Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman


Gast

#6951

2016-02-12 08:44

Mijn indruk is, dat dhr Dullaert te kritisch is op de organisatie. Dat is in mijn optiek een zwakke reden om iemand weg te sturen. Er is altijd een mogelijkheid om samen te werken mits de wil aan beide kanten aanwezig is. Wegsturen is een te makkelijke uitweg.

Gast

#6952

2016-02-12 08:47

Marc doet zijn werk uitstekend. En iemand die dat kan zonder bang te zijn voor de overheid en instellingen moet je niet wegwerken maar koesteren.Dat is essentieel als je voor het belang van kinderen werkt.

Gast

#6953

2016-02-12 08:49

Omdat ik niet begrijp dat iemand die fantastisch, deskundig en betrokken zijn werk doet wordt weggebonjourd.
Volgens mij door een ordinaire machtsstrijd.
Het gaat om de kinderen, niets meer van te merken.
Ik voel me woedend en machteloos

Gast

#6954

2016-02-12 08:50

Ik ben tegen het weg sturen van zeer bekwame mensen ten behoeve van achterkamertjes politiek van narcistische bestuurders type Poetin.

Gast

#6955

2016-02-12 09:10

Iemand als Marc Dullaert heeft zich als serieuse boei voor de kinderen ontpopt en het zou een misser van de eerste orde zijn als di wordt onderbroken. Het vertrouwen in de nieuwe ombudsman, die leiding dient te geven aan een instituut wat onze rechten zou moet beschermen is daarmee meteen tot 0 gereduceerd. Zijn geheimzinnige gedoe heeft ieder vertrouwen in een dergelijk instituut meteen onderuit gehaald. Ombudsman dient vertrouwenwekkend onafhankelijk en niet heulend met de politiek in de samenleving te staan. Niet als marchandeur zich door de politiek te laten gebruiken

Gast

#6956

2016-02-12 09:11

Ik teken deze petitie omdat ik vertrouwen in Marc Dullaert heb. Hij heeft in die 5 jaar PUIN GERUIMD & OPGEBOUWD en een stevige fundering neergezet om JUIST verder te gaan.
En iedereen snapt wel wanneer je de bouwer zelf weg haald bij zijn project die hij vanaf de fundering heeft neergezet. En een ander het over laat nemen dat de nieuwe benadering en methodiek die dan op kinderen losgelaten wordt alleen verwarring en wantrouwen schept. EN er afgelopen jaren al ZOVEEL VERANDERD t.b.v. het kind. Die OOK HIER de benadeelde SLACHTOFFER van wordt. En het is toch VOOR HET KIND??!!

Dus al die woorden het gaat niet om EGO of mekaar in de wielen tijden. Leuk geformuleerd om te zeggen dat het niet handig was. Ook hier is hypocriet gedrag aan de orde. Waardoor NOGMAALS -HET KIND - slachtoffer van wordt en ik hoop voor deze kinderen EN ouders dat dat niet gebeurd. Er gaat al zoveel mis en in de doofpot gegooid alsof KINDEREN, DINGEN ZIJN!! En ouders het falend gedrag van de instanties hun kind verder zien afdrijven.

De emotionele schade wat erbij is gekomen NADAT het kind uithuis plaatsing heeft 'genoten' is relatief gezien altijd grootter. Waardoor ouders dus met een nog veel meer beschadigde kind thuis zitten.

Laat deze man blijven en zijn werk afmaken !!! Of gooit hij zo de beerput echt helemaal open en wordt het patriarch systeem hier ontmanteld.

Fransina.




Gast

#6957

2016-02-12 09:14

Kinderen moet je met respect behandelen, ik vrees dat zonder kinderombudsman veel meer kinderen zich niet serieus genomen voelen en later alleen nog maar meer afstand krijgen met de maatschapij!

Gast

#6958

2016-02-12 09:21

een kinderombudsman moet alleen maar weg als hij niet functioneert!

Gast

#6959

2016-02-12 09:25

Kinderrechten moeten verdedigd blijven worden.

Gast

#6960

2016-02-12 09:28

Ik heb deze petitie ondertekend omdat de politici ook van dit instituut weer een rommeltje hebben gemaakt. Een goede ombudsman wordt weggepromoveerd en een eerste klas pennenlikker, Van Zutphen, wordt benoemd. Deze man zal nooit de luis in de pels van de overheid zijn. Weer een bewijs dat de totale politiek niet te vertrouwen is.

Gast

#6961

2016-02-12 09:39

Die Van Zutphen is wat mij betreft een achterbakse gluiperd

Gast

#6962

2016-02-12 09:45

Marc Dullaert lijkt mij een bevlogen en uitstekend functionerende kinderombudsman. Het heeft er alle schijn van dat hij aan zijn bevlogenheid en charisma ten onder dreigt te gaan, dat hij dus om politiek opportunistische redenen het veld moet ruimen, terwijl deze functie per definitie van de bekleder dezes verlangt een luis in de pels van de macht te zijn. Op geen enkele manier is, in de motivering van het besluit niet met hem verder te gaan, duidelijk gemaakt dat daar een zinnige reden aan ten grondslag ligt. Wanneer de nieuwe (algemene) ombudsman zo denkt te moeten beginnen laadt hij de verdenking op zich een papieren tijger te zijn, die een functie voor de vorm bekleedt terwijl hij een schoothondje van de "powers that be" is.

Gast

#6963

2016-02-12 09:48

De heer Dullaert is werkzaam in een sector waar volledige onafhankelijkheid doorslaggevend is voor goed functioneren. Om hardnekkige patronen en de gesloten cultuur in de Nederlandse jeugdzorg te doorbreken is een stevig persoon nodig. Ik ben zeer te spreken over het handelen wat de heer Dullaert hierin tot nu toe heeft laten zien. Ik kan mij op basis van de huidige informatie, niet vinden in de beslissing zijn termijn niet te verlengen.

Gast

#6964

2016-02-12 09:53

De kinderombutsman doet belangrijk werk en moet zijn werk onafhankelijk kunnen doen, zelfs onafhankelijk van andere ombutsmannen.

Gast

#6965

2016-02-12 09:57

Hij doet goed werk!

Gast

#6966

2016-02-12 10:22

laat deze man gewoon zijn werk blijven doen
geen politieke grappen door zijn z.g. baas

Gast

#6967

2016-02-12 10:41

Omdat de kinderombudsman een stem geeft aan kwetsbare kinderen

Gast

#6968

2016-02-12 10:51

Onterecht dat een ombudsman die zich nog moet bewijzen iemand die goed functioneert aan de kant zet. Het meest wrange is dat de ombudsman hierover gaat en geen publieke verantwoording aflegt.
De politiek zou moeten overgaan tot het gelijkschakelen van de functies zodat de kinderombudsman direct wordt benoemd.

Gast

#6969

2016-02-12 11:09

De Kinderombudsman functioneert. De Nationale Ombudsman blijft in gebreke door niet duidelijk te maken waarom hij weg zou moeten.

Gast

#6970

2016-02-12 11:12

Hij is de juiste man op de juiste plaats, en nog buitengewoon beschaafd ook!

Gast

#6971

2016-02-12 11:13

Omdat een kinderombudsman noodzakelijk is! Sinds ik een jeugdige heb begleidt die dakloos was geworden, heb ik aan den lijve ondervonden hoe "rechtenloos" hij was en ik "proefde" dit ook! Men dacht dat ik zijn moeder was. In mijn dagelijks leven leidde ik een gezondheidsinstelling. Het was voor mij onbegrijplijk!

Gast

#6972

2016-02-12 11:20

Een geweldige man

Gast

#6973

2016-02-12 11:43

Heb de heer Dullaert nu twee keer horen spreken op bijeenkomsten van jeugdzorg. Hij weet waar hij het over heeft en stelt het belang van het kind boven alles.
Kritische blijk op het werkveld van oa jeugdzorg met duidelijke kanttekeningen hoe het anders kan en moet.

Gast

#6974

2016-02-12 11:44

Het is natuurlijk van de gekke dat een gemotiveerde ombudsman, die is ingewerkt en een grote invloed heeft op de publieke opinie, nu het veld moet ruimen in het kader van het personeelsbeleid van zijn nieuwe baas.

Gast

#6975

2016-02-12 11:47

Dullaert doet geweldig werk en is competent. Dat kun je over Zutphen niet zeggen: wat een waardeloos type is dat! Beschamend dat dit de nationale Ombudsman moet voorstellen. Ik zou zeggen weg ermee!