tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#151

2015-10-13 15:42

Beste Valerie,

Ik vind het heel vervelend dat er wereldwijd vele miljoenen mensen op de vlucht zijn. Dat is verschrikkelijk voor die mensen. Mensen die op de vlucht zijn moeten opgevangen worden zodra ze in veilig gebied zijn. Dat gebeurt ook massaal. Mensen uit Syrie vluchten naar de buurlanden .Daar zijn ze veilig en daar hebben (volgens internationale verdragen) recht op asiel. Diegenen die nun vanuit Turkije doorreizen richting Europa vluchten niet meer voor oorlogsgeweld. Ze zijn veilig in Turkije. Ze zijn op zoek naar een betere toekomst. begrijpelijk, maar die betere toekomst hebben wij hen niet te beiden. Ze hebben dus geen recht op asiel hier.

Verder,als ze vanuit Turkije doorreizen naar Nederland, passeren ze maar liefst zeven Europese landen. In al die landen willen ze niet blijven. Ze willen naar Nederland. Waarom? Omdat het verhaalrondzingt dat het hier fantastisch voor ze zal zijn. Dit kan niet zo doorgaan en moet ontmoedigd worden!

Bewoner DH MD

#152 Stemmen

2015-10-13 15:43

Waarom niet op korte termijn een dag inplannen waarop bewoners voor of tegen kunnen stemmen? 


Gast

#153 Re: petitie om wat?

2015-10-13 15:43

#136: Valerie van Leeuwen - petitie om wat? 

 dan heb ik 2 vragen!

waarom zie je in media dan bijna alleen maar mannen en waarom vluchten ze niet naar omliggende landen die wel veilig zijn? Hoeven ze neem ik aan ook niet die oversteek over te maken toch? 

250000 euro voor een huis met bezoek

#154 gemeente delft

2015-10-13 15:46

Wat ik me afvraag, is dit gecommuniceerd met de gemeente delft? Dit zal ook een daadwerkelijke overlast gaan veroorzaken voor deze gemeente. Spreiding is denk ik de sleutel tot een goede samenloop van omstandigheden.

Ik ben vanavond aanwezig!


Gast

#155

2015-10-13 15:47

We hebben de harnaschpolder al.
Dat is wel weer voldoende!

Gast

#156

2015-10-13 15:53

De huizenwaarde zal zakken en de aanbouw van toekomstige woningen in deze wijk zullen ook zeker minder geïnteresseerden trekken....
boomknuffelen

#157 Re: petitie om wat?

2015-10-13 15:57

#136: Valerie van Leeuwen - petitie om wat? 

 Beste Valerie,

Doen we dit niet al jaren. Met alles wat er in de werled gebeurd lopen we voorop. We werken ons letterlijk dood om de regering, zorg, belastingen enz te kunnen betalen. Voor velen is dit ronduit nieteens mogenlijk,door god mag weten welke reden. Wij zetten inwonbers van nederland hun huis uit om hier vervolgens anderen in te laten bivakeren. Wij zijn een walhalla voor alles wat van buiten europa komt. Alles word geregeld en word in voorzien, mogen wij nu ook eenmaal het regerend orgaan een halt toe roepen. Wij werken namelijk zelf keihard aan een fijne samenleving en betalen hier ook naar mijn mening grof voor.

 

 


Gast

#158

2015-10-13 16:08

Ik woon hier met veel plezier in de harnas polder maar als jullie die mafkezen hier dumpen gaat te eerst mijn waarde van mijn huis omlaag inbraken overvalllen verkrachtingen en ga zo maar door. Ik snap best dat die mensen ergens moeten maar gooi ze dan lekker in een of ander pand in het industrie gebied bij de benfried of zoiets tevens is dit volgens mijn niet volgens het bestemmingsplan. Dit besluit maakt onze fijne harnaspolder KAPOT!!!!

Gast

#159

2015-10-13 16:13


Omdat ik vrees dat de jeugd zich al dan niet  terecht zich gaan keren tegen buitenlanders onze kinderen komen niet in aanmerking voor een huurhuis ,zij betalen hun zorg zelf etc en zij krijgen een huis incl inboedel ,zorg betalen ze niet (inkomsten). We hebben een hoge werkeloosheid onder jongeren en dus komt het er op neer dat wij levenslang uitkeringen moeten betalen aan lui die nooit kunnen werken cq intergreren en iets voor onze samenleving kunnen betekenen . Ik vrees dat onze kinderen een haat gaan ontwikkelen jegens de buitenlanders en weet je ik kan het nog begrijpen ook. Neemt niet weg dat het niet goed is maar zo zijn we hard op weg om uiteindelijk in een burgeroorlog te belanden. Namens denk ik een groot deel van de bevolking, regering bedankt dat u ons land zo verkwanselt en het risico op een nieuwe oorlog vergroot


Gast

#160

2015-10-13 16:19

Onze straat is al voor de auto' 's van de wijk een doorgaande weg geworden, en zal op deze manier ook voor deze mensen een doorgaande looproute worden. Een eerlijkere verdeling in midden- delfland en zeker in Den Hoorn zou wel eerlijker zijn. Nu krijgt 1 straat alles te verduren. Dat is volgens mij niet terecht en ik ben niet hierom in een rustige straat gaan wonen.
kort en bondig

#161 Re: Re: petitie om wat?

2015-10-13 16:25

kort en bondig

#162

2015-10-13 16:26

gewoon opzouten met die lui hebben geen flauw benul wat ze zich op de hals halen laat arnaudje ert eerst zelf maar een paar in huis nemen als dat bevalt gaan we pas verder praten wedden dat er geen gesprek meer komt dan stelletje koekwauzen


Gast

#163

2015-10-13 16:27

Ik begrijp dat deze mensen een plek moeten krijgen, maar begrijp niet dat dat in een nieuwbouwwijk moet zijn. Mij huis staat te koop. Er zijn overal leegstaande kantoorpanden. de belofte aan ons was dat er appartementen in het water zouden komen. Nu komen er containerwoningen. Hoe ga ik het verlies van mijn woning compenseren?

Gast

#164

2015-10-13 16:38

 waar is die goeie ouwe tijd gebleven dat men nog heerlijk kon genieten zonder dat je last had van dat gespuis


Gast

#165

2015-10-13 16:47

Mooi app.gekocht en wij gaan er op kijken schandalig in een mooie woonwijk

Gast

#166

2015-10-13 16:49

Plaats zat.


Gast

#167 Re:

2015-10-13 16:51

#151: -  

 Veilig in Turkije? Jij leest ook weinig kranten zeg.


Gast

#168

2015-10-13 16:52

Voor de mensen diem moeten vluchten voor een oorlog, maar zijn ze dat wel allemaal!!!!!! Zeg ik oké, maar heeft Den Hoorn al niet genoeg van dit soort gevallen. Kijk een s in de wijk Zuydmade, waar de politie momenteelkind aan huis is. En waarom is er nooit zo snelle beslissing genomen over het winkelcentrum. Den Hoorn wordt op deze manier kapot gemaakt.


Gast

#169

2015-10-13 16:55

Omdat ik het er niet mee eens ben.

Gast

#170

2015-10-13 17:01

En dan heb je van die idioten die zeggen ach het komt wel goed, nou never nooit dat het goed komt. Maar sinterklaas bestaat dus echt wel,  alleen voor buitenlanders dat dan weer wel


Gast

#171

2015-10-13 17:35

Het is gewoon gekkenwerk in den hoorn zijn al grote problemen met asielzoekers laat ze maar naar maasland of schipluiden gaan daar is ook nog plaats op de scholen voor eventuele kinderen in den hoorn is geen plaats het mag niet door onze strot geduwd worden zoals al vele dingen Door onze strot zijn geduwd  

 


Gast

#172

2015-10-13 17:36


Nederlanders hebben het recht om hun identiteit te behouden, daar wordt m.i. te veel en te vaak aan voorbij gegaan.
Islamitische vluchtelingen moeten daarom in de regio worden opgenomen wat mij betreft.
Ik heb trouwens mijn bedenkingen bij het woord 'vluchtelingen'. De meesten die Nederland die nu binnenkomen zijn mannen. Islamitische mannen, die geen respect hebben voor vrouwen.
Ik vind het angstig, heel angstig, wat er nu allemaal gebeurt in Nederland.


Gast

#173 Re: petitie om wat?

2015-10-13 17:43

#136: Valerie van Leeuwen - petitie om wat? 

Met alle respect, ik vind je nogal naief Valerie. Echte oorlogvluchtelingen moeten geholpen worden ja, maar heb je ook gezien hoe het metendeel kerels te keer gaan als iets niet naar wens is en het eten ze niet bevalt? Ze klagen nu al steen en been en slaan elkaar de hersens in. Echte vluchtelingen zijn dankbaar dat er geen bom meer op hun hoofd valt. Zeker 70 % is gelukzoeker, due denken dat hier een verwarmd kasteel voor ze klaar staat. Nu het containers worden kan je erop wachten dat ze gaan klagen. Zeker als ze zien dat omliggende woningen mooi en groot zijn. Wat denk je wat er gebeurt als al die bewoners van de wijk overdag aan t werk zijn en de gelukzoekers de hele dag lopen te niksen. Ze gaan shoppen bij de buren. Ze weten donders goed dat Nederland luilekkerland is. als ze hier dan zg tijdelijk (5 tot 7 jaar) verblijven gaan ze echt niet meer terug als de oorlog voorbij is daar. Tis hier goed vertoeven toch!


Gast

#174

2015-10-13 18:04

Ik ben van mening dat de vluchtelingen over de 3 dorpskernen verdeeld moeten worden, beter voor de integratie en beter voor de gemeenschap. Hoe is men überhaupt tot dit besluit gekomen? Waarom over haastte beslissingen? Waarom zo laat de bewoners informeren? Naast het gemeente huis heb je ook een mooi veld om wat woningen neer te zetten. Ik begrijp de weerstand heel goed in Den Hoorn, als de politiek het niet begrijpt wil ik het nog wel een keer uitleggen.

Gast

#175

2015-10-13 18:10

Vluchtelingen protesteren tegen 'slechte' opvang Heumensoord

http://www.telegraaf.nl/e/24610642

Zie je het al voor je, een kluit schreeuwende gelukzoekers door de harnasch wijk.