Sluiting dierenasiel Gent

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sluiting dierenasiel Gent.


Gast

#176

2015-12-21 19:09

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik een echte dierenvriend ben.Een dierenasiel hoort een veilig onderkomen te zijn voor de dieren en zoals ik het gelezen heb is dit dierenasiel het absoluut niet.Ben er gewoon misselijk van als ik leest Hoe ze met de diertjes omgaan.Elk dier heeft het recht om te leven en als het ziek is om er alles aan te doen om het beter te maken.Daarom sluiten dat asiel,en zorg dat de beestjes veilig ondergebracht worden.

Gast

#177

2015-12-21 19:11

Hoor niet is zo .. moet goed verzorg dieren nodig en. Stop ermee laat dieren lijden !!!!

Gast

#178

2015-12-21 21:09

Ook dieren moeten met respect behandeld worden en hun moet lijden worden bespaard... schrok erg van de beelden...... vreselijk!

Gast

#179

2015-12-21 21:38

Ik vind dat dit asiel vandaag nog gesloten
moet worden!! De eigenaar en zijn medewekers die de dieren hebben vergast en een slechte behandeling hwbben gegeven moeten hier voor ernstig vervolgd worden! Van mij mogen ze zelf aan het gas! Weg met dit soort monsters!!

Gast

#180

2015-12-22 04:37

Welk dier dan ook, zo,mag men er niet mee omgaan

Gast

#181

2015-12-22 08:32

Afschuwelijk hoe ze daar met die beestjes omgaan . Dit is naam asiel niet waardig !

Gast

#182

2015-12-22 10:44

Help deze dieren en onderteken de petitie aub.. Mvg Louisa..

Gast

#183

2015-12-22 17:54

Omdat men niet zo met dieren omgaat
Het is geen asiel het lijkt meer op een slachthuis.
En dieren arts pff die moeten ze het zelfde behandelen als deze dieren
Hij mag nooit geen dierenarts zijn
gast

#184

2015-12-22 19:34

mensen teken dit toch niet , zij is zo slecht van karakter dat de dieren hier de dupe van worden


Gast

#185

2015-12-22 20:00

Dit is te vreselijk voor woorden !!!
En moet onmiddellijk stoppen !!!!!

Gast

#186

2015-12-22 20:57

Zo een bende dierenbeulen die moeten ze zelf onder zo een omstandigheden opsluiten . Die beestjes ocharme toch
Anna

#187

2015-12-23 04:15

Dieren vermoorden in een dierenasiel?  Schande!!

Jullie moeten dieren juist redden en verzorgen!


Gast

#188

2015-12-23 08:34

Moet open blijven

Gast

#189

2015-12-23 08:47

Hoop dat het asiel sluit,arme arme zieltjes dit hebben ze niet verdiend!!

Gast

#190

2015-12-24 14:16

Het dierenasiel is echt een marteling voor alle diertjes.
Aangezien ze geen redelijke verklaring kunnen geven voor deze martelingen teken ik deze petitie VOOR sluiting!

Gast

#191

2015-12-26 00:56

en asiel dient voor dieren op te vangen,beschermen en te verzorgen ,niet om ze te mishandelen,daarom moet DAT asiel DICHT,of er moeten betrouwbare mensen in komen.
Henny
Gast

#192

2015-12-26 13:51

Ieder verwoven asiel moet blijven, het enige wat ik zou kunnen zeggen is, zorg voor een geheel nieuw bestuur en personeel en begin met een schone lei. Asiels zijn hard nodig om dieren op te kunnen vangen maar dan wel op de juiste manier!


Gast

#193

2015-12-29 22:46

het is een grote schande een asiel is om dieren te helpen niet om te verwaarlozen en te vermoorden .

Gast

#194 Re:

2015-12-29 22:47


Gast

#195 Re:

2015-12-30 15:39

#192: Henny -  

 juist


Gast

#196

2016-01-03 10:53

Dat mensen die nog nooit in het dierenasiel in gent geweest zijn hun mond houden ajb

A. Dewilde

#197 Re: Re: Mijn ervaringen met Dierenasiel Gent

2016-01-05 15:21

#121: Nadine - Re: Mijn ervaringen met Dierenasiel Gent 

 Beste Nadine,

Dit is wat ik zie:

Er is een “ziekenboeg” voor poezen, waar de vreselijk zieke poezen binnengebracht worden en (in tegenstelling tot in vele andere asielen waar de dieren afgemaakt worden om geld te sparen) medicatie krijgen en waar mogelijk geplaatst worden in pleeggezinnen om het genezingsproces te versnellen. In het filmpje worden zieke katten getoond, maar die worden zelden ziek in het asiel (want de hygiëne is er héél, héél strikt, poezen mogen niet geaaid worden en als je overweegt een dier te adopteren en dat toch éérst wil aaien, dan moet je je handen ontsmetten), ze worden ziek binnengebracht (en daar geholpen).

De honden krijgen een halsband aan om te gaan wandelen. In het filmpje suggereert men dat een man een hond slaat, maar dat beeld is gefilmd van op zijn rug en ik interpreteer de beelden vanuit wat ik wekelijks zie: een man doet een onstuimige, blije hond een halsband om zodat hij kan gaan wandelen. Ook het andere beeld zie ik vaak: om een halsband aan te doen, moet de medewerker in het hok binnen. In de hondenschool wordt aangeleerd dat je een (overenthousiaste) springende hond van je af kan duwen door je knie te heffen (anders riskeer je om in de handen gebeten te worden). Als je goed kijkt, zie je dan ook dat die man helemaal niet schopt maar de hond met de knie van zich wegduwt.

Heb je in het filmpje ook die scène gezien dat de man die de zwarte, stervende kitten op het deksel legt van een kooi met daarin twee (levende, wilde) katten dat kitten nog eventjes kietelt in het nekje alvorens het verhoogde deksel dicht te doen? Ik kreeg er tranen van in mijn ogen…

Tot slot herken ik op de beelden ook de riool-afvoer van het asiel. Men suggereert dat alle hokken vuil zijn (maar als de honden gefilmd worden, dan zie je dat alle hokken kraaknet zijn..) en plaatst daar een beeld bij van de riool die buiten loopt, tussen de hokken. Je ziet dat er een deur van een hok open staat, dat gebeurt tijdens het poetsen… En tijdens het poetsen gaat alle stoelgang naar die buitenriool, maar die buitenriool wordt in het filmpje gepresenteerd als “vloer van een hok”.

Dit zijn de dingen die ik als buitenstaander zie én kan verklaren.

Maar de vrijwilligers en medewerkers uit het asiel zullen u zeker en vast nog veel gerichtere informatie kunnen geven!

Hop naar een vredige, liefdevolle wereld, voor dier en voor mens. En ook tussen mensen onderling :-).

Groetjes en nog een fijne dag verder!

 

 

Mieke Schuddinck

#198 Re:

2016-01-05 16:47

#19: gast -  

 neen, dit is niet de petitie van Schuddinck. Wij doen niet aan broodfok, maar redden wel mishandelde hondjes uit Griekenland. Informeer je wat beter vooraleer onzin te schrijven.

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-13 15:01



Gast

#200

2016-01-25 21:34

Ken dit asiel reeds 40 jaar. Was vroeger een echt dodingstation. Ben er recent nog geweest, de tijd staat er stil, alles is nog zoals 40 jaar geleden, maar nog meer vervallen. De kooien zijn zo klein dat de dieren enkel kunnen stressen en mentaal ziek worden. 40% van de katten worden er gedood,, hun cijfers. Het vergassen gebeurt in een kleine box (beelden op VTM nieuws) waar 2 katten in kunnen maar waar ze er 3 insteken en duurt 20 minuten verklaarden ze zelf , met anesthesiegas, wordt vooral toegepast omdat het "goedkoop" zou zijn. Zij noemen dat een stressloze manier, zegt veel over hen. Met 3 in een kleine box gestopt worden, luchtdicht afgesloten dat is eng. 20 minuten om dood te gaan is ook eng er zijn andere manieren in 2016. Volgens de eigen getuigenissen van het asiel is altijd een veearts aanwezig, maar de getuigenissen van de vrijwilligers zijn dat ze er nooit een veearts zien. De vraag rijst waar de fondsen naartoe gaan, wat de prioriteit is. De voorzitter en dienstdoende veearts Patrick Derycke heeft een soort luxe dieren kliniek in Nederland. Katie Fack voert bijna dagelijks dieren van het asiel naar zijn praktijk. Dit lijkt mij geen efficiënt budgetbeheer. Nutteloze kosten : de loonkost van Mw. Fack, (PR vrouw) de tijd van Mw. Fack, tijd die ze nuttiger kan besteden en de auto kost, huur, verbruik, verzekering en een hoog aantal km. Zijn er geen dieren artsen genoeg te vinden in een straal van bv 10 km rond het Citadelpark te Gent. Eén of meerdere veeartsen die ter plaatsen komen ?? Ipv iemand met een dierenkliniek in Othene ? 40 km heen 40 km terug + behandelingstijd + 40 min. heen en 40 min terug en dit bijna dagelijks. Hoeveel geld zouden ze niet uitsparen indien een lokaal iemand ter plaatse kwam. Administratief is het wel verbeterd er wordt streng op toegezien dat de dieren door HUN diensten worden gechipt, gecastreerd, ingeënt vooraleer dat gebeurt is kan je niet adopteren en krijg je alleen maar een contract van pleegouder er wordt geïnsinueerd dat dit alles niet mag/kan door de eigen veearts gedaan worden. Zij kregen reeds meerdere klachten. Maar de controle instanties kunnen moeilijk iets bewijzen. Hoe bewijs je dat de veearts niet ter plaatse komt ?? Hoe kan je voldoende zorgen geven aan 200 katten als de dieren naar Terneuzen moeten gevoerd worden voor behandeling. Is er ooit gezocht naar de goedkoopste veearts met de beste service of moet het alleen maar goedkoop zijn als het om het doden van dieren gaat. Kopen zij bij de goedkoopste leverancier ? of via de dieren kliniek in Othene ?? Ik weet reeds jaren dat er plannen zouden bestaan voor een nieuw dieren asiel en 't zal nog wel een paar jaar duren. Mss kan Mw. Fack haar tijd eens steken in het behalen van resultaat ? Fondsen werven, bij bedrijven langsgaan, activiteiten organiseren, vb maal per jaar opendeurdagen met activiteiten die geld in het laadje brengen ipv naar Nederland rijden met een paar dieren.