tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#201

2015-10-13 23:54

Doe lekker naast het gemeentehuis

Gast

#202

2015-10-14 01:45

omdat een rekensom leert dat we, als we doorgaan met asielzoekers opnemen, we over 20 jaar (in heel Europa) allemaal verplicht met een hoofddoek moeten lopen omdat we drievoudig overheerst zijn door islamieten waarvan een groot deel hoogstwaarschijnlijk nu al meegekomen IS-strijders zijn.

Gast

#203 Re: Re: Reactie nav vergadering vanavondEr

2015-10-14 02:51

#200: - Re: Reactie nav vergadering vanavondEr 

Ten eerste bedankt voor uw reactie. Ten tweede nodig Ik u hierbij van harte uit om mee te denken wat volgens u wel een passende oplossing zou zijn


Gast

#204 Re:

2015-10-14 02:55

#201: -  

Fijn dat u in deze situatie wil meedenken. Er is inderdaad in de vergadering Door de raadsleden ook gesproken dat dit een mogelijke locatie zou kunnen zijn voor een aantal woningen. Dit zak waarschijnlijk niet wegnemen dat Den Hoorn dan geen opvang zal aanbieden? Maar er zal dan wel sprake zijn van verdeling. 

Daisy

#205 Facebookpagina aangemaakt

2015-10-14 03:42

Beste buurtgenoten 

Omdat ik als 1 van de initiatiefnemers van deze petitie gemerkt heb dat er nog vele vragen zijn over dit onderwerp en ik u wil vragen om mee te denken naar wat wel een oplossing zou kunnen zijn heb ik op facebook een groep aangemaakt: huisvesting statushouders Den Hoorn MD 

Ik nodig u hierbij uit om lid te worden van deze groep! 

Groetjes Daisy


Gast

#206 Re: Re:

2015-10-14 06:22

#197: - Re:  

 In de raad werd gisteren genoemd dat de woningen voor de vluchtelingen langs de Woudseweg gebouwd zullen gaan worden. Dat is dus nog een aardig stuk weg van de nieuwbouw in Lookland.

Helaas is dit wel praktisch voor onze eigen voordeur. Het blok Keizerin/Woudseweg is in zomer 2014 opgeleverd en zijn particuliere huurwoningen waar Achmea de inversteerder in is. Vandaag zal ik (weer) contact opnemen met de beheerder om te kijken of zij als (grotere) partij met een belang mee willen denken in het voorgestelde participatie traject.

Randy

#207 Loze intenties uitgesproken

2015-10-14 06:28

Beste wijkbewoners,

Na gisteren gesproken te hebben heb ik toch niet heel lekker geslapen vannacht. Wat uiteindelijk is overgebleven is een wat nare nasmaak. Heel kort door de bocht, te weinig Den Hoorners in de raad en vandaar zijn wij met zn allen het haasje. Ja alle fracties spreken intentie tot verspreiden uit maar er blijkt:

  • dat ze geen idee hebben hoeveel alles kost
  • wat voor mensen er komen
  • hoeveel woonunits het uberhaupt betreft
  • we gewoon gaan starten op de kreekzone
  • er geen uitspraak gaat komen over enige compensaties (en verliezen gaan heel fors zijn voor wie wil/moet verhuizen)
  • er uberhaupt geen enkele toezeggingen worden gedaan
  • alle alternatieven vanuit het "tweesporenbeleid" makkelijk getraineert kunnen worden vanuit bestemmingsplan opmerkingen, vervangingsbouw opmerkingen en simpelweg overwicht Maasland/Schipluiden leden

Ik verwacht dat de hele kreekzone strook ingezet gaat worden op termijn. Oftewel langs alle nieuwbouwprojecten. Als zo dadelijk blijkt hoeveel het allemaal gaat kosten dan komen de verdere nare keuzes namelijk....toch goedkope/lelijke woonunits, snijden in beoogde groenvoorziening, geen recreatie/voetbal veldjes extra. Gevolg: de hele recreatiestrook die er nu al ligt gaat onevenredig veel belast worden met het voetbalveldje voorop. Het gebied Kreekzone wordt een zone om te mijden als het zo door gaat. Vandaar dat mevr de Goede ook deze Kreekzone heeft voorgezet. Makkelijke keuzes om in de toekomst te maken.

Nog een dingetje.....uitgaande van 100 (maar worden er eerder minimaal 200 op termijn) te herbergen statushouders. Hoeveel woonunits kun je verwachten? Als 80% inderdaad alleenstaand man isen je uitgaat van een gezin van 4 is dit al 85 woonunits! Als het wellicht bij de 50 genoemde personen in 2016 zou blijven dan hebben we op korte termijn dus al te maken met 43 woonunits. Een woonunit kost naar inschatting 10duizend euro, voorzieningen aanbrengen toch al zeker 500duizend, doe de rekensom en zie welke keuzes er zodadelijk allemaal gemaakt gaan worden voor ons. Als klap op de vuurpijl....onze gemeentebelastingen zullen ook nog eens flink stijgen. Wellicht moeten ze daar compensatieregelingen voor treffen, direct aangrenzende wijken 7 jaar lang 50% gemeentebelasting en rest midden delfland dat verlies omhoog.

Het is daarom zeer belangrijk dat er meerdere van dit soort projecten starten om beheersbare spreiding te krijgen. Dit omdat het simpelweg te eenvoudig wordt om te beslissen om uitgesproken intenties niet na te komen en telkens de Kreekzone uit te breiden....en uit te breiden....en inrichtingsplannen te verschralen.  En daar zijn de statushouders zelf niet mee geholpen en wij als buurt bewoners ook niet. Intergratie zal niet gaan werken zo.

Dat wordt nog veel raadsvergaderingen bijwonen en hopelijk kunnen we met gezamelijke (redelijke) stem optreden.


Gast

#208

2015-10-14 06:48

Vanuit de verschillende opmerkingen van raadsleden blijkt dat de ovaal met "1e" de plek is waar het ook in 1e instantie om gaat. "2e" is uiteraard dan al snel besloten om naar uit te breiden. Dit terwijl de ovaal met "optie" zoals gepitcht vanuit de insprekers veel beter zou zijn en zelfs al een interessante waterpartij heeft om iets moois op te bouwen met begroeing en voetbalveldje. Hoe moeilijk kan het zijn om een bestemmingsplan direct mee te wijzigen in een besluit (waarom moet het voor een tijdelijk initiatief uberhaupt wijzigen)?

Daisy

#209 Re: Loze intenties uitgesproken

2015-10-14 06:49

#207: Randy - Loze intenties uitgesproken 

 Beste randy

Ik heb het idee dat u hierin een visie hebt en duidelijke vragen. Ik zou het fijn vinden als u zich bv aanmeld via de opgezette facebook groep. Zodat we krachten zondig kunnen bundelen. 

Groetjes, Daisy 


Gast

#210 Re:

2015-10-14 06:59

#208: -  

 U kunt zich voorstellen dat de bewoners van de Egmondland zich hier wat minder in kunnen vinden...

Eventueel nog wat verder naar achter in de polder, meer richting de Woudselaan, zou dan meer de voorkeur hebben

Simpel als wat

#211 Re: Re:

2015-10-14 07:35

#204: - Re:  

 Bouw op die lokatie met spoed 35 of 40 woningen verhuur die aan doorstromers in de gemeente en plaats status houders verspreid in de wijken Hoe moeilijk kan het allemaal zijn jonge gezinnen blij gemeente blij status houders blij 

Pfffff


Gast

#212

2015-10-14 07:47

Er staan nog genoeg kantoorpanden leeg! En waarom Den Hoorn en niet Schipluiden of Maasland?! Dit is al een nieuwe wijk met genoeg start problemen ivm diverse lagen van de bevolking.

Gast

#213

2015-10-14 07:54

Als belasting betalende burger verwacht ik een betere communicatie van de gemeente naar haar burgers toe. Ik heb geen problemen met de komst vd statushouders en vind dat iedere gemeente naar draagkracht moet bijdragen echter wel.nadat alle opties goed bekeken zijn en er duidelijkheid is vd inwoners.

Gast

#214 Re:

2015-10-14 08:42

#189: -  

 Nederland is Nederland niet meer? Wat was Nederland dan?


Gast

#215 Re:

2015-10-14 09:08

#208: -  

 ik vind die optie niet zo'n goed idee! ik woon daar! en ook andere mensen.. ik snap dat iedereen het zover mogelijk van hun huis wil af hebben net zoals ik, want een pretje gaat het niet worden.. maar het probleem verschuiven naar andere mensen vind ik ook geen optie.. liever gewoon over de 3 kernen verdelen!

gast

#216

2015-10-14 09:13

#210: - Re:  

Mee eens! Ik ben woonachtig in appartementencomplex 'de Kade' aan de Egmondland en zal hier dan direct op uitkijken. Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek maar voor het gehele appartementencomplex als ik zeg dat wij ons hier niet in kunnen vinden.


Gast

#217 Re: Re:

2015-10-14 09:14

#215: - Re:  

 Mee eens!


Gast

#218 Re:

2015-10-14 09:18

#208: -  

 Is de 'optie'  al niet over de grens net Den-Hoorn, dus Delft? Dan houdt dat sowieso op.


Gast

#219

2015-10-14 09:28

Altijd gedacht dat de gemeente-raden een afspiegeling waren van de bevolking.

Hoe kan het dat deze beslissingen genomen worden door zo'n klein aantal wereldvreemde figuren ?

Waarom ?

Begrijp er niets van !

gast

#220

2015-10-14 09:29

Zou de locatie tussen het distributiecentrum van PostNL en Werkse! geschikt zijn? Zie afbeelding..

 

 

 - Niemand kijkt hier direct op uit en zou hier overlast door kunnen ervaren.

- Dichtbij is een, relatief groot, speelveldje.

- Den Hoorn is niet zo groot dus winkels en dergelijke zijn alsnog dichtbij.

- Gezien het feit dat de scholen in Den Hoorn vol zitten en er wellicht uitgeweken moet/zal gaan worden naar onder andere het Kristal in Delft is deze locatie wellicht efficienter. 

- Nadeel is dat zij meer afgezonderd gehuisvest worden waardoor integratie wellicht lastiger is.

- Gezien alle commotie betreft dit onderwerp en de vele meningen van bewoners die aangeven niet uit te willen kijken op deze huisvesting zal integratie wellicht toch al moeizamer verlopen. Een warm welkom betwijfel ik..


Gast

#221 vreemd ???

2015-10-14 09:46

Vreemd dat er wel versneld iets in elkaar geflanst kan worden voor statushouders inclusief recreatie mogelijkheden maar niet voor inwoners!!

is het geen optie om versneld woningen te bouwen in de kreekzone voor onze doorstromers (CQ 30ers) en de vrijgekomen woningen te verdelen onder enkele status houders zo worden ze verspreid over de gemeente en krijg je geen clusters

 

 


Gast

#222

2015-10-14 09:54

gisteren de vergadering via de computer gevolgd. Naar wat ik eruit opmaak is optie 1 al een uitgemaakte zaak voor het college. Opdracht van het college was redelijk unaniem, doorgaan met opstarten plan den hoorn en bekijken wat er mogelijk is in de andere dorpskernen.( hier zat niet echt druk achter voor de wethouder )

1 ) is optie 1 ( hoek woudseweg ) wel een echte optie ? hier is de planning dat er een nieuw kruispunt komt, dicht bij de te bouwen woningen voor de "nieuwe bewoners" lijkt me een probleem ivm luchtvervuiling !!!

2) er wordt gezegd dat deze mensen een gevoel moeten krijgen dat ze welkom zijn, zouden wij het fijn vinden om aan een rand van een dorp/stad weggedrukt te worden, straalt echt vanuit dat je welkom bent, maar ja het is in iedergeval niet in de dorpskernen van Schipluiden en Maasland waar de meeste lden van het college vandaan komen.

kortom geschikte lokaties binnen de drie dorpskernen is dus een betere optie dan een achteraf veldje

 

 


Gast

#223

2015-10-14 11:08

Omdat een hele kleine minderheid een hele grote meerderheid bevelen geeft !
Heeft niks met democratie te maken !

Gast

#224

2015-10-14 11:12

Meer dan 900 handtekeningen, meer dan 200 opmerkingen.....

Ben gisteravond naar het gemeentehuis geweest, maar de groep mensen die verhaal zijn komen halen was mijns inziens niet groot genoeg.

Als er straks een info avond komt zou ik vast iedereen willen aanmoedigen om ook echt te komen en niet alleen je mening op internet. Wees dan ook aktief en laat je zien. Met zn allen staan we een stuk sterker. 

Deze petitie is fantastisch, maar een hoge opkomst bij info avonden en een grotere groep naar de gemeenteraad laat zien wie we zijn. 

Nogmaals, laat je niet alleen horen, maar ook zien!

 


Gast

#225 Re:

2015-10-14 11:18

#220: gast -  

 Wat je nu hebt omcirkeld is grond van gemeente Delft, dus dat valt helaas af.