Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!.


Gast

#1051 Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:36

#1048: - Re: Re: Re:  

 Nee klopt wil ook niet in Turkije wonen voor geen goud, vind het ook prima het is hun keuze, maar als je zo denkt moet je hier ook niet willen zijn , het probleem is islam is niet klaar voor democratie omdat het boek te veel macht heeft in die landen ,het is niet voor niks dat veel dictators in die landen zaten die fundamentalistische groepering die mensen in een islam roes brachten kort hielden of gevangen zette, wij laten gewoon buitenlandse islamitische landen hun kijk op een samenleving prediken in moskeeën,dit staat voor een andere samenleving waar dit land voor staat gebaseerd op het humanisme, macht aan islam is achteruitgang 


Gast

#1052 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:39

#1050: - Re: Re: Re: Re:  

 De wereld stil wil zetten op een moment dat jij kiest impliceert dat je van de rest van de samenleving vraagt dezelfde keuze te maken. Vind je dat zelf niet nogal aanmatigend? Maar aangezien dat toch nooit zal gebeuren —de dynamiek van de mensheid is niet tegen te houden— is het ook om die reden absurd dat wel te willen nastreven.


Gast

#1053 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:43

#1051: - Re: Re: Re: Re:  

 Binnen onze grenzen gelden onze wetten, ongeachte de (geloofs-)overtuiging van het individu. Dat een individu zich naast de Nederlandse wetten nog aan een ander regelstelsel wil houden, is zijn keuze en zijn recht. Waar dit tot een conflict zal leiden met de Nederlandse regels, zal de rechter naar Nederlands recht uitspraak doen. Je hoeft je dus niet druk te maken over de "macht van de islam" in ons land. Zo die macht er is of zal zijn, zal die macht zal ten hoogste de moslim betreffen, nooit jou of mij.


Gast

#1054 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:55

#1052: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Jouw bewuste keuze om mee te gaan in een (veronderstelde) verandering is, objectief bekeken, natuurlijk minstens zo aanmatigend als de keuze om dat niet te doen. Het is een kwestie van wat je belangrijk vindt, en beide opties, ook de jouwe, vragen van de rest van de samenleving om dezelfde keuze te maken. 

Ik vraag me trouwens af of het gewiekste retoriek van je is om dat ridiculiserend te verwoorden als "de wereld stil willen zetten", of dat je dat spontaan / onbewust doet. Ik denk het laatste.


Gast

#1055 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:59

#1053: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Als je voor soennitische  islam facist erdogan kiest die andere groepering in het land onderdrukt alavieten Koerden en ook een dubieuze rol speelt in het conflict in syrie hoor je niet in onze maatschappij thuis zijn spreekbuis in europa zijn de moskeeën meer dan 60% Turkse gemeenschap Nederland stemt hem, prima maar wees dan ook niet hypocriet en ga terug naar het kalifaat in de maak, dat is mijn mening 


Gast

#1056 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 23:06

#1053: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Iemand hierboven postte iets over 'cupping'. Daar zijn kamervragen over gesteld. Hier is een artikel uit het NRC van mei vorig jaar. Relevant citaat:

Bij de therapie worden sneetjes in het lichaam gemaakt om er met koppen bloed uit te zuigen. Er is ook een variant waarbij niet wordt gesneden, zogenoemde dry cupping. Moslims geloven dat de therapie allerlei kwalen kan verhelpen, omdat de profeet Mohammed de geneeswijze aanbeveelt in islamitische geschriften.

Volgens de Wet op de beroepen in de individuele gezondheidszorg mogen alleen erkende gezondheidswerkers, zoals artsen, sneden maken in het lichaam. Cuppingtherapeuten zijn hiervoor niet opgeleid en mogen deze handeling dus niet uitvoeren, beaamt Johan Legemaate, hoogleraar gezondheidsrecht van het Academisch Medisch Centrum (AMC). Ook artsenfederatie KNMG laat weten dat cuppingtherapeuten in strijd met de wet lijken te handelen.

 

Ik heb geen idee hoe het er inmiddels meestaat, met het aan banden leggen van deze behandelwijze die dus in strijd met de wet plaatsvindt.

Wat ik me nog wel kan herinneren is, hoe de constatering/ontdekking, ergens eind jaren '90, dat de meerderheid van turkse en marokkaanse eigenaren van kleine winkeltjes, niet het verplichte middenstandsdiploma bleek te hebben. Dat is toen opgelost door gewoon maar die verplichting op te heffen! Op papier niks aan de hand dus: de feitelijke situatie klopte weer met de voorschriften. Maar wel een enorme aanpassing aan de migrantenpopulaties die toen al bezig waren hun parallelle werelden in onze grote steden uit te bouwen. En ook nogal lullig voor de autochtone winkeleigenaren die tijd, moeite en geld in het behalen van dat diploma hadden gestoken.

Het zou me niet verbazen als er met dat 'cupping' ook zoiets gebeurd is. Ik zie bij google geen resultaten die recenter zijn dan dat NRC-artikel, wel van 'therapeuten' die de behandeling aanbieden, dus óf de kamer is er nog mee bezig, óf het is weer een situatie waarin de Nederlandse wetgeving (en, in dit geval, ook het peil van onze gezondheidszorg) naar beneden wordt bijgesteld om deze bevolkingsgroepen te accomoderen.

Je hoeft geen PVV'er te zijn om dat zorgwekkend te vinden.

 

 

P.S. op wikipedia lees ik over het middenstandsdiploma:

 

Aan beginnende ondernemers werden door de wetgever altijd drie aantoonbare eisen gesteld:

  • voldoende ondernemersvaardigheden;
  • een minimum aan vakkennis;
  • kredietwaardigheid.

De eerste eis werd door het middenstandsdiploma afgedekt.

 

Dus de toezichthouders zullen het wel hebben opgelost door genoemde allochtone winkeleigenaars 'voldoende ondernemersvaardigheden' toe te dichten.


Gast

#1057 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 23:23

#1054: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Jij hebt het over individuele keuzes. Volgens mij bestaat die keuze niet. Je kunt als individu niet de dynamiek van een samenleving stil leggen, hoe graag dictators dat ook zouden willen. Je kunt er als individu wel voor kiezen om te doen alsof de wereld rondom je niet verandert, maar daarmee lieg je alleen maar jezelf voor.

Mijn "optie" vraagt niets van de samenleving, want de samenleving heeft evenmin grip op die dynamiek als het individu. Zou ook niet kunnen, omdat de samenleving geen bewust en zelfstandig handelende en denkende entiteit is. Het is immers de dynamiek van en tussen de individuen in die samenleving die de dynamiek van het grotere geheel bepalen, waarop het individu weer zal worden beïnvloed door de dynamiek van het grotere geheel.


Gast

#1058 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 23:32

#1055: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Lees het hoofdstuk 1 van onze grondwet eens door: grondwet.

Jouw mening luidt anders, maar is daarom nog niet van toepassing.


Gast

#1059 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 23:38

#1057: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Jouw keuze om niet in te grijpen in wat jij de 'dynamiek van de samenleving' noemt, doet me denken aan de vraag of een overheid, en zoja hoe, in kan en moet grijpen op de economie. Ik ben van mening dat dat kan en ook regelmatig moet, zowel in de economie als in 'de dynamiek van de samenleving'.

En een samenleving kan er toch echt voor kiezen om geen immigranten toe te laten op grond van cultuur en geloof. Dat hebben de Hongaren onlangs nog laten zien. Dat schiet uiteraard in het verkeerde keelgat van diverse 'verlichte' mensen in West-Europa, maar daar lijken de Hongaren niet mee te zitten. Er ís leven na het universalisme :)

 


Gast

#1060 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 23:53

#1059: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik heb geschreven dat er naar mijn mening geen sprake is van keuze.

Ingrijpen in de economie is iets anders dan geen veranderingen in de samenleving accepteren. Bovendien betekent ingrijpen het aanbrengen van verandering; ik heb dus geen idee wat je met jouw voorbeeld wilt verduidelijken.

Is het niet langer toelaten van immigranten een keuze van de Hongaarse samenleving? Ik dacht het niet. Volgens mij is het een maatregel die door de regering is opgelegd. Hoe eeuwig denk je dat die maatregel is?

Evenmin heb ik een idee wat jij onder universalisme verstaat, maar ik ben er vast geen aanhanger van.


Gast

#1061 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 00:14

#1060: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 "Is het niet langer toelaten van immigranten een keuze van de Hongaarse samenleving? Ik dacht het niet. Volgens mij is het een maatregel die door de regering is opgelegd. Hoe eeuwig denk je dat die maatregel is?"

Voorlopig neemt de populariteit van Victor Orbán (de Hongaarse premier) nog steeds toe, getuigde dit artikel 


Gast

#1062 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 00:22

#1061: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Dat is geen synoniem voor een keuze van de samenleving. En "voorlopig" geeft al aan dat je zelf ook wel realiseert dat noch steun voor Orbán, noch voor de maatregel tijdloos zullen zijn.


Gast

#1063 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 00:39

#1062: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Dat hoef toch ook helemaal niet? De migratiedrift van de mensen uit Afrika en Arabie is (hopelijk!) ook maar tijdelijk, en ik hoop voor de Hongaren dat Orban het in ieder geval zo lang volhoudt.


Gast

#1064 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 00:57

#1063: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Dat was anders wel waar de discussie over ging…


Gast

#1065 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 18:55

#1058: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Het is toch niet vreemd dat dit vraagtekens oplevert bij velen,blijf niet wegkijken die grondwet is maar betrekkelijk het gaat om culturele verschillen waar veelste lang niet over gepraat mocht worden waardoor problemen groter zijn gemaakt 


Gast

#1066 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 19:54

#1065: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 De grondwet is niet betrekkelijk. Jouw stompzinnig gemekker is betrekkelijk.


Gast

#1067 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-12 20:10

#1066: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Tuurlijk wel ,de toekomst zal het bewijzen 


Anonymous

#1068 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-13 00:52

#1067: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 De toekomst zal de houtworm niet uit jouw kop krijgen.


Gast

#1069 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-13 17:15

#1068: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Houtworm is inheems ongedierte; dat koesteren we!

Stop invasieve exoten!


Gast

#1070 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-13 17:58

#1069: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 "Houtworm is inheems ongedierte; dat koesteren we!"

Logisch, soort zoekt immers soort.


Gast

#1071 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-13 18:17

#1070: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Muhammad Ali (moslim, african-american) had daar in 1971 het nodige over te zeggen.


Gast

#1072 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-13 20:22

#1067: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Je verzet is zinloos mensen pikken het niet meer , krom kun je niet recht praten komt arrogant over , de volksbuurten staan al bijna in de hens hoeft niet veel meer te gebeuren opgekropte woede , schuld poletiek beleid de afgelopen 30 jaar 


Gast

#1073

2016-02-13 21:31

"Een onbeheersbare instroom van mensen doet de gemeenschap uiteenvallen" - Diederik Samsom, 13 februari 2016


Gast

#1074

2016-02-13 21:36

 

Dat niveau, dus.


Gast

#1075 Re:

2016-02-13 21:54

#1074: -  

De inheemse onderklasse is blijkbaar niet interessant meer voor de ontwikkelde bourgeoisie, en bezit blijkbaar ook geen enkel 'revolutionair potentieel'; vandaar dat er geen moeite meer wordt gedaan tot 'verheffing van de arbeidersklasse', zoals dat ooit heette. Solidariteit werkt alleen nog prestigebevorderend mits er een exotische component geëtaleerd kan worden.