tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#176

2015-10-13 18:16

Het Nimby gevoel is bij de mensen uit den hoorn overmatig aanwezig.

Jammer hieruit blijkt wederom het kleine zielen denken van de lux wonende Hoornse bewoner. Argumenten van te veel statushouders op een plek, de waarde van de kapitale huizen gaan dalen, de kinderen kunnen niet buiten spelen, iedereen heeft voor Den Hoorn gekozen om dat men niets te maken wil hebben met stadse en wereldse zaken, normen en waarden zijn niet de onze etc. etc.

Nogmaals kleinzielig denkende bewoners. Men steunt het initiatief als het maar ergens anders is.

 

Wat opvalt in de petitie is dat 40%  van de tegenstanders geheel niet uit M-D komt. Deze vervuiling van PVV stemmers uit andere steden dient minimaal gecorrigeerd te worden.

 

Wat opvalt zijn sommige manupalitieve populistische hoogopgeleide insprekers die zichzelf niet meer in de hand hebben. Meneer van laren mag even genoemd worden hj is een populist met een nimby syndroom. Kijk nog eens op de webcast.  Op kantoor zijn verhaaltje klaar hoe het moet maar nu zakt deze persoon volledig door het ijs. Normen en waarden meneer van Laren daar had u het toch over.

 

Namens de asielzoekers

 

Ed


Gast

#177

2015-10-13 18:21

Ik zou graag een evenredige verdeling van de statushouders over de drie dorpen van Midden-delfland zien. Het is wel heel makkelijk om de 100 mensen in Den Hoorn te plaatsen en zo het mooie Schipluiden en Maasland te ontzien. Kortom 33 in ieder dorp. Plek genoeg!!!
Kort en bondig

#178 Re:

2015-10-13 18:24

#176: -  

 Hoogopgeleid of niet we willen het gewoon niet is dat zo moeilijk te snappen ???? Namens de asielzoekers laat me niet lachen idioot over kleinzielig gesproken 


Gast

#179 Re:

2015-10-13 18:38

#176: -  

 Kunnen ze bij jou terecht? Laat mij maar fijn PVVer blijven, jij bent vast een aanhanger van Pechtold. 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-13 18:48


right...

#181 Re:

2015-10-13 19:05

#176: -  

 Andere afzeiken maar ik lees toch maar weinig voor-argumenten terug Edje. Lang leve links.. ahum


Gast

#182 Re: Re:

2015-10-13 19:22

#181: right... - Re:  

 Ze schrijven  maar een brief naar den haag dat midden delfland niet aan de eis voor het opnemen van status houders kan voldoen de komende jaren 


Gast

#183

2015-10-13 19:38

De besluitvormers geven weer eens op arrogante wijze blijk
geen boodschap aan de belastingbetalende bevolking te hebben.
En wat bij de overheid "tijdelijk" betekend weten we ondertussen
ook !

Gast

#184

2015-10-13 19:54

Omdat ik vind dat we als omwonenden ook onze stem/mening mogen laten gelden. Het gaat ook om onze wijk, al wonen we in Delft (Harnaschpolder) en worden er helemaal buiten gehouden...

Gast

#185

2015-10-13 20:13

Waarom zo een oneerlijke verdeling. Slechts 1 dorpskern kan het gaan opvangen? Gemeente, dit moet evenredig verdeeld worden!

Gast

#186

2015-10-13 20:34

Neeeee :(
We waren net van plan hier dichtbij een huis te kopen (nieuwbouw). Erg jammer.. Nu we dit weten, gaan wij toch verder kijken voor een ander huis. Erg jammer!

Gast

#187

2015-10-13 20:36

Ze proberen al 12 jaar lang om een winkelcentrum hier te bouwen.
nu zal je in een half jaar tijd 100 personen hier ineens laten wonen.
In Den Hoorn zijn de scholen overvol er is een ledenstop bij de voetbal en geen winkels hier.

We kunnen voor die mensen hier geen toekomst bieden. Ze gaan maar naar Schipluiden daar is nog plek zat.

Kunnen we hier misschien een zorgcentrum bouwen voor ons eigen bewoners. Waar al jaren lang om geroepen wordt. Nee Schipluiden krijgt Akkerleven maar Den Hoorn bouwen we lekker vol. Ik ben er helemaal klaar mee met die gemeente. Altijd moet alles in Den Hoorn maar nu ff niet.


Gast

#188 Re:

2015-10-13 20:37

#176: -  

 Beste Ed,

Allereerst ben ik een Imby, het gaat over mijn backyard. Ik ben niet hoog- en niet laag opgeleid. Ik spreek namens mezelf, niet voor een pvv-er (zoals u lijkt aan te nemen) of namens een asielzoeker. U heeft blijkbaar geluk er al een of meerdere gesproken te mogen hebben. U spreekt namens deze groep.

Ik ben geboren en getogen in dit mooie dorp en, zoals u wellicht heeft begrepen, ik woon hier ook. Dit dorp heeft in de laatste 20 jaar veel nieuwe bewoners omarmt. We hebben mogen groeien tot een fijne dorpskern binnen Midden Delfland.

Ik spreek namens mijzelf. In dit land mag dat. In dit land zijn mensen welkom die vluchten voor oorlogen in hun eigen land. Zij zijn welkom, maar net zoals er geen straat is gepland om alleen bejaarden of mensen met alleen maar rood haar te plastsen vind ik spreiden binnen de dorpskernen de beste oplossing. Allen de lust van een mooie gemeente, dan ook allemaal een beetje van de 'last'.

Gemeente Midden Delfland, neem een wijs besluit met bovenstaande op de voorgrond. De Drie kernen kunnen allen een deel van de opvang op zich nemen.

Dan houden we wat ruimte over voor de bouw van een verpleeghuis in Den Hoorn, want mensen ' die hulp nodig hebben' komen niet alleen uit andere landen, maar zeker ook uit ons eigen dorp!

Namens deze mensen groet ik u.

(Oh ja, ik spreek deze mensen in ieder geval wel persoonlijk)

 


Gast

#189

2015-10-13 21:12

Grenzen dicht ! Nederland is Nederland niet meer! Wij Hollanders zullen verdwijnen

Gast

#190

2015-10-13 21:28

Midden Delfland is een grote gemeente waar meerdere dorpen onder vallen, meer spreiding van de asielzoekers over de omliggende dorpen is gewenst. Dus niet alles concentreren op 1 plek, anders belast je de namelijk openbare voorzieningen ter plekke onevenredig(denk bv aan de scholen) en de kans op overlast is ook groter bij grotere groepen.

Gast

#191

2015-10-13 21:35

Xenofobische klootzakken, dat zijn jullie. 


Gast

#192 betrokkenheid

2015-10-13 21:39

was vandaag bij de vergadering.... wat die wethouder De Goede vergeet is dat ze niet alleen Den hoorn moet informeren, maar ook OMWONENDEN (de harnaschpolder) dat is delft!! want die zijn ook de dupe van alles zoals waarde van de huizen etc.. volgende keer moeten we met veeeeeel meer mensen aankomen bij dat gemeentehuis.. dit was een aanfluiting, zo krijgen we niks voor elkaar! als we niet naar binnen mogen dan eisen dat de vergadering uitgesteld word tot ze een veel grotere zaal geregeld is.. veel handtekeningen is goed! alleen jammer van de opkomst bij het gemeentehuis.. dit moet echt beter...

Daisy

#193 Reactie nav vergadering vanavond

2015-10-13 21:44

Beste buurtgenoten 

Ik merk dat dit bij sommige veel emoties op roept, en ik zou willen vragen om elkaar niets te verwijten. Ieder mag een mening hebben maar houd het netjes. Nav de bijeenkomst van vanovond is er duidelijk geworden dat de gemeente een verplichte taak heeft tot plaatsen asielzoekers/statushouders, er is hier geen discussie over mogelijk! (Persoonlijk en nav de meeste reacties op deze petitie denk ik dat er hierover ook geen discussie zou hoeven zijn. Ik wil hierin benadrukken dat dit mijn visie is en dat ieder zijn eigen visie mag hebben) De manier waarop de gemeente aan deze plicht naar de overheid gaat voldoen word nog bekeken. Nav gesprekken met raadsleden is er de voorkeur voor spreiding binnen de gemeentes. Er werd met klem benadrukt dat dit pas een begin station is en zeker geen eindstation. Tevens word er gevraagd om mee te denken naar een oplossing. Lieve mensen denk mee. Denk ook out of the box! Ik hoor graag terug van jullie. Laten we het samen doen. Groetjes Daisy oprichtster van deze petitie


Gast

#194

2015-10-13 21:53

mijn nichtje woont daar het is een jong meisje en met al die berichten wat je van die gasten krijgen dat ze de vrouwen niet met rust laten zelfs der eigen mensen niet vind ik niet dat ze in een woonwijk thuis horen

Gast

#195

2015-10-13 22:00

ben zelf 86 jaar woon nu bij mij dochter omdat we waar ik woonde zelf geterroriseerd werden door buitenlanders ik ben letterlijk mijn huis uit gepest voor mij is er nergens plaats kost alleen maar meer geld voor mij dochter krijgen ook niks terug daar waar nu die asielzoekers worden gehuisvest heeft mijn kleindochter een huis gekocht nu is ze er niet meer veilig als die mensen komen ze zou in de avond niet meer over straat durven als ze uit haar werk komt waar blijven wij in deze tijd ik vind niet dat die gasten in een woonwijk thuis horen

Gast

#196 Re:

2015-10-13 22:01

#176: -  

 ''deze vervuiling van de Pvv stemmers'' 

wat heeft dit ermee te maken? je lijkt pechtold wel met ze afzeiken van de Pvv.. waar woon jij dan? weet je niet wat voor ellende ervan komt? ze weten niet eens wat voor statushouders er komen.. ik kom indd niet uit MD maar de harnaschpolder ( omwonende) dus ik ben er zeker de dupe van, maar daar heb je vast niet over nagedacht. Ed ouwehoer niet over normen en waarden, want die gaan totaal verloren door jouw, en de aankomende asielzoekers. slaap zacht verder!


Gast

#197 Re:

2015-10-13 22:04

#186: -  

Waren jullie ingeloot voor Lookland?  Wij hebben maandag getekend maar twijfelen. Gebruik maken van de bedenktijd en ontbinden of niet? 

Twijfelen nog meer kopers van Lookland?


Gast

#198 Schandalig

2015-10-13 22:20

Ik kwam hier met mijn gezin wonen om juist de negatieve aspecten van een stad zoals Delft achter ons te laten en nu plaatsen ze 1 van die negatieve aspecten rechtstreeks in mijn achtertuin


Gast

#199 Re: Re:

2015-10-13 22:39

#197: - Re:  

 ontbinden.. daar wil je niet gaan wonen.. die 7 jaar gaan veel langer duren! wethouder had het over semi-permanent, en had weinig met de omwonenden.. haar huis is ver weg van wat er gaat komen.. ik zou naast haar gaan wonen, dan weet je zeker dat het goed komt, want bij zichzelf zullen ze nooit zoiets neerzetten..


Gast

#200 Re: Reactie nav vergadering vanavondEr

2015-10-13 23:21

#193: Daisy - Reactie nav vergadering vanavond 

 Het kan wel zijn dat de gemeente een verplichte taak heeft om asielzoekers op te vangen maar moet dat perse in een woonwijk? De huizen zijn al in waarde gedaald voordat ze goed en wel afgebouwd zijn. Er wordt veel te weinig rekening met de bewoners gehouden, dus wat mij betreft is de discussie nog lang moet gesloten. Dat zou de gemeente Delfland goed uitkomen als wij nu als makke schapen afdruipen. Ook moeten wij erop staan (zwart op wit) dat er niet nog meer bij komen en het 100% zeker is dat die lelijke hutten met de asielzoekers weer verdwijnen. Wij gaan toch niet zomaar alles accepteren? Op deze manier kunnen ze er 1000 neerzetten ipv 100.