Zonnepanelenproces

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zonnepanelenproces.


Gast

#1

2015-12-19 20:29

Electriciteit is een basisrecht voor iedereen en helemaal geen luxe artikel.
Zoals altijd komen de "extra" kosten op de rug van de gewone burger terecht ipv bij diegenen die de grootste verbruikers zijn, namelijk de bedrijven à la katoen Huts natie. Laat hen de extra kosten betalen ipv alles door te rekenen aan de gewone burger!
Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2015-12-19 23:39

#1: -  

Hallo, idd daar heb je gelijk in. Weet je, we verbruiken met zijn allen hier in België (particulieren en bedrijven) jaarlijks zo'n 80 Twh en betalen daar zo'n 16 miljard euro voor. De productiekost van die 80 Twh is 4 miljard... Eigenlijk hoort elektriciteit voor iedereen gratis te zijn, men zou de productie terug moeten nationaliseren. 4 miljard is niet zo overdreven veel. Zeker als je bedenkt dat we jaarlijks zo'n 2 miljard uitgeven aan erkende religies. We betalen voor het patrimonium, lonen en pensioenen van paters, imams, bischoppen. Schaf dat af, en de helft van de productiekost van elektriciteit is al gedekt. Enfin, ik heb mijn karretje gehanden aan Mensen Samen, een burgerintiatief dat onze maatschappij wil verbeteren en orde op zaken stellen in deze bananenrepubliek. Groetjes


Gast

#3

2015-12-20 00:16

Omdat het onrechtvaardig Is, en kan dit niet meer betalen.
Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#4 Re:

2015-12-20 00:40

#3: -  

 Hallo, het is idd onrechtvaardig en leef oprecht met jou mee. Weet je, we verbruiken met zijn allen hier in België (particulieren en bedrijven) jaarlijks zo'n 80 Twh en betalen daar zo'n 16 miljard euro voor. De productiekost van die 80 Twh is 4 miljard... Eigenlijk hoort elektriciteit voor iedereen gratis te zijn, het is een basisbehoefte en men zou de productie terug moeten nationaliseren. 4 miljard is niet zo overdreven veel. Zeker als je bedenkt dat we jaarlijks zo'n 2 miljard uitgeven aan erkende religies. We betalen voor het patrimonium, lonen en pensioenen van paters, imams, bischoppen. Schaf dat af, en de helft van de productiekost van elektriciteit is al gedekt. Enfin, ik heb mijn karretje gehanden aan Mensen Samen, een burgerintiatief dat onze maatschappij wil verbeteren en orde op zaken stellen in deze bananenrepubliek. Groetjes


Gast

#5

2015-12-20 07:03

Straf dat wij voor anderen moeten betalen. Alleenstaande met kinderen hebben het al zo moeilijk en dan blijven jullie maar schulden die jullie maken in onze schoenen schuiven. Hoe moeten wij overleven en onze kinderen groot brengen???? Jullie toekomst zuigen jullie uit!!


Gast

#6

2015-12-20 09:08

Omdat ik mijn geld terug wil

Gast

#7

2015-12-20 12:26

veel logica is er daar niet voor nodig

Gast

#8

2015-12-20 13:21

Omdat ze de de werkende mens altijd pluimen. Het moet eens genoeg zijn dat ze het geld voor hun fouten elders halen bij de dikkoppen bijvoorbeeld

Gast

#9 Re:

2015-12-20 14:51

#3: -  

 Daar zullen de trawanten van de bendecratie zeker van wakker liggen.


Gast

#10 Re: Re:

2015-12-20 14:56

#4: Kurt Jaenen - Re:  

 Dan ga je nog werk krijgen,is dit voor grondwettelijk hof,afpersing of allebei?

Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#11 Re:

2015-12-20 19:18

#5: -  

 Je hebt gelijk, en ja de zwaksten betalen de laatste tijd altijd de rekening en dit moet stoppen. Laten we hopen dat deze petitie het begin van het einde van dit onmenselijk gedoe. Elktriciteit is een basisrecht, basta, en het kan niet dat alleenstaanden met kinderen het alsmaar moeilijker krijgen.

Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#12 Re:

2015-12-20 19:54

#6: -  

 Ik ook, en we gaan ervoor. Deze keer geven we niet af en laten we ons niet doen.


Gast

#13

2015-12-20 21:22

als de regering en de multinationals boven de wet staan, dan leven we in een dictatuur!
Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#14 Re: Re: Re:

2015-12-21 00:05

#10: - Re: Re:  

 Het is een ongrondwettelijke meerkost, in principe hoort men ons dit terug te geven. En met deze petitie gaan we daar werk van maken

Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#15 Re:

2015-12-21 00:06

#13: -  

 idd, en dan is het aan de mensen om de dictatuur omver te werpen.


Gast

#16

2015-12-21 01:08

Als huurder kan ik geen zonnepanelen plaatsen noch renovatiewerken laten uitvoeren aan mijn appartementje die leiden tot een betere isolatie en minder stookkosten. Als huurder kan ik een oude, energieverslindende brander niet vervangen door een nieuwe.
Toch betaal ik als belastingsbetaler mee voor alle premies die hiervoor door de overheid verstrekt worden. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de woonbonus, de premies die uitgekeerd worden voor de aankoop van een wagen die op waterstof rijdt of een elektrische motor heeft. De prijs voor een dergelijke wagen is en blijft voor mij onbetaalbaar.
Als belastingplichtige betaalde ik dus al mee voor de reusachtige zonnepaneelparken die een aantal grote bedrijven hebben laten plaatsen. Nu blijkt dat er een oversubsidiëring is geweest, zal mijn elektriciteitsrekening bij benadering met 50% stijgen op één jaar tijd. Dat is dan de tweede keer dat ik mee de rekening moet betalen voor dingen waar ikzelf nooit heb van genieten.
Om mijn energiefactuur in het verleden te kunnen betalen, heb ik de thermostaat nooit hoger gezet dan 17 tot.18 graden Celsius. Toch zou ik net als een euromiljonair of een grootverbruiker net zoveel "Turteltaks" (100 euro per jaar) moeten gaan betalen. Alleen de allerlaagste inkomens zouden "slechts" 25 euro Turteltaks per jaar moeten betalen. De regering is er apetrots trots op dat ze gedifferentieerd hebben op basis van het inkomen. Zij zijn echt wereldvreemd en behept met een besparingswoede die weer heel wat mensen onder de armoedegrens zal duwen.


Gast

#17

2015-12-21 07:08

Omdat ik niet wil opdraaien voor de fouten van anderen! En omdat energie een basisbehoefte is!

Gast

#18

2015-12-21 07:36

wil m'n geld terug dat mij onwettelijk ontnomen is !!!
Kurt Jaenen

#19 Re:

2015-12-21 10:36

#16: -  

 Ik huur ook, ik herken vele dingen die je opsomt zelf. Ik vind het schandalig dat jij in de kou moet zitten om de rijken uit de wind te zetten. Maar we gaan terugvechten, samen, vechten tot dat er niemand meer in de kou hoeft te zitten. Bedankt voor het ondertekenen van deze petitie, zeg het voort zodat we een hele hoop mensen samenbrengen tegen dit dictatoriaal beleid. 


Gast

#20

2015-12-21 11:21

die zonepanelenaffaire volledig aan freya vandenbossche en haar partij doen betalen, hun schuld en wij de pineut

Gast

#21

2015-12-21 11:36

De rode draad van deze regeringen. Again and again: facturen voor de gezinnen, alleenstaanden en gepensioneerden, cadeaus voor de grote vermogens. #factuurregering

Gast

#22

2015-12-21 12:07

diefstal ten top

Gast

#23

2015-12-21 14:23

Het was onrechtvaardig om dat door te rekenen naar de gewone burger

Gast

#24

2015-12-21 15:56

Eerst promoten om uitgaven te doen en daarna weer gaan belasten! Dat is ook de reden waarom ik geen energiebesparende maatregelen meer ga doen: je wordt er achteraf toch weer op afgerekend!

Gast

#25

2015-12-21 17:11

omdat ik kotsbeu ben wat deze regering allemaal doet met de gewone werkende mens , alleen de rijken worden er beter van