Petitie tegen eens per 4 weken ophalen huisvuil in Hoorn e.o.


Gast

#451

2016-02-05 16:02

Hoe moet het dan met al die babyplas en poepluiers?
De plas en poep luiers van volwassenen?
De Kattenbakafval
De inlegkruisjes en tampons?
Dat gaat echt wel stinken na een paar weken

Gast

#452

2016-02-06 08:25

Het vuil ligt nu al vaak op straat en daar erger ik mij dood aan en ik ruim met hond uitlaten al veel op maar dan wordt het echt een puinhoop.
Organisatie petitie.

#453 Re:

2016-02-06 09:39

#451: -  

 klopt   en als je een week voor ophalen met vakantie gaat, zijn de buren helemaal gelukkig. De maden. En vliegen ook natuurlijk. Dank voor je inbreng,  deel je mening zoveel mogelijk alsjeblieft.  Fijn weekend. 

Organisatie petitie.

#454 Re:

2016-02-06 10:06

#4: -  

 Nee, helaas gaat de afvalheffing met iets meer dan 3% omhoog heb ik begrepen  hun kosten met 20% omlaag vanwege nog maar 4 keer ophalen in plaats van 5 keer,  wij toch meer betalen!!!   


Gast

#455

2016-02-06 10:38

Ik ben tegen al die bakken, waarom niet centraal regelen net als de glasbak? Het is geen gezicht en ik heb er geen ruimte voor.
Pietje

#456

2016-02-06 10:40

Waar gaat dit naartoe op naar de volgende? Ook vanwege ruimte en aanzicht. Dit is democratie? 

 


Gast

#457

2016-02-07 08:32

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik het te smerig voor woorden vind. Is het geld belangrijker dan de volksgezondheid?

Gast

#458

2016-02-07 09:08

Politiek is er voor de burgers, burgers niet voor de politiek. Helaas blijkt het vaak het omgekeerde (oorzaak gevolg of gevolg oorzaak). Afvalstoffenprijs blijft het zelfde, gaat niet naar beneden. Wij doen het werk voor HVC en zei (bobo's) verdienen eraan en Italiaans afval levert nou eenmaal meer op. Rest afval grijze rolemmer (Nederlands) ipv rolcontainer. Lege pakken met rest afval etc gaan vreselijk stinken en trekken ongedierte aan. Bekend gegeven bij warmweer (gft-emmer). 3 rolemmers vindt ik wel erg veel als je niet ruim woont. De Chip/ in de rolemmer is kan mogelijk gevaarlijke inbreuk zijn op je privacy, ook al zeggen ze we doen er niets mee, jaja de overheid...! Zou het niet beter zijn geweest om de fabrikant aan de pakken. Om haar berg afval terug te dring, nu wordt de consument gepakt rare politiek denkers in dit land. Bovendien zal meer restafval illegaal worden gestort (langs de dijk) etc. Overigens kan ik me zakken huisvuil kwijt in Hoorn binnenstad. Op zondagavond, maandagochtend wordt daar het vuil opgehaald. En anders wordt ik burgerlijk ongehoorzaam, stort ik het voor de deur van het gemeentehuis in Drechterland.

Bouke Yge Sjoerds.

Gast

#459 Re:

2016-02-07 09:21

#4: -  

Klopt, salaris van managers zal eerder worden verhoogt ipv verlaging afvalstoffenwet. Gemeenten/ HVC zét u aan het werk. De fabrikant blijft buiten schot. En de politiek is ervoor de burgers toch, burgers niet voor de politiek.! Burgelijk Ongehoorzaamheid, illegaal dumpen van afval (drugs & gft) etc. We noemen dit maar marketing stunt van gemeenten.

Bouke. 


Gast

#460 Re: Re:

2016-02-07 09:29

#346: onzinnig - Re:  

Stel eens voor, dat ik tegen mijn baas zou zeggen: kom nog maar 1x per 4 weken werken. Maar wil wel voor 4 weken vangen.

(Politiek is er voor de burgers, burgers niet voor de politiek) (Oorzaak gevolg en/-of gevolg oorzaak). Zou het niet veel beter zijn als we de fabrikant eens gingen aanpakken..!

Bouke.

#461 Re:

2016-02-07 09:47

#5: Ron. -  

 Dan kunnen ze nog meer geld overhouden (HVC/ Gemeenten) voor linkse hobby's, ipv probleem aan te pakken bij de bron/ wortel. De fabrikant méér verplichte, afvalberg verkleinen lijkt me betere oplossing. Politiek is er voor de burgers, burgers niet voor de politiek.! 

organisatie petitie

#462 Re: Re:

2016-02-07 10:15

#461: Bouke. - Re:  

 Nog de Groene Zondag van vandaag gezien, de Gemeente pagina's. Om misselijk van te worden.

Hoorn genomineerd voor een of andere prijs, omdat zij (de Gemeente) zo goed zou communiceren met de bevolking.               Als je hier woont weet je dat dit niet waar is, en wethouder B, van de zogenaamd Groene Partij staat weer prominent te raaskallen.                                                                                                                                                                             En een fantastische uitleg over het vullen van je rolcontainer, ze zoeken 100 mensen die een periode alles gaan scheiden, wedden dat het ze lukt om mensen te vinden die hierin gaan slagen!  ( vast vriendjes /medewerkers etc.)                             Enige mogelijkheid om van dit soort zelfingenomen types af te komen is om ze een flinke verkiezingsnederlaag over enkele jaren toe te dienen.                                                                                                                                                                         Laten we maar eens gaan denken aan een partij met enkele programma punten, die doen het toch prima tegenwoordig.

Mijn punten:  1. overal ondergrondse afvalcontainers

                     2.Goede uitlaatplekken in alle buurten voor de honden zodat ze geen overlast in de buurt geven. Hierbij wel streng                          handhaven dat de baasjes de viervoeters daar ook uitlaten.  Weg met de oneerlijke hondenbelasting ( zelfs in                              onze  hoofdstad Amsterdam, waar betere voorzieningen zijn is deze belasting opgeheven).                                

                     3.Betaalbare en goed bereikbare  parkeerplaatsen ook in het centrum.                                                                    

                     4.Winkeliers ondersteunen zodat ze kunnen blijven bestaan.          

                     5.Oplossing voor die spoorbomen aan de Keern, op deze manier met de bomen plm. 20 minuten per uur dicht blijft                         Hoorn een achterlijk dorp.

Heb jij nog belangrijke(re) punten, vul ze in!   

Met wie of welke bestaande partij kunnen we aan de bak?  Mensen die alleen op status uit zijn graag niet reageren! 


Gast

#463

2016-02-07 12:22

Eens in de 4 weken is te weinig, gevolg zal zijn dat mensen alles in de groene emmers gaan gooien. Tot zover het gescheiden afval.
gast

#464 Invoeren derde vuilnisbak Hoorn

2016-02-07 16:56

Het produceren van tienduizenden extra vuilnisbakken lijkt mij niet bepaald milieuvriendelijk en efficient. Ook gaat het invoeren van een derde vuilnisbak zorgen voor verrommeling van de buurt. 


Gast

#465

2016-02-08 10:44

Ik vind het een onzinnig plan omdat er genoeg jonge gezinnen zijn die te maken hebben met vuile luiers. Zelf heb ik kleinkinderen die nog allemaal in de luiers zijn en je moet er niet aan denken dat je dan vier weken lang al die luiers maar moet bewaren in grijze bakken. Vies! Vies! Vies!

Gast

#466

2016-02-10 13:04

Ik heb nauwelijks ruimte voor een derde bak en betaal al genoeg.
Waarom moet ik dingen doen die ze eigenlijk zelf moeten voor hun geld. Ik moet nu ook nog alle lege blikken gaan uitwassen om maden te vvorkomen.

Gast

#467

2016-02-10 17:49

In de zomer, als de grijze bak de hele dag in de zo'n staat ,krijg je in no-time een madenplaag. Ook als je voedselresten in de groene bak doet, ontstaan er al snel maden. Ook ben ik bang dat mensen illegaal zakken gaan dumpen. Hoorn moet geen Napels worden toch?

Gast

#468

2016-02-13 09:52

Wij hebben 5 katten die zo veel mogelijk keurig op de kattenbak gaan, dus dat geeft al veel afval in de grijze bak (dat overigens niet in de groene bak mag). Verder zijn wij met 5 mensen, dus ook daardoor is er in totaal best veel grijze bak afval. Bij een schema van leging per 4 weken gaat dit zeker stankoverlast veroorzaken, en niet alleen bij ons. Dit schema is slecht doordacht!


Gast

#469

2016-02-13 14:54

Omdat al bewezen is dat het een totaal onnodige actie is.

Gast

#470

2016-02-13 15:29

Omdat 4 weken veel te lang zijn voor een gezin.

Gast

#471

2016-02-13 17:34

Het is werkelijk onvoorstelbaar met welk een gemakzucht onze zogenaamde volksvertegenwoordigers telkens opnieuw achter de manipulatieve plannetjes van afvalverwerker HVC staan.

Zogenaamd vanwege het politiek heilig verklaarde milieu (want dat staat zo betrokken en kost de politiek zelf verder niets -wat zijn we toch daadkrachtig).

Burgers en bedrijven betalen zich al jaren bont en blauw, moeten zich al evenzoveel jaren allerlei onzin laten welgevallen, en onze kosten blijven maar stijgen. HVC verhoogde onze lasten dit jaar niet, maar dat is een zoethoudertje, straks betalen we gewoon weer een nog hogere ''bijdrage''.

Met deze derde bak moeten wij, burgers en bedrijven, wederom meer ZELF doen (want: zelf scheiden), en (op termijn) meer betalen. We zijn bovendien meer ruimte in tuin, schuur of berging (vaak toch al klein) kwijt, en als dank hebben we straks vier weken lang een stinkende grijze bak.

Maar nog erger is de aan ons opgelegde VERPLICHTING om medewerking te verlenen aan de WINSTMAXIMALISATIE van een commercieel bedrijf. Wij doen steeds meer voorwerk, betalen ons het laplazerus, en krijgen er NIETS voor terug.

En na deze derde rolemmer volgt binnen een aantal jaar een VIERDE rolemmer. Blauw van kleur: voor het oudpapier.
Dan hebben we vier containers staan. Waarmee HVC, met een kennelijke instemming van onze ''betrokken, waakzame'' volksvertegenwoordigers, ook de lokale oudpapier inzamelende clubs, verenigingen etc. van inkomsten beroofd. Wat een feest, en de burger pikt het gewoon allemaal maar.

Maar de Westfriese gemeenten zijn toch, via ons oude vertrouwde CAW ''medeaandeelhouder''? Dan is een dergelijke winstgevende deal toch, via die omweg, goed voor ons allemaal? NEE! HVC vult het ene financiele debacle met het andere, we worden gemanipuleerd en gepiepeld. Wanneer ontving Hoorn haar winstuitkering, en om welke bedragen ging het? Wat deed of doet de gemeente met die opbrengst? Krijg ik, als dank, korting op mijn lokale belastingen/heffingen?
Het antwoord is natuurlijk ... NEE!

Het milieu is telkens, hoe manipulatief, als breekijzer ingezet, onze gemakzuchtige ''volksvertegenwoordigers'' en het zakkenvullende HVC lachen zich een breuk.

En de burger laat zich afpersen, manipuleren en besodemieteren. Tijd voor harde actie!


Gast

#472

2016-02-15 14:53

Omdat het milieu vervuiling in de hand zal werken !

Gast

#473

2016-02-16 07:32

UPDATE

Vorige week zijn de nieuwe oranje bakken in Venhuizen afgeleverd.

Inclusief een nieuwe grijze rollemer die van een chip voorzien is. Da's alvast voor de toekomst: om uw afval te kunnen wegen. Dan gaan we straks dus toch naar beprijzing per kilo, hetgeen onze ''volksvertegenwoordigers'', samen met de ambtenaren en HVC-ers enige jaren geleden glashard ontkenden.

Want waar is die chip anders voor? Of gaan we de smoes ''handhaving'' nu even als tussenpaus misbruiken, zodat het klootjesvolk rustig blijft? Stapje voor stapje gaan we die kant op, en worden we belazerd.

Een chip is een chip, die beprijzing per Kilo komt er gewoon -wat HVC of andere leugenaars ook zeggen.

HVC is een manipulatieve zakkenvuller, niet zomaar een beetje, maar met bakken tegelijk. Hebben de burgers eigenlijk wel een vrije keus in deze? Het antwoord daarop lijkt nee te zijn. Waarom is dat eigenlijk? Waarom zouden wij, buurtbewoners, onze afvalverwerking niet zelf mogen tenderen? Door meerdere leveranciers om een jaarofferte te vragen? Je zal zien dat het veel goedkoper kan dan we nu aan HVC kwijt zijn. De rolemmers zijn gestandardiseerd, dus die passen op vrijwel elke vuilniswagen. En daarmee ook op de auto's van HVC concurrenten (en anders is dat zo gepiept). Het afval is van u. Niet van uw gemeente, en al helemaal niet van HVC.

 

HVC heeft commerciele belangen. Burgers doen (verplicht) steeds meer werk, betalen steeds meer, hebben een tuin of schuur vol met bakken (de vierde volgt binnen enkele jaren -blauw, voor papier), en HVC pakt de winst.

Onze ''volksvertegenwoordigers'' vertegenwoordigen ons allang niet meer. Zij lopen klakkeloos achter HVC aan.

 

Wat een corrupt land. Bah.

Organisatie petitie.
Gast

#474 Re: organisatie petitie

2016-02-17 14:22

#473: -  

 over enkele weken krijg ik een gesprek met de wethouder om over deze materie te spreken.  Zij hebben kennelijk nu ook door dat we niet alles pikken wat de heren bedenken.  Nog veel meer handtekeningen op de petitie,  oproepen op Facebook en zo kunnen mij zeker helpen in dat gesprek.  Doe je best aub om mensen te laten reageren.  Via internet kwam ik erachter dat hoorn op 14 gemeenten na de duurste gemeente is voor afhalen huisvuil.  Duurder nog zijn Wervershoof en Medemblik.  De goedkoopste. Nijmegen kost nog geen € 120,- en haalt wekelijks alle bakken op. HOORN € 344,-!!!  En slechts 4 bakken per maand 


Gast

#475

2016-02-17 19:24

Oplichters