petitie tegen afschieten van katten

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie petitie tegen afschieten van katten.


Gast

#326

2015-10-31 08:17

Ik teken omdat ik in het buitengebied woon, waar veel wordt gejaagd en ik vind het belachelijk dat dit uberhaupt mag. De natuur regelt zichzelf!

een veel betere en effectievere manier om ht kattenoverschot tegen te gaan is de TNR-methode (trap, neuter, return). Alleen afschieten of wegvangen van katten uit een gebied, zorgt ervoor dat andere katten dit territorium weer gaan innemen. Door de aanwezige katten te castreren en terug te zetten, blijft de populatie klein en beheersbaar.

Gast

#327

2015-10-31 11:56

omdat voor de zoveelste keer de kat het weer gedaan heeft de meeste zijn al verschoppelingen en nu moeten ze het veld ruimen want anders hebben de jagers niet genoeg konijnen en wild om af te knallen bovendien kunnen ze vast heerlijk hun schietkunsten oefenen op de katten

Gast

#328

2015-10-31 12:06

vaak zijn wilde en/of verwilderde katten al het product van ergens gedumpt te zijn en hebben ze het al moeilijk om zichzelf te redden gaan ze ze afschieten want ja ze eten konijn en ander kleinwild maar ja de opbrengsten van wat de jagers met kerst moet ook alsmaar meer wild schieten ,want de lui met poen moeten wild eten met de kerst en geen gekweekt exemplaar

Gast

#329

2015-10-31 22:39

Gewoon omdat dit niet kan..

Gast

#330

2015-11-01 11:03

We hbn zelf al 14 j een schat ve poes. Van zo'n berichten .....dat kan toch niet, mag niet....verbieden

Gast

#331

2015-11-04 11:03

Geen enkel dier verdiend het om zo aan het einde te komen
castreer en steriliseer de dieren

Gast

#332

2015-11-13 10:57

Waarom katten afschieten..er zijn ook " teveel" mensen..mag je die ook afschieten..?

Gast

#333

2015-12-06 11:55

Omdat het niet normaal is dat dit gebeurt.ben een dierenvriend in hart en nieren.ook deze dieren hebben recht op een leven!!!!

Gast

#334

2015-12-06 12:22

HET IS VERSCHRIKKELIJK DAT ER KATTEN MOGEN WORDEN AFGESCHOTEN IK ZOU DE JAGERS OOK WEL WILLEN AFSCHIETEN

Gast

#335

2016-02-27 10:03

Een kat heeft het recht om vrijheid te krijgen. Het is ook pijnlijk voor het baasje om je dier op zo een wrede manier te verliezen!!!!

Gast

#336

2016-03-21 09:10

omdat ik bang ben dat onze kat word afgeschoten.
ik en mijn broertje zouden gen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#337

2016-10-26 06:23

Ik vind dit ronduit schandalig! Deze beestjes hebben ook recht op een mooi leven.

Gast

#338

2016-10-26 12:31

Ik ben een groot kattenliefhebber.
Met het afschieten schiet het niet op. Chippen en laten castreren/steriliseren lost meer op. Met hey afschieten worden ook 'per abuis' vermiste huiskatten afgemaakt en dat is zo onrechtvaardig!!

Gast

#339 Re:

2018-10-18 14:09

#1: -  

Schiet die eikels maar af

HSuzanna

#340

2018-11-21 08:33

Elke "beschaafde" gemeente moet ook in de eerste plaats een oplossing zoeken ZONDER bloedvergieten. De natuur heeft inderdaad al veel te lijden door menselijk handelen: wanbeheer, vervuiling en arrogantie. Echte verwilderde katten dragen ook hun steentje bij, omdat ze om te overleven moeten jagen en ook een impact hebben op de vogelstand e.a. klein wild. Wie is de schuldige achter die verwilderde katten? Juist ja: al weer de mens! Worden de menselijke natuurbedreigers ook afgeschoten...?

Moeten deze dieren, die reeds slachtoffers zijn van menselijk falen, opnieuw slachtoffer worden? Ik vind van niet, zo lang er andere mogelijkheden bestaan.

Bovendien kan men niet van afstand zien of het om verwilderde katten gaat, of om tamme huiskatten die rondstruinen of gedumpt zijn.

Wij mensen zijn "begaafd met reden", dus laten we ons eerst buigen naar het zoeken van een oplossing ZONDER bloedvergieten! Dit zijn we aan onszelf verplicht!