"RED ONZE FONTEIN"

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie "RED ONZE FONTEIN".


Gast

#51

2016-02-02 10:06

Omdat wij vinden dat de fontein een meer waarde is op 't Zand en een rustpunt is van vele toeristen om er even te verpozen en een paar foto's te maken.

Gast

#52

2016-02-02 10:08

Het mooiste van het zand moet blijven xxc

Gast

#53

2016-02-02 10:14

ALLE toeristen willen op de foto met deze hele mooie fontein en schitterende bronzen beeldengroep als achtergrond,het is totaal ONBEGRIJPELIJK dat ze deze fontein in een hangar willen dumpen,zijn de Brugse beleidsmensen nu echt helemaal gek aan het worden.Sorry ik ben zo ontgoocheld dat ze deze fontein willen verwijderen.

Gast

#54

2016-02-02 13:08

Omdat ik niet wil dat er iets moois verdwijnt

Gast

#55

2016-02-02 13:11

Fontein moet blijven op het zand !!

Gast

#56

2016-02-02 16:14

Ik ben van Brugge en de fontein is een deel van Brugge net zoals onze halletoren,als je die wegneemt is ons prachtig stadje brugge niet langer brugge meer.

Gast

#57

2016-02-02 16:18

ik zou het jammer vinden dat dit prachtige kunstwerk zou verdwijnen,wie in Godsnaam heeft dit krankzinnig idee gelanceerd,ben beschaamd in jullie plaats,hartelijk dank stadsbestuur van Brugge !
butterfly

#58

2016-02-02 18:04

Canestraro-Depuydt, prachtig werk, hoogstaande kunst door zeer bescheiden kunstenaars.

Doorheen de stad te bewonderen niet alleen op 't Zand. 

 

Heeft Stad Brugge te veel geld? Moet er een budget op mss? Als iets goed is  BLIJF ER AF ! Er moeten genoeg andere projecten aangepakt worden. Geef dat geld daar aan uit als het op moet.


Gast

#59

2016-02-03 12:26

Zalig om in de zomer na het shoppen even te relaxen!

Gast

#60

2016-02-03 16:44

De fontein zal zeker geen trekpleister meer zijn als het geplaatst wordt achter het station. Dit hoort thuis op het Zand. Laten staan aub!!!

Gast

#61

2016-02-03 18:48

Deze fontein is prachtig......een echte trekpleister voor 't zand.

Gast

#62

2016-02-03 21:26

Zeer mooie fontein staat er op zijn plaats zal nergens in Brugge zo bezocht worden als daar
Roland Rotsaert

#63

2016-02-04 06:49

Eigenlijk zou deze enquête de buitenlandse toeristen moeten bereiken, die zich massaal laten fotograferen bij de fontein. (Zie fotowebsites als www.flickr.com.) Buitenlandse reacties zouden ongetwijfeld ook meer gewicht in de schaal leggen bij het stadsbestuur. Benieuwd hoe onze burgemeester zich uit de slag zou trekken als hij over de zaak geïnterviewd wordt de BBC, CNN of een nog meer exotische zender...


Gast

#64

2016-02-04 15:21

Het is niet alleen een mooi kunstwerk, het maakt t'Zand herkenbaar en interessant. Een verzamelpunt voor vrienden en een heel mooi object voor de toeristen. Wij rusten er graag uit na de wandeling door de stad.

Gast

#65

2016-02-04 22:10

omdat de fontein de pracht is van het zand zowel voor de bruggelingen als voor de toeristen

Gast

#66

2016-02-05 10:39

Het is het mooiste van Brugge .

Gast

#67

2016-02-05 12:05

Omdat ik het een mooie fontein vind, we hebben al zo weinig fonteinen in Brugge. Deze grote fontein past op een groot plein en het Zand is ideaal, het is er voor ontworpen. Niet om in een hoek te persen waar niemand iets aan heeft. Daarnaast vind ik het ook financieel niet verantwoord om deze fontein ergens te dumpen, het heeft zoveel gemeenschapsgeld gekost.

Gast

#68

2016-02-05 12:11

Er is niets mis mee. Brons is wat uit de mode zeggen tegenstanders. Niettemin heeft de fontein een eigentijds verleden. Waarom opnieuw geld weggooien voor 'vernieuwende' kunst (?) terwijl er zoveel sociale nood is in Brugge.

Gast

#69

2016-02-05 12:16

Als stadsgids vind ik dit een waardevol monument. Het is een ode aan West-Vlaanderen. Het verplaatsen naar de Unesco- rotonde heeft geen zin, want daar vliegen de auto's voorbij.

Gast

#70

2016-02-05 19:11

De fontein werd ontworpen om op 't zand te staan en geeft de verschillende aspecten van Brugge weer. Het kunstwerk, mag je mooi of niet mooi vinden, maar het is in ieder geval een blikvanger in onze stad waar menig toerist foto's bij neemt. Als Brugge kunststad wil zijn dan wordt het tijd dat ze haar kunstwerken beschermt in plaats van afbreekt.

Gast

#71

2016-02-06 07:39

Omdat ik het mooi uitbeeldt wat onze streek betekent en iedere stad in de wereld heeft éénof zelfs meerdere fonteinen staan. Water geeft ook een zekere rust.

Gast

#72

2016-02-06 07:54

Zo'n mooie fontein moet blijven bestaan. Iedere toeristische stad moet een fontein hebben, die hebben wij, dus houden!!!!!!!

Gast

#73

2016-02-06 08:53

De mooie fontein moet blijven ook voor de toeristen is het een atractie

Gast

#74

2016-02-06 15:56

Als voormalig medewerker aan het Brugs Struktuurplan (opgemaakt in 1972 waarin wij toen reeds het openleggen van de Reie voorstelden...), zie ik niet in waarom de fontein mordicus moet verdwijnen.
Gepland in de as van de Steenstraat wensten wij naderhand een sterke attractie op het autovrije Zand, mede als een transitie naar Westbrugge.
Men kan oeverloos over de kwaliteit van het 'kunstwerk' van Canestraro-Depuydt blijven peroreren, maar ik stel vooral vast dat de fontein steeds haar oorspronkelijke rol vervuld heeft: mensen van alle leeftijden en van waar ook aantrekken.
Het is inmiddels bon ton om alles wat met de rehabilitatie van de binnenstad verbonden is te verguizen in naam van een elitistisch-progressief idioom dat hoofdzakelijk gedicteerd wordt door de heersende mode die morgen ook alweer voorbij zal zijn.
Ik pleit daarom voor enig respect voor de toenmalige investeringen in een voor Brugge belangrijke infrastructuur en sluit me daarom graag aan bij de mensen die de moed hebben om zich te verzetten tegen het huidig gratuit maniërisme.

Gast

#75

2016-02-06 18:48

De fontein is een uniek kunstwerk .heel erg geapprecieerddoor toeristen en bruggelingen