Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Quoted post


Gast

#1053 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:43

#1051: - Re: Re: Re: Re:  

 Binnen onze grenzen gelden onze wetten, ongeachte de (geloofs-)overtuiging van het individu. Dat een individu zich naast de Nederlandse wetten nog aan een ander regelstelsel wil houden, is zijn keuze en zijn recht. Waar dit tot een conflict zal leiden met de Nederlandse regels, zal de rechter naar Nederlands recht uitspraak doen. Je hoeft je dus niet druk te maken over de "macht van de islam" in ons land. Zo die macht er is of zal zijn, zal die macht zal ten hoogste de moslim betreffen, nooit jou of mij.

Reacties


Gast

#1055 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:59:40

#1053: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Als je voor soennitische  islam facist erdogan kiest die andere groepering in het land onderdrukt alavieten Koerden en ook een dubieuze rol speelt in het conflict in syrie hoor je niet in onze maatschappij thuis zijn spreekbuis in europa zijn de moskeeën meer dan 60% Turkse gemeenschap Nederland stemt hem, prima maar wees dan ook niet hypocriet en ga terug naar het kalifaat in de maak, dat is mijn mening 


Gast

#1056 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 23:06:26

#1053: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Iemand hierboven postte iets over 'cupping'. Daar zijn kamervragen over gesteld. Hier is een artikel uit het NRC van mei vorig jaar. Relevant citaat:

Bij de therapie worden sneetjes in het lichaam gemaakt om er met koppen bloed uit te zuigen. Er is ook een variant waarbij niet wordt gesneden, zogenoemde dry cupping. Moslims geloven dat de therapie allerlei kwalen kan verhelpen, omdat de profeet Mohammed de geneeswijze aanbeveelt in islamitische geschriften.

Volgens de Wet op de beroepen in de individuele gezondheidszorg mogen alleen erkende gezondheidswerkers, zoals artsen, sneden maken in het lichaam. Cuppingtherapeuten zijn hiervoor niet opgeleid en mogen deze handeling dus niet uitvoeren, beaamt Johan Legemaate, hoogleraar gezondheidsrecht van het Academisch Medisch Centrum (AMC). Ook artsenfederatie KNMG laat weten dat cuppingtherapeuten in strijd met de wet lijken te handelen.

 

Ik heb geen idee hoe het er inmiddels meestaat, met het aan banden leggen van deze behandelwijze die dus in strijd met de wet plaatsvindt.

Wat ik me nog wel kan herinneren is, hoe de constatering/ontdekking, ergens eind jaren '90, dat de meerderheid van turkse en marokkaanse eigenaren van kleine winkeltjes, niet het verplichte middenstandsdiploma bleek te hebben. Dat is toen opgelost door gewoon maar die verplichting op te heffen! Op papier niks aan de hand dus: de feitelijke situatie klopte weer met de voorschriften. Maar wel een enorme aanpassing aan de migrantenpopulaties die toen al bezig waren hun parallelle werelden in onze grote steden uit te bouwen. En ook nogal lullig voor de autochtone winkeleigenaren die tijd, moeite en geld in het behalen van dat diploma hadden gestoken.

Het zou me niet verbazen als er met dat 'cupping' ook zoiets gebeurd is. Ik zie bij google geen resultaten die recenter zijn dan dat NRC-artikel, wel van 'therapeuten' die de behandeling aanbieden, dus óf de kamer is er nog mee bezig, óf het is weer een situatie waarin de Nederlandse wetgeving (en, in dit geval, ook het peil van onze gezondheidszorg) naar beneden wordt bijgesteld om deze bevolkingsgroepen te accomoderen.

Je hoeft geen PVV'er te zijn om dat zorgwekkend te vinden.

 

 

P.S. op wikipedia lees ik over het middenstandsdiploma:

 

Aan beginnende ondernemers werden door de wetgever altijd drie aantoonbare eisen gesteld:

  • voldoende ondernemersvaardigheden;
  • een minimum aan vakkennis;
  • kredietwaardigheid.

De eerste eis werd door het middenstandsdiploma afgedekt.

 

Dus de toezichthouders zullen het wel hebben opgelost door genoemde allochtone winkeleigenaars 'voldoende ondernemersvaardigheden' toe te dichten.