Steun Jitse Akse
Neem contact op met de schrijver van de petitie
OM ga je schamen!!!
Geen respect voor de Nederlandse regering
Geen respect van de Nederlandse regering naar zijn burgers
Ik heb getekend omdat ik vind dat er tegen IS best een uitzondering gemaakt mag worden. Maar wat hij in feite wel doet is eigen rechter spelen. En dat moet niet de gewoonte worden natuurlijk.
Verder doet Nederland wat het internationaal gezien kan. Hoe graag we het ook willen ontkennen, we zijn als land afhankelijk van de rest van de wereld (lees Amerika) en als Amerika zegt dat we geen grondoffensief gaan doen, dan hebben we dat met onze schamele 16 miljoen maar te accepteren. Het is écht niet Rutte die dat bepaalt.
En verder.. Als we nou wel met ons volle wapenarsenaal Syrië binnenstormen krijgen we weer het verhaal dat onze jongens in gevaar zijn, dat het miljarden van onze belastingcenten kost en dat Syriërs hun eigen problemen maar moeten oplossen.
Doet me denken aan HR 21 december 1945, NJ 1946, 254, over een persoon die vervolgd werd wegens diefstal van electriciteit ten behoeve van de goede zaak tijdens de oorlog (het verzorgen van onderduikers en het in stand houden van een verzetscentrum in zijn woning). De man die zich inzet voor de goede zaak moet zonodig weer vervolgd worden. Deze vervolging is in strijd met het opportuniteitsbeginsel. Regels zijn niet altijd maar de regels; Laat vervolging in dit geval achterwege! Deze man redt levens.
Verder is alles de schuld van de bemoeizucht van de EU en het misdadig militair ingrijpen door het westen in Irak, Lybië, Syrië enz.
| This discussion has been closed. |