Rolstoelgebruikers geweigerd in filmzalen van de Kinepolis.

Omer Mertens
Gast

#51

2011-05-03 14:10

Het is gewoon ongehoord dat de overheid dergelijke publieke plaatsen als de grote cinemacomplexen van Kinepolis niet verplicht, zonder pardon of smoezen, om perfect toegankelijk te zijn.
Wat de brandveiligheid betreft : een zelfde grap heb ik ooit zelf beleefd, jaren geleden, in de schouwburd in Leuven. Daar werden de noodzakelijke aanpassingen ook niet gedaan - toen toch niet - omdat uiteindelijk de brandweer vond dat hoe dan ook de rolstoelgebruikers moeilijk naar bijten konden door de drempel en door de deuren met pomp aan. Dan maar die deuren verplicht laten veranderen, vind ik : in warenhuizen kan dat wel, maar ja dat is om nog meer geld op te doen hé.
De brandweer is erg conservatief en werkt meestal nioet mee om een goede oplossing erdoor te drukken. Triestig allemaal en zeer hyocriet in onze dagen !!!
Kathleen
Gast

#52

2011-05-03 14:14

Qua brandveiligheid heeft Kinepolis zeker een punt maar ik heb deze petitie getekend omdat ze dan op z'n minst voor een veilig alternatief kunnen/moeten zorgen.
patjera
Gast

#53

2011-05-03 20:50

volledig akkoord. Het is aan de organisatie om een evacuatieschema uit te werken dat ook rekening houdt met rolstoelgebruikers. Zeggen dat het niet kan omwille dat de lift in geval van brand niet gebruikt kan worden, is een gemakkelijke oplossing voor de organisatie. Als er bij filmbezoek zou worden geregistreerd in welke zaal er zich rolstoelgebruikers bevinden, zou er personeel kunnen worden afgesproken die deze mensen helpen evacueren.

Gast

#54

2011-05-03 21:54

ik vind da de rolstoel patienten ook recht hebben om naar de cinema te gaan om een film te komen kijken

Gast

#55

2011-05-03 22:02

Schandalig. Dat er geen toegang is voor rolstoelgebruikers !!!
rogerke
Gast

#56

2011-05-03 23:14

dat dit nog kan gebeuren vind ik onvoorstelbaar;

Gast

#57

2011-05-04 00:01

Dat er aan de brandveiligheid gedacht wordt is goed, maar zorg er dan ook voor dat de films al eens van zaal verwisselen, zodanig mensen in een rolwagen ook de kans krijgen deze te bekijken.

Gast

#58

2011-05-04 00:26

SCHANDALIG!!!!!!!!

Gast

#59

2011-05-04 00:40

Mindervalide mensen moeten gewoon naar de cinema kunnen gaan wanneer ze willen zoals iedereen!

Gast

#60

2011-05-04 09:59

Jammer dat er op de dag van hedden nog steeds te weinig aandacht wordt besteed aan mensen met een handicap zowel met als zonder rolstoel !!!!!!!!!
KINEPOLIS SHAME ON YOU
cee
Gast

#61

2011-05-04 14:39

ben zelf minder invalide en weet hoe belangrijk het is om onder de mensen te komen.
Nadette
Gast

#62

2011-05-04 21:40

Goede en normale vraag voor het confort van alles

Gast

#63

2011-05-05 19:36

Waar blijven die handtekeningen !!!!!!!!
Doe zo verder er kan niet genoeg gedaan worden voor onze andersvaliden vrienden. :-))

Gast

#64

2011-05-08 12:26

Iedereen heeft recht op zelf te kunnen bepalen wat ze in hun vrije tijd doen... Zeker zo grote instanties moeten rekening houden met alle mensen... dan moeten ze maar investeren dat alle zalen voor iedereen toegankelijk zijn!
vele groeten
mieke

Gast

#65

2011-05-10 15:12

Het is niet alleen in de filmzalen van de Kinepolisgroep; ook luchtvaartmaatschappijen en de franse hogesnelheidstrein laten geen electrische rolstoelen meenemen : van discriminatie gesproken !!!!
Schandalige behandeling van mindermobiele mensen. Dit is niet uit de lucht gegrepen, zo kan ik niet meer op reis met vliegtuig of TGV omwille van die electrische rolstoel... gaan ze binnenkort eisen welke andere onaangepaste en ongeschikte hulpstukken we moeten gebruiken en mee mogen op hun vervoermiddel die in feite voor iedereen zou moeten toegankelijk zijn ???
De wereld is niet grappig om ons te aanvaarden zelfs op een terras... dadelijk zie je zo een reactie en vragen ze of je niet op een gewone stoel kan plaatsnemen en dat we de toegang voor de anderen verstoren en .... vraag niet om naar een toilet te gaan : in de kelder of op de verdieping en er is geen lift; gevolg : je hebt er op de duur geen goesting en geen behoefte aan om nog ergens naartoe te gaan!!!
oost - West : thuis best !! zeg ik dan!!!

Gast

#66

2011-05-25 16:12

Het moet niet gekker worden toch...

Gast

#67

2011-06-03 21:26

Ook bij Utopolis Mechelen is de toegang tot het complex (tot voor enige tijd) onbestaande ... gewoon vergeten een ramp te voorzien bij de toegang na de ombouw!

Gast

#68

2011-06-09 15:35

Rechten en plichten voor IEDEREEN gelijk maken.
Jo

#69

2011-06-17 20:46

Kom op, ze zeggen specifiek dat door de inrichting van het gebouw, die zalen enkel toegankelijk zijn via lift voor minder-validen, en aangezien die niet gebruikt kan worden tijdens een noodsituatie, zijn die zalen niet toegankelijk.
Logisch, leef ermee, het is voor jullie eigen veiligheid dat rolstoelgebruikers niet toegelaten worden in die specifieke zalen.

Gewoon dat jullie het weten: Enkel publieke gebouwen moeten toegankelijk zijn voor rolstoelgebruikers (en dan nog). Aangezien Kinepolis een privé-maatschappij is... is je kans op slagen nihil.

Sorry voor de geschreven boekdelen, maar grow the fuck up.

Gast

#70

2011-06-28 12:36

Zij wij dan soms minder burger?
en ouders met een buggy?

Gast

#71

2011-07-02 21:44

schandalige discriminatie en gebrek aan respect!
anti kiekes brigade

#72

2011-09-07 10:46

Een ziekenhuis dat brandt heeft ook liften die ook niet mogen gebruikt worden, moeten ze daar dan ook rolstoelgebruikers weigeren?

Gast

#73

2011-09-10 19:52

iedereen gelijk voor de wet hé ook de rolstoelgebruikers zij mogen toch ook een film gaan kijken hé
Marvin

#74

2011-10-03 08:56

Ik heb er begrip voor dat de rolstoelgebruikers nu tijdens een brand dus ook niet meer naar buiten zouden kunnen, echter ben ik van mening dat de bioscoop dan moet zorgen voor een effectieve rolstoelhelling voor die 4 zalen. Daar zou dan dus binnen een redelijke termijn van maximaal 3 maanden een degelijke oplossing voor moeten komen.

Gast

#75 Re:

2011-11-07 19:36

#12: -

Dat is gesproken se , meer nog , zolang het niet in orde is deuren dicht voor iedereen , het zal rap opgelost zijn !