Ik hoor je niet!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik hoor je niet!.


Gast

#1951

2016-02-25 13:36

Veel mensen met misofonie hebben ook last van de achtergrondmuziek bij reclame en file- en weerberichten op radio en tv. Voor mensen met een vorm van geluidsgevoeligheid is het moeilijk om met zoveel prikkels om te gaan. Misofonie is een neurologische aandoening waarbij specifieke geluiden extreme gevoelens van woede of walging oproepen.

Gast

#1952

2016-02-25 13:43

Er is zo veel overbodig en ongewenst geluid om ons heen. Heel irritant. Laten we dat toch zo veel mogelijk beperken.
L.V.

#1953

2016-02-25 13:49

Het meest recente antwoord dat ik (van de NTR) mocht ontvangen , waarbij aangetekend dat het op zich bijzonder is een reactie te krijgen. Al sinds heel lang bekend bij ons :  slechthorendheid een megaprobleem , expliciet in het mediapark zelf.

Het spijt ons dat de achtergrondmuziek u hinderde! Temeer daar wij al sinds lang weten dat deze ergernis bestaat, en wij daarom gewoontegetrouw zeer zorgvuldig handelen bij de geluidsmontage. Bij het terugkijken van Hier zijn de Van Rossems, terwille van de check, is ons geen storende klank opgevallen, maar dat kan een kwestie van instellingen zij op de apparatuur. Meestal stemmen we af op weergave optie ‘Voice’. We zijn u hoe dan ook dankbaar voor uw reactie en zullen deze betrekken bij de evaluaties en plannen voor nieuwe programma’s. Natuurlijk hopen we dat ook u na verloop van tijd wat verbetering zult bemerken.’’    

DeW


Gast

#1954

2016-02-25 13:59

Het is afschuwelijk storend dat je het gesproken woord niet kunt verstaan door de muziek of achtergrondgeluiden die erbij gemaakt worden en er doorheen schallen. De TV zachter of juist harder zetten, helpt niet. Alles wordt dan harder. Je moet evengoed al de afstandsbediening bij de hand houden omdat het achtergrondgeluid zomaar keihard en onzinnig wordt opgeschroefd ook wanneer er niet gesproken wordt,

Gast

#1955

2016-02-25 14:15

Vanwege irritatie achtergrondgeluiden/cq muziek
j.

#1956 Altijd muziek van Ry Cooder

2016-02-25 14:18

..en als er een onderwerp dat iets met boeren of het platteland te maken heeft, dan wordt het altijd gelardeerd met de bekende gitaarmuziek van Ry Cooder. Zó orgineel.......:(


Gast

#1957

2016-02-25 14:29

Mij is geleerd dat het niet fatsoenlijk is om door iemands gesprek heen te praten. Hetzelfde geld naar mijn mening voor het irritante getetter van altijd lelijke schettermuziek.

Gast

#1958

2016-02-25 14:36

Ik erger me wild aan rare geluidjes die de de omroepen aan hun programma's toevoegen. Ik luister vaak in de auto naar de radio, dan zijn bijgeluiden extra sturen en soms zelfs gevaarlijk. Ik denk dat veel mensen onderweg naar de radio luisteren. Hoe het sec!

Gast

#1959

2016-02-25 14:50

IK vind de achtergrond geluiden bij nederlandse serie's opT.V..
en het gesproken woord op de radio erg hinderlijk.

Gast

#1960

2016-02-25 15:03

Omdat ik veel last heb van de achtergrondriedeltjes bij TV programma's

Gast

#1961

2016-02-25 15:15

Met de verstaanbaarheid is het bij de meeste programma's droevig gesteld. Ook veel Nederlandse films/series zijn slecht te verstaan. "Ik zeg wel eens het boek vond ik beter, maar dat ligt dus niet aan het boek maar aan het geluid van de film". Ook het geluid bij schakeling tussen zenders en dan in het bijzonder bij RTL 4 is veel te sterk afwijkend.
Als laatste het jaren lange ontkennen dat de reclame veel te hard is blijft een raadsel. Ik zet het geluid altijd zachter dus hoor de reclame niet en na opnemen kan je lekker door spoelen, heerlijk gewoon.

Gast

#1962

2016-02-25 15:15

Ondanks dat ik redelijk goed kan horen vind ik de muziek bij de documentaire veel te hard het commentaar die er bij gesproken wordt is dan heel slecht te verstaan en velen met mij

Gast

#1963

2016-02-25 15:37

Omdat al die bijgeluiden bij het nieuws en televisieseries en andere programma's mij hevig irriteren, niet enige functie hebben en mensen met gehoorproblemen daar nog extra last van ondervinden.

Gast

#1964

2016-02-25 15:43

Ik heb inderdaad veel last van achtergrond geluiden. Ik lijd aan gehoorverlies, tinnitus en hyperacusis. Hele goeie actie dit. Dank daarvoor. Veel mensen weten niet wat ze iemand met gehoorproblemen aan doen dus is dit onder de aandacht brengen een erg goed initiatief.

Gast

#1965

2016-02-25 15:54

ik heb al jaren last van deze achtergrondgeluiden en hoor af en toe dat er aan gewerkt wordt, maar tot nu toe is er niets veranderd.

Gast

#1966

2016-02-25 16:09

On nosing harde achtergrond lawaai

Gast

#1967

2016-02-25 16:49

Nederlandse films series en soms documentaires zijn zo vaak niet te volgen door irritant "achtergrondgeluid " dat ik maar geeneens de moeite neem om te gaan kijken.

Gast

#1968

2016-02-25 17:07

Omdat we samen sterk zijn.

Gast

#1969

2016-02-25 17:12

Syndroom van recrutement

Gast

#1970

2016-02-25 17:14


Gast

#1971

2016-02-25 17:16

De reden is dat ik me behoorlijk erger aan de achtergrondgeluiden waardoor gesproken teksten vaak verloren gaan, verder vind ik geluiden van de reclame heel irritant doordat het geluid veel te hard is en als laatste ben ik van mening dat veel mensen niet te verstaan zijn doordat men praat met een accent, een dialect, te snel of binnensmonds, ik zou daar graag ondertiteling bij willen zien.

Gast

#1972

2016-02-25 17:17

Omdat geluiden, anders dan praten, gesprekken zeer moeilijk verstaanbaar maken.
Toen ik het voor de eerste keer door het nieuws heen hoorde, ging ik kijken of de buren muziek aan hadden staan.
Uiterst hinderlijk en onnodig!

Gast

#1973

2016-02-25 17:18

De reden is dat ik me behoorlijk erger aan de achtergrondgeluiden waardoor gesproken teksten vaak verloren gaan, verder vind ik geluiden van de reclame heel irritant doordat het geluid veel te hard is en als laatste ben ik van mening dat veel mensen niet te verstaan zijn doordat men praat met een accent, een dialect, te snel of binnensmonds, ik zou daar graag ondertiteling bij willen zien.


Gast

#1974

2016-02-25 17:24

Precies wat er staat! Je kan op TV gesproken tekst vaak nauwelijks horen door veel te harde muziekjes en andere harde onzin. Ook is het volume vaak heel wisselend. Je blijft in de weer met de afstandsbediening. Ik wordt er gek van. En ik ben 37 en heb een heel scherp gehoor.

Gast

#1975 Onnodige geluidsprikkels niet fijn voor mensen met autisme

2016-02-25 17:29

Als persoon met autisme heb ik last van de overvloed aan prikkels die onnodig geluid oplevert. Het kost mij veel extra energie om te negeren en te filteren en de informatie op te nemen, en niet afgeleid te raken door de ergernis over het geluid met als gevolg de informatie compleet missen.