Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman


Gast

#5126

2016-02-04 11:48

Ben het niet eens met de gang van zaken om deze deskundige man te ontslaan. De nieuwe ombudsman heeft nu al aan geloofwaardigheid in geboet; Ook al zijn er een meningsverschillen, is er sprake van verschil van inzicht, duldt hij geen twee kapiteins op een schip, etc. Geef openheid van zaken!
andere ombudsman

#5127 Re: Dullaert moet Kinderombudsman blijven

2016-02-04 11:49

#1: Harmen - Dullaert moet Kinderombudsman blijven 

de afschuwelijke onbeschofte manier waarop de ombudsman met journalist van kinderjournaal omging vraagt om een ontzetting uit zijn ambt. Alles wordt in dit kabinet met een in vertrouwen-gesprek afgedaan. Een ombudsman die daar ook aan meedoet zit op de verkeerde plek. 


Gast

#5128

2016-02-04 11:49

Omdat kinderen, wie ze ook zijn en waar ze ook vandaan komen, het waard zijn en recht hebben op onze onverdeelde (!) aandacht en bescherming in onze samenleving.

Gast

#5129

2016-02-04 11:51

Er wordt over de hoofden van de kinderen door de heer Van Zutphen een machtsstrijd uitgevochten die onverantwoord is en die tevens het instituut Ombudsman ernstig schade toebrengt!

Gast

#5130

2016-02-04 11:53

Het raakt mij erg dat de kinderombudsman, die zo voor het goede kiesr, op deze manier wordt weggezet!

Gast

#5131

2016-02-04 11:58

Omdat dhr. Dullaert een zeer betrokken ombudsman is en niet duidelijk is gemaakt waarom hij niet herkozen wordt. Zelfs het parlement krijgt daar geen informatie over! Ik vind de houding van de nationale ombudsman in deze zaak bijzonder arrogant. Het lijkt erop dat deze man alle aandacht naar zich toe wil trekken en in ieder geval niet in eerste instantie geinteresseerd is in de belangen van kinderen. Wat mij betreft mag de nationale ombudsman opstappen.

Gast

#5132

2016-02-04 11:59

Ongeloofelijk dat een ombudsman een kinderombudsman zonder enige uitleg aan de dijk zet. Transparante belangenbehartiging? Nee, zonder reden een belangrijk persoon aan de kant zetten vanwege eigen belang. Van Zutphen is ongeschikt en dient plaats te maken.

Gast

#5133

2016-02-04 11:59

Deze man doet goed werk en kan niet zonder uitleg door zijn superieur aan de kant gezet worden. Schandalig dat de ombudsman geen openheid geeft. Waarom is de functie van ombudsman in het leven geroepen vraag je je af. Petje af trouwens voor dhr. Dullaert hoe diplomatiek hij heeft gereageerd!

Gast

#5134

2016-02-04 11:59

Onbegrijpelijke beslissing van van Zutphen

Gast

#5135

2016-02-04 12:00

Het vertrek van Dullaert is het zove0elste voorbeeld van de achterkamertjespolitiek van VVD en PvdA. Hij was zeker te kritisch over de puinhopen van de transitie jeugdzorg? Schande dat van Zutphen juist al ombudsman geen openheid geeft!

Gast

#5136

2016-02-04 12:01

hij is goed en moet blijven!

Gast

#5137

2016-02-04 12:02

Iemand die zo goed presteert , iets betekent voor kinderen, gekozen wordt als Europese voorzitter en dan zonder commentaar ontslaan, noch wel door de Ombudsman. Dat is vreemd!

Gast

#5138

2016-02-04 12:02

Omdat we hier weer n overduidelijk voorbeeld zien van een omhooggevallen incapabele man (#VanZutphen), die alle ruimte krijgt zijn ego te laten prevaleren boven de kwaliteit en resultaten van een zeer betrokken (maar wellicht wat lastig te "sturen") en kundige man in de persoon van #MarcDullaert. Iemand die exact doet waarvoor hij is aangesteld: alert en kritisch zijn en dus kritische vragen stellen aan het establishment. Blijkbaar is de heer Dullaert inhoudelijk en qua mens ego-tripper/loser Van Zutphen de baas... Misschien Van Zutphen maar meteen weer naar huis sturen...? :-)

Gast

#5139

2016-02-04 12:03

Omdat de man goed werk doet; omdat hij nu voorzitter is van de Europese ombudsmannen en door de stopzetting ook daar moet stoppen.

Gast

#5140

2016-02-04 12:04

Omdat een ombudsman die zich in geheimzinnigheid hult volstrekt ongeloofwaardig is. Een beletsel om ook maar enig vertrouwen te verkrijgen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook nog steeds voor de tweede kamer die nu daaraan meewerkt. Straks weer een bonnetje zoek?

Gast

#5141

2016-02-04 12:04

1. Prima vent op lastige positie. Volgens mij doet hij echt veel goeds.
2. Waarom hij weg moet? Ondoorzichtige besluitvorming door nieuwe LG. Ik vermoed dat er geen gegronde reden is, alleen dat nieuwe LG eigen team wil samenstellen. Dat is geen goed voorbeeldgedrag.

Gast

#5142

2016-02-04 12:06

Dhr. Dullaert lijkt mij juiste man voor deze positie met de juiste instelling.

Gast

#5143

2016-02-04 12:06

Omdat ik vind dat je als Nationale Ombudsman waar iedereen voor vermeend onrecht terecht moet kunnen het niet kunt maken om zo met de functionaris Kinderombudsman kunt gaan.
Hij doet zijn werk goed. Het argument dat de Nationale ombudsman zijn eigen team wil samenstellen is een inbreuk op het vertrouwen in het instituut Nationale ombudsman.

Gast

#5144

2016-02-04 12:07

Dullaert is net benoemd als voorzitter van alle kinderombudslieden in Europa. Toch raar dat Van Zutphen hem weg wil hebben. Om welke reden wordt niet duidelijk. Schimmig spel dat hier met een competent persoon gespeeld wordt. Doet twijfenen aan de competentie van Van Zutphen

Gast

#5145

2016-02-04 12:07

Hij doet het fantastisch. Waarom dan vervangen?

Gast

#5146

2016-02-04 12:08

De omstandigheden in de jeugdzorg en de problemen waar jeugdige asielzoekers mee te maken krijgen, vergen niet alleen een adequate behandeling, maar ook de continuïteit, de onafhankelijkheid en de, zij het indirect, grondwettelijke fundering van het instituut Kinderombudsman.
Eén blik op het gegeven dat een deel van de minderjarige vluchtelingen die zonder ouders door Europa reizen, spoorloos verdwijnen, waarbij sommigen in handen van de georganiseerde misdaad blijken te vallen en tot prostitutie gedwongen worden, en je hebt voldoende argumenten voor de urgentie van het instituut Kinderombudsman. Ook de kinderen die in de betreurenswaardige positie verkeren waarin ze te maken hebben met jeugdzorg, wil je het anker van het instituut Kinderombudsman niet onthouden.
Maar mijn roep om het aanblijven van de huidige Kinderombudsman en om de handhaving van het instituut Kinderombudsman, klinkt ook, en dit niet in de laatste plaats, om de klaarblijkelijke onbeschaamdheid van de nieuw aantredende Nationale Ombudsman.

Gast

#5147

2016-02-04 12:10

Marc Dullard Bewaakt de rechten van het kind op een geweldige manier is een vertrouwd gezicht, ook voor de kinderen die geen stem hebben of onzichtbaar zijn zet hij zich in op een duidelijke wijze voor hun rechten, Laten we trots zijn op die man die zich met hart en ziel voor in zet voor deze kinderen
Met als doel een gezonde toekomst voor ze, willen we dat niet allemaal? Waarom iemand vervangen die op de goede plek zit en fantastisch werk doet ,Hij hoort op deze plek als Kinderombudsman

Gast

#5148

2016-02-04 12:14

Omdat ik als burger mijn eigen ombudsmanteam samen wil kunnen stellen.

Gast

#5149

2016-02-04 12:14

Getekend voor het 'recht' en welzijn van kinderen. Marc Dullaert pakt problemen aan, precies zoals verwacht mag worden van een kinderombudsman. Dat, in plaats van mooie sier en rustig op zijn stoel te zitten: nog nooit iets daadwerkelijk gehoord van Reinier van Zutphen - de ombudsman!


Gast

#5150

2016-02-04 12:17

Marc Dullaert komt op deskundige, professionele en integere wijze op voor de rechten en belangen van kinderen. Hij schroomt niet om daadwerkelijk zichtbaar te zijn. Steeds slechts en alleen dienend in het belang waar hij voor staat. Hij gaat heikele items niet uit de weg en heeft door zijn daadkrachtigheid ook veel bereikt. Door zijn actieve houding heeft hij bovendien een hoop ouders met een kind in een lastige situatie, een hart onder de riem gestoken. Grote klasse!