Gelijkenergietariefvooriedereen
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Gelijkenergietariefvooriedereen.
Gast |
#12015-10-21 09:40Omdat ik als alleenstaande meer moet bijdragen dan de gezinnen bij de pestbelasting genaamd Turteltaks. |
Gast |
#22015-10-21 11:05Omdat de 'verkeerde' groep geviseerd worden om de rekening te betalen. In de prive zou dat zijn 'potje breken, potje betalen' In de regeringskringen is het, 'oei, verkeerde inschatting gedaan, de meute zal wel betalen' |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2015-10-21 11:13- Date of removal: 2015-10-21
- Reason for removal:
Gast |
#42015-10-21 11:23Omdat het schandalig is dat wij als alleenstaanden steeds benadeeld worden op alle gebied. |
Gast |
#52015-10-21 12:00Trutteboom is een bitch die geld.uit onze zakken wil kloppen en de schuld daarvoor bij de sossen wil leggen ( weinig origineel maar wat kun je verwachten van zo een vuil schepsel) |
Gast |
#7 Re:2015-10-21 12:44Och Truttebel kan den boom in. Ze is één van de overlopers/overloopsters van CVP over NCD naar VLD en nu bij OVLD. Binnenkort loopt ze wellicht naar een andere partij over ... |
Gast |
#82015-10-21 13:18waarom moeten personen die het luttele belgische pensioen krijgen ( waarvoor ze 45 jaar hebben betaald ) gelijkgesteld worden met gasten die tien duizenden euro per maand verdienen |
Mieke |
#9 Energiefactuur!?!2015-10-21 13:32Omdat ik stilaan niet meer weet hoe ik mijn rekeningen nog ga kunnen betalen. Werk nu op mijn 62 ste nog fulltime. Wat als ik met pensioen ben en ik het met een bedrag van 1200 euro of zoiets moet doen? Ik heb ook drie kinderen aan wie ik nog eens een cadeautje zou willen geven. En als vrouw alleen is het nog zwaarder, minder inkomen, meestal meer uitgaven, want klussen kan je niet zelf. Wie komt eindelijk eens op voor ons? Schandalig gewoon! |
mieke |
#10 Re:2015-10-21 13:37Vraag me dat al jaren af, maar is gewoon zo een onrechtvaardige wereld waarin wij leven! |
Gast |
#122015-10-21 15:09Alleenstaanden met 1inkomen kunnen dit alles niet blijven volhouden...moeten wij in de toekomst dan blijven werken voor enkel nog water en brood want daar lijkt het mij naartoe te gaan.Ga maar werken en geef maar alles terug af,wat een motivatie nog zo en wat een fijne toekomst voor je kind als alleenstaande,triestig vind ik dat. |
Gast |
#142015-10-21 16:16Omdat ik niet akkoord ga met de rijke stinkers die denken dat ze beter zijn dan de gewone mens en daarom iedereen mogen gebruiken! Niet akkoord is zacht uitgedrukt ik kots van die mentaliteit ! |
Gast |
#152015-10-21 16:22Ik ben alleenstaande huurder en krijg ondanks recht op verhoogde tegemoetkoming geen sociaal tarief bij electrabel en dus ook geen korting op de turteltaks, die in wezen toch al onrechtvaardig is. |
Tigra |
#162015-10-21 16:36als alleenstaande is er nooit wat over op het einde van de maand, en nu al zekers niet meer, het was al moeilijk aangezien mijn ex al een heel jaar niet meer betaald, sinds hij in het huwelijksbootje is gestapt op Valentijn betaalde hij niets meer voor mijne zoon (enfin de nieuwe vrouw kijkt zelf niet om naar haar kids, haar kids zijn geplaatst). De jeugdrechter raadde ons aan om in bemiddeling te gaan, we kregen elk een mooie brochure mee..... Eenmaal buiten de kamer stond er ons iemand op te wachten, we moesten elk eerst 500 euro storten op een rekening voor de bemiddeling kon beginnen. Enfin heb dan nog een factuur gehad van 2500 euro te betalen binnen de 5 werkdagen, what a joke, enfin of ik nu werk of niet, het is dweilen met de kraan open .... oesje past nog bij mijn werk ook die zinspeling, ik werk met dienstencheques, ook niet altijd een zege .... Die dikke nekken soms. Vrouwen die zelf nooit kuisen, mooi opgemaakt , veel geld, ik moet er soms om lachen,moesten zij toekomen met één loon, ze zouden zoveel cinema niet verkopen lol..... Moest ik nu nog alleen zijn zonder kind, zou ik me nu niet zo gefrustreerd voelen, maar de leuke periodes komen eraan, Halloween, de Sint , kerst - en nieuw, en ge maakt het me bijzonder moeilijk Turtel!!!!!!!!! Enfin gij zijt géén alleenstaande die met een laag loon moet toekomen hé, waarom denk je niet eens aan de mensen met één loon die het al moeilijk hebben iedere maand? Ik betaal al iedere maand 150 euro aan energie!!!! Ik kan wel begrijpen waarom er meer zelfmoorden zijn, sommigen zien het allemaal niet meer zitten, alles lijkt soms zo donker ..... iedere maand gaan werken en nooit iets over hebben, ik zie het al voor mij gij met Kerst-en Nieuw aan tafel met een rijkelijke gevulde kalkoen voor uwe neus (heb medelijden met diene kalkoen ....), en ik met een goedkope fles witte wijn (chateâu migraine), dju wat kan ik daar nu bij serveren dat goedkoop is?en het zou nog lekker moeten zijn ook .....misschien stel ik teveel eisen Maar toch ben ik blij als alleenstaande, heb al die zorgen niet dat koppels hebben....
|
Kevin Van Nuffel |
#172015-10-21 17:29Ik heb het debat gevolgd op één (villa policita). Beste Mevr. Turtelboom, Stop nu eens met de "zwarte pieten" door te schuiven en te handelen naar vandaag en naar de toekomst! Een gemiddeld gezin zal +-400 euro EXTRA moeten gaan betalen per jaar en dit door 6 beslissingen afgelopen jaar door de regering (vlaams-federaal). U zegt dat u geen andere oplossingen heeft?!?! Van die 400euro zit al 100euro FORFAITAIR bij (dus totaal geen rekening houdend met je persoonlijk verbruik) => een extra discriminatie voor alleenstaanden. Nu zijn er in dit landje >100.000 dollarmiljonairs, mss kun je die sterke schouders dit laten betalen? of de mensen die nog altijd (miljoenen) inkomsten hebben uit groenestroomcertificaten? => bedrijven worden op die manier ook gespaard (dus hoeft u al geen schrik te hebben dat bedrijven belgië zouden verlaten) en krijg je een veel rechtvaardige tax. Nu zei u ook dat voor de allerarmsten (+-200.000personen) dit "SLECHTS 325 EURO IPV 400EURO" zou zijn. Nu voor die mensen en al die anderen die wankelen op die armoedegrens telt elke euro!!! Ik val juist buiten dit sociaal tarief omdat ik enkele euro's meer verdien dan een leefloon en dus niet in aanmerking kom voor een sociaal tarief. Nu zegt u, u kan altijd kiezen voor een andere energieleverancier, denkt u nu echt dat dit zoveel gaat opleveren? En wat als je al de voordeligste hebt? U duwt de mensen nog meer de armoede in, dat is wat u nu doet!!! Als er nu al 1000'en mensen zijn die hun rekening nu al niet kunnen betalen, en daardoor nog eens extra aanmaningskosten krijgen dan zal het voor deze mensen, mezelf inbegrepen niet beteren he! En dan zwaait uw regering met de BELOFTE dat we 1200 a 1600euro extra gaan krijgen (enkel voor de laagste lonen (dus geen werklozen, zieken, gepensioneerden en pas in 2019!). Als u die belofte al kan waarmaken, wat ik ten zeerste betwijfel, ZELFS dan gaat er met die extra belastingen weinig of niets van overschieten. U gaat de sociale lasten voor BEDRIJVEN verlagen van 33% naar 25% in de HOOP dat ze zo mensen gaan aannemen?! (wie zegt dat dat geld niet gaat in eigen zak naar de uitbetaling van directeur, (top)managers,...) We moeten zuiniger met energie omspringen, isoleren,... zegt u? Ik HUUR een woning en kan hier geen energiebesparende werken gaan uitvoeren en heb hier vorige week al een hele tijd in de kou gezeten (7graden) omdat ik mijn verwarming niet kan opzetten dus veel zuiniger kan ik met mijn energie niet omspringen. Ik had hier nog 4 a 5 linken (1: aantal mensen dat energie-armoede al had 2: aantal miljonairs in belgië 3: bewering van prof. Maus dat uw maatregel discriminerend is, en vooral voor de alleenstaande 4: eveneens over het aantal mensen dat naar het OCMW is moeten gaan voor hun factuur+ wat Meneer Huts nog altijd verdient aan de zonnepanelen) klaar om te posten om mijn beweringen te staven maar blijkbaar kan ik die om één of andere reden niet posten, maar ik wil u die gerust persoonlijk doorspelen. TIJD om wakker te worden en een eerlijke, sociaal rechtvaardige belasting in te voeren en de druk vooral op de sterkste en rijkste schouders te leggen!!! DANK U WEL!!! |
Gast |
#182015-10-21 19:26Genoeg aan de ongelijkheid! Haal het terug bij diegenen die er van geprofiteerd hebben. |
Gast |
#192015-10-21 19:59Omdat ik als alleenstaande met een klein pensioen per maand 40 euro moet meer betalen.Heb verwarming met ackumilatie en er komt er nog bij in januari .Een vierde van mijn inkomen aan electrisch. |
Gast |
#202015-10-21 20:34Omdat het schandalig is dat een alleenstaande 415x meer betaald per kilowattuur dan een grootverbruiker zoals een petrochemisch bedrijf! |
Gast |
#222015-10-21 20:56Omdat wij langst alle kanten worden geplunderd door deze huidige regering |
Gast |
#232015-10-21 21:16Gewoon even ter info: Ik ben 30 jaar en voltijds alleenstaande ouder. Ik heb er niet voor gekozen om alleen te zijn, en toch is het zo uitgedraaid... Als kind droomde ik van het ideale leven (of toch; het leven dat mij zo werd voorgesteld). Ik droomde ervan om een man tegen te komen die in mij zijn hele wereld zag, die mijn dromen naar geluk deelde en met mij een gezin zou stichten. Kleine meisjes worden groot. Ze beseffen dat het in deze maatschappij vaak ieder voor zich is, dat niemand je "zomaar" helpt en "zomaar" graag ziet. Het bestaat, maar niet voor iedereen... Het moment dat je zwanger bent en beseft dat de persoon met wie je hoopte je dromen na te jagen, je laat zitten omdat de "hypotheek" op zijn leven zijn bewegingsvrijheid verstoort... Geloof mij; je wereld stort in. Ja, ik heb gekozen voor mijn kind. Omdat ik geloof dat mijn kindje ook recht heeft op een toekomst en omdat ik weet dat er nog genoeg familie is om mij en mijn kindje op te vangen... Wetende dat het zwaar, héél erg zwaar zou worden... Sinds mijn kindje geboren is loop ik tegen muren. Je verliest vrienden die "dat plat geval" zien als een rem op feestjes of restaurantbezoeken, je moet je werk aangepast krijgen aan de uren van opvang/school, je moet al je rekeningen alleen betalen en daarbij de zorgen voor je kindje, ja, zelfs school is een ramp. In Antwerpen krijgt je kind de stempel "GOK" kind, terwijl het geen enkele achterstand heeft, maar de school van voorkeur? Nee hoor, je wordt kilometers verder gestuurd waardoor je kunt uitkijken naar een andere job! Gelukkig voor mij kon ik nog iets geregeld krijgen met het schooltje achter de hoek want anders moest ik een heel eind om... Als ik dit allemaal lees, wat hier nu weer gaat gebeuren... Ik heb een vangnet. Ik heb een heel bezorgde familie die mij bijstaat. Maar wat doe je met de mensen die dit niet hebben? Ik heb een job, ik verdien goed geld, en toch is het moeilijk als je alles alleen zou moeten doen. Wat met mensen die een minimumloon hebben. Ik hoor het graag; zoek ander werk. Zo eenvoudig is dat niet als je vasthangt aan schooluren en geen sociaal netwerk hebt. Opvang kost ook geld... Ik heb een kind waarvoor ik verder wil, maar ik begrijp dat er mensen zijn die onder deze situatie door gaan... |
Kevin Van Nuffel |
#242015-10-22 02:23Sta me toe 1 voorbeeld te geven dat zou kunnen bewijzen dat deze maatregel(en) totaal onrechtvaardig is/zijn. Ik geef het toe, het is het meest extreem geval dat ik kan bedenken en u zal dit misschien afschilderen als een karikatuur ofzo, maar ik ben er zeker van dat dit dichter bij de waarheid staat dan dat u zou kunnen weerleggen. Albert Frère heeft een vermogen van 6,2MILJARD euro (6.205.140.576 volgens rijkstebelgen) => gesteld dat dit puur kapitaal zou zijn en dit op een spaarboekje zou staan aan een interestvoet van slechts 1% => 62miljoen interest, laat daar nu nog 50% belasting van afgaan dan heeft hij een interest van 31.000.000 euro/jaar Een alleenstaande die moet leven van een leefloon heeft 833.71euro/maand = 10.000euro/jaar Nu vraagt u van - Dhr Frère 100euro/31.000.000 = 0.000322...% - De alleenstaande met een leefloon 25euro/10.000 = 0.25% Het is zelfs nog erger want de alleenstaande moet nog hoogstwaarschijnlijk een huur betalen en Dhr Frère ongetwijfeld niet. Als u nu voor de ogen van >1.000.000 belgen die nu reeds juist op/ of onder de armoedegrens leven durft te zeggen, zonder te verpinken en zonder schroom, dat dit een eerlijke belasting is en u dit niet op een andere manier zou kunnen aanpakken dan raad ik u toch eens een doktersbezoek aan. Of is het antwoord misschien "Ik zou dit wel op een andere manier kunnen doen maar dan geraak ik, wij (Open VLD) en de hele regering niet herverkozen?" |
Gast |
#252015-10-22 03:57Waarom 40x de taks betalen van grootverbruikers. Waar is het humanitair begrip voor de eigen mensen heen ? |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Een gouden kalf voor Haar en Make-up departement.
711 Gemaakt: 2024-10-01
MIVB Voor het herstel van een rechtstreekse verbinding tussen het eindpunt Esplanade en het stadscentrum door de verlenging van lijn 4.
413 Gemaakt: 2024-09-26
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
30872 Gemaakt: 2023-01-17
NEE tegen AZC zuiderdracht/kersenboogerd
702 Gemaakt: 2024-09-24
Help Het Ruweel in Maastricht (Malberg) zelfstandig te blijven!
238 Gemaakt: 2024-10-01
NEE tegen een AZC Hoorn
1116 Gemaakt: 2024-09-21
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
519 Gemaakt: 2024-09-14
Petra en Jessica moeten blijven in Kajmunk!
158 Gemaakt: 2024-09-30
Nagellak in de kinderopvang
104 Gemaakt: 2024-10-02
Laat Grand Cafe Willem blijven
1026 Gemaakt: 2024-08-31
NEEN tegen de afschaffing van het NMBS-Seniorenbiljet!
2998 Gemaakt: 2023-04-12
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3177 Gemaakt: 2024-04-23
Geen opvanglocatie asielzoekers in Oude- en Nieuwehorne
789 Gemaakt: 2024-09-07
Nieuwerkerk zeg Nee tegen een GROOT AZC!
1611 Gemaakt: 2024-01-16
Isaac mag mee naar de Ardenne!
43 Gemaakt: 2024-09-28
Contractverlenging Maik Weustink
38 Gemaakt: 2024-10-01
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22103 Gemaakt: 2020-06-30
Verplaatsing voorlichting voor Gijsnert!
29 Gemaakt: 2024-09-30
Steun aan het personeel van ISVAG
691 Gemaakt: 2024-09-10
De Front-office moet blijven!
23 Gemaakt: 2024-10-02