Ik hoor je niet!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik hoor je niet!.


Gast

#251

2016-02-20 11:34

Ervaren "gepingel"op de achtergrond als onnodig en storend.
Pietje

#252

2016-02-20 11:36

Ik ben iemand die op de vlucht gaat slaan voor de terreur van herrie. Want het gaat in ons landje allang niet meer om alleen de herrie op radio en tv. Ik ging vorig jaar ten einde raad met mijn klachten van lawaai naar het ziekenhuis, en in de wachtkamer werd ik geacht te luisteren naar het gekrijs en de stompzinnigheid van 3FM. Het stond nog flink hard ook. De dokter was drie kwartier te laat en ik was bijna weggelopen. Gevraagd naar het waarom bij de balie, kreeg ik als antwoord 'dat doen wij voor de mensen omdat die anders zo zenuwachtig worden, u bent de eerste die dit zegt'. Welnu, de gemiddelde Nederlander is dus blijkbaar gediend van een constante lawaaisoep omdat ze anders nerveus worden. De omgekeerde wereld dus, ook weleens bij naam Satan genoemd. Het fenomeen "herrie" in ons land is omnipresent, dat wil zeggen; echt overal en altijd. En dat is een toevalligheidje denkt u? Nee mensen daar zit doelbewust beleid achter. "dumbing down society" wordt het genoemd. Als ik een betonnen stoeptegel neerzet en verder niks, ontvang ik daar glashelder en in full stereo 3FM of 100%NL mee. Maar probeer vooral niet om s'avonds de mooie muziek van WDR3 of 4 te ontvangen want dat lukt nog niet meer met de beste antenne die je kan verzinnen. Allemaal in de tijd van kabinet Kok vakkundig verwijderd door crimineel tuig in blauwe pakken. Er wordt in ons land door een satanische orde continue beleid gemaakt voor het steeds verder naar beneden halen van intelligentie en levenskwaliteit. De idiote herrie en de stompzinnigheid van onze media is daar slechts één uitvloeisel van. De kern van het probleem wat op deze site aan de orde is, ligt daarom op een veel hoger niveau en is niet op te lossen met een simpele petitie.  Ik stel u voor om eens op youtube te zoeken naar "who controls the music industry." Of ga op zoek naar het groot artikel van Frontier magazine "wie controleert de media". Ik beloof dat het licht zal aangaan. Elke actie van het volk op wat voor manier dan ook, heeft daarom totaal geen effect bij de zittende politiek of de omroepen. Denk je dat de schreeuwerige oorlogspromotie elke avond bij Veronica en RTL7 onder het mom "speelfilm" of die pure zwakzinnigheid op RTL5, een toevalligheidje is?  Nee! Het is een voorbedachte agenda. Ik kan mij herinneren dat ik in de afgelopen tien jaar al vier keer een petitie heb getekend tegen oudjaar, waarvan er één zelfs een burgerinitiatief was. Dit wordt door de zittende orde gewoon weggeworpen, loodrecht de vuilnisbak in. En ook in 2015 kreeg het volksaandeel wat ik "stront" noem, weer ruim baan om mijn leven en bestaansrecht gedoogd te terroriseren. Deze week nog hoorde ik het NOS radiojournaal en het verslag ging over dat ziekenhuis in Syrie dat weer per ongeluk (echt niet) beschoten is door Amerikaanse gevechtsvliegtuigen. Er zat een riedeltje en een roffeltje doorheen gedraaid! Dan denk ik; is nou echt iedereen in dat Hilversumse totaal van de pot gerukt!  Ja dus, dat zijn ze. En ze zakken elk jaar weer verder af dan ze al waren. De verslaggeving van een bloederige oorlog is toch geen entertainment! Maar dat wordt dus inmiddels wel zo gebracht. Echte kindjes die het leven laten door onze kogels, verworden tot een nietszeggend video-nieuwsflitsje op iemands i-phone en ondersteund met een "muziekje".  Een normaal denkend mens kan totaal niet meer volgen wat hier eigenlijk voor een proces aan de gang is. Elk gehoor willen vinden bij de 'bedenkers' van het bovenstaand probleem is daarom totaal vergeefs, en gericht aan dovemans oren. Ik heb al jaren geleden besloten helemaal niks meer te ondertekenen. Iedereen die nog steeds in dit proces gelooft, moet zich eens ernstig gaan afvragen waaróm de dingen allemaal zo zijn. Hier laat ik het maar bij.


Gast

#253

2016-02-20 11:43

Omdat ik mij hier ook aan erger

Gast

#254

2016-02-20 11:44

De Wereld Draait Door en Hello Goodbye zijn twee voorbeelden van boeiende programma's die zichzelf erg onaantrekkelijk maken door de deels overheersende bijgeluiden

Gast

#255

2016-02-20 11:45

Toen de reclame geluid wordt zeg men dat het erg moeilijk technische was te doen, minder geluid. Natuurlijk niet waar, was een beetje werk dat wel maar niet moeilijk. Dan zeg ze, volgende jaar is het veel beter, lekken niet dat was 10 jaar terug.

Een tijdje terug beginnen men meer muziek in TV programma’s als een achtergrond, toen vond ik dat niet leuk, was iets dat hoef niet voor mij. Dat was alleen een programma of a paar, tegenwoordig moeten een achtergrond muziek met bijna 99% van alle programma, en als dat genoeg is, wordt het veel harder ook, zodat men kon soms geheel niet horen wat gesproken was.

Ik heb prima gehoor dat wel, heb geen enkel probleem ermee. Maar wel meer en meer met de TV. Films in bisschoppen ga ik niet meer, veel te hard geluid, echt niet leuk meer.

Gast

#256

2016-02-20 11:46

Ik ben het volledig eens met de genoemde punten.

Gast

#257

2016-02-20 11:46

ze maken er al vele jaren en potje van bij de televisie.
Bij ieder reclameblok is het geluid nog steeds harder en bij veel programma's waarin ook tekst gesproken wordt, is er altijd muziek aanwezig (de reden ontgaat mij volledig) Ook Nederlandse films zijn qua geluid vaak slecht te volgen en helaas missen we dan meestal de mogelijkheid om ondertiteling te gebruiken. Ook wordt er vaak veel te snel gepraat zoals bijv. ïn "de wereld draait door"

Gast

#258

2016-02-20 11:50

Denk ook eens aan het geluidsniveau bij reclames welke hoger in Db zijn dan de oorspronkelijke uitzending. Vreselijk irritant!

Gast

#259

2016-02-20 11:52

De petitie is duidelijk. Teveel lawaai met het gesproken woord

Gast

#260

2016-02-20 11:52

Zowel mijn vrouw als ik haken bij allerlei interessante programmaas af vanwege harde achtergrondmuziek
of razendsnel gepraat. Het lijkt wel mode. M.Visser
beetje

#261 Re:

2016-02-20 11:53

#1: -  De aandacht voor het programma komt helemaal niet meer tot zijn recht!!!!!

Moet constant met de afstand bediening in de hand om dan weer luider en dan weer zachter.De kijker is totaal onder geschikt!!!

Er is nog een ding belangrijk en dat is de Commercie!!!

 

 


Gast

#262

2016-02-20 11:54

Het is bedroevend zo slecht verstaanbaar er Nederlands gesproken wordt, of ze silken wooden in of met stem verheffing dat je het word niet hoort!!! De commercials senders is nog veel erger met achter grond geluid en snel

Gast

#263

2016-02-20 11:55

Het valt me al lange tijd op en het ergert me ook.Al die bijgeluiden werken naar mijn gevoel stress en overprikkeling in de hand. Rust en 'stilte' brengen aandacht en concentratie.

Gast

#264 Re:

2016-02-20 11:56

#26: -  Stoor me hier mateloos aan,zoals vele anderen.

Goed dat er eindelijk iets tegen gedaan word,hopen we dan maar.

 


Gast

#265 Te harde muziek tijdens een programma flink naar beneden.

2016-02-20 11:56

Van mij mag ook het volume van muziek tijdens een programma flink naar beneden. Je moet volume naar beneden zetten als er muziek is en als er weer gesproken wordt in het programma, hoor je ze weer niet.


Gast

#266

2016-02-20 12:01

Zeer irritant dat de achtergrond muziek zo hard is waardoor veel van de gesproken woorden in programma's en Nederlandse films niet goed verstaanbaar zijn.
Tevens is het geluid bij reclames ook zo hard dat je de volume knop gelijk op uit zet of weg zapt.

Gast

#267

2016-02-20 12:06

Vreselijk storend

Gast

#268

2016-02-20 12:09

Omdat de tekst in de petitie volledig onze tekst en ergernis verwoord (al jaren) en de lading dekt.

Gast

#269

2016-02-20 12:09

Zeer storrend achtergrond geluiden
Vooral voor slecht horrende.!!!!

Gast

#270

2016-02-20 12:09

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik draag twee hoortoestellen waar ik behoorlijk goed mee geholpen ben in het dagelijks verkeer. Maar Nederlandstalige series sla ik maar over om genoemde redenen. Mocht ik echter perse toch willen kijken (bv flikken Rotterdam) dan gebruik ik de ondertiteling voor doven en slechthorenden maar. Ik hoop dat de producers/kabelbeheerders er eindelijk eens iets aan gaan doen. Ik neem aan dat hun sponsors/adverteerders niet blij zullen zijn met steeds meer wegzappende kijkers.

Gast

#271

2016-02-20 12:19

Onverstaanbaarheid is hinderlijk.
Zorgen voor verstaanbaarheid is een kwestie van fatsoen.

Gast

#272

2016-02-20 12:24

Ik wil gewoon horen wat er gezegd wordt , aan muziek heb ik niks

Gast

#273

2016-02-20 12:27

Ik erger me dood aan alle herrie op tv. Nergens voor nodig
Kaatje

#274 Re:

2016-02-20 12:28

#252: Pietje -  

 Gelukkig maar !   Veel teveel tekst pffff


Gast

#275

2016-02-20 12:36

Omdar wij ook de Nederlandse films niet kunnen verstaan.