zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#1776

2015-09-18 07:54

Omdat politiek correct meedenken niet helpt.
Jammer dat ouders kinderen bang maken voor Zwarte Piet. 'Stoute kinderen stopt hij in de zak of je krijgt met de roe', in de afgelopen jaren ben ik wel liever en grappiger en een beetje ondeugend geworden.
Ik ben en blijf zwart van het roet in de schoorstenen en in de tijd dat Sinterklaas in Nederland is heb ik weinig tijd om even te douchen om het roet af te wassen..zo druk is het...zwarte slaaf, zo heb ik mij nog niiet gevoeld.
Wanneer ouders niet willen dat Sinterklaas (wij) op visite komt voor hun kind.. dat geeft niet...ik vind het leuk dat ik wel bij de buren een cadeautje via de schoorsteen in het schoentje kan doen. Alhoewel de moderne verwarming maakt het moeilijk...maar er zijn schuurtjes en raampjes van slaapkamers en zolders open om de cadeautjes in de zakken neer te zetten.
Iedereen die dit feest wil mee vieren is welkom
Maar verpest het en kom schijnheilig vooraanstaan om de zoetigheid uit mijn zak aan te pakken...dan mag je inderdaad in de zak mee naar Spanje.
Ouders zijn vroeger ook jong geweest...staan allemaal ik het boek van Sinterklaas.
En ik ben blij dat ik nog steeds Sinterklaas kan helpen want die is al oud.
Feest de feesten waar je bij wilt zijn, blijf anders thuis..
De klompendans doe je ook niet op hakken of regenlaarzen om wat voor een reden die iemand ook bedenkt...

Zwarte Piet


Gast

#1777

2015-09-18 07:54

Wat een achterlijk land is Nederland aan het worden, als ik met m'n kleine neefje naar de haven van Scheveningen gaat als Sinterklaas met z'n pietjes aan komt, zie ik daar allemaal vrolijke witte en bruine kindjes, en allemaal hebben zij plezier, blijf toch af van deze traditie, wat is het volgende!

Gast

#1778

2015-09-18 07:55

Gewoon van de zotte dat we door een kleine groep moeten doen wat zij willen.

Gast

#1779

2015-09-18 07:57

Blijf van onze cultuur af

Gast

#1780

2015-09-18 07:57

Waarom waarom deze ophef is ons land ons feest wij bepalen wat er gebeurt ik geef nu me woord dat als het mis gaat ik als piet op school rond loop GEHEEL GRATIS

Gast

#1781

2015-09-18 07:59

We zijn hier in nederland met onze tradities, de andere mensen komen hier naar ons land toe Het is van de zotte dat die mensen kunnen bepalen in ons nederland dat de tradities veranderd moeten worden omdat hun zich gediscrimineerd voelen. Ze zijn zelf hier gekomen. Wij horen niet in ons eigen land gediscrimineerd te worden onze tradities hoe wij het altijd gedaan hebben . Een ander land veranderd ook niks voor buiten staanders en zo hoort het. Ons land en bevalt het niet rot je lekker op. Amen.

Gast

#1782

2015-09-18 07:59

Volgens het verhaal is zwarte Piet zwart vanwege de roet... Met andere woorden stel je niet aan er is niks racistisch aan.

Gast

#1783

2015-09-18 08:01

Het moet nu stoppen onze Cultuur is en blijft en daar veranderd niets aan "ZWARTE PIET" is van ons en geen commentaar meer...
Discussie gesloten...

Gast

#1784

2015-09-18 08:03

een stel zwaar gefrustreerden halen er zaken bij die totaal nergens op slaan. Gefrustreerden koffertje meegeven, postzegel er op en opsturen naar de noordpool

Gast

#1785

2015-09-18 08:16

Ik vind het belachel8jk dat wij nederlanders ons moeten aanpassen aan hun geen negerzoenen wel blanke vla geen zwarte piet maarwit met zwart laat een feestje niet verpesten door ern paar gekken

Gast

#1786

2015-09-18 08:19

Omdat een kleine groep niet bepalen wat in ons land gebeurd!

Gast

#1787

2015-09-18 08:20

omdat er totaal geen sprake is van discriminatie. ik kom regelmatig op Curacao en Aruba en daar is zwarte piet totaal geen probleem. de kinderen worden als zwarte piet nog donkerder gemaakt dan ze al zijn. waarom domineert een heel kleine groep de grote meerderheid in deze.

Gast

#1788

2015-09-18 08:20

Omdat ik vind dat we in Nederland helemaal door slaan in deze discussie die totaal geen discussie mag zijn omdat het een kinderfeest is.

Gast

#1789

2015-09-18 08:21

Omdat ik het onzin vind deze discussie we zijn ermee opgegroeid dus laat het gewoon zo.

Gast

#1790

2015-09-18 08:21

Geweldige petitie !!! Omdat zo een mooi kinderfeest niet ernstig aangetast of afgebroken mag worden ! Schandalige vertoning die ieder jaar weer terug komt ! Is nu het kerstfeest aan de beurt ?

Gast

#1791

2015-09-18 08:23

Er moet niet zoveel ophef over gemaakt worden. Al die media poespas maakt het eigenlijk alleen maar ergen. Het grootse kinderfeest moet gewoon blijven, klaar !!! Zwarte piet is zwarte piet en heeft totaal niets met discriminatie te maken. Hoop dat onze mede landgenoten dat eens gaan beseffen !!!!

Gast

#1792

2015-09-18 08:24

omdat het een hollandse traditie is en dat moet een handje vol raddraaiers niet verknoeien als je in nederland komt wonen neem dan zwarte piet op de koop toe die hoort in nederland en moet vind ik hier ook blijven wij pakken kerst ook niet af dat is ook discrimidatie ze gebruiken kleine mensen om in telaten pakken in films en ramadan mag ook dan dat ook verbieden


Gast

#1793

2015-09-18 08:27

Deze onschuldige traditie die al zolang bestaat en daarover debatteren in elke vorm is debiel. Het gaat hier om honderd idioten die schijnbaar niks anders te doen hebben,ik zou zeggen ga werken!!!!!!!!!

Gast

#1794

2015-09-18 08:31

Kinderfeest ,meer dan 100 jaar al ...

Gast

#1795

2015-09-18 08:34

Zwarte piet is een Nederlandse traditie en die moet je houden.

Gast

#1796

2015-09-18 08:34

Omdat ik boos ben. Zwarte Piet hoort bij de Sinterklaasviering.
Afblijven van deze oude traditie.
Niet toegeven aan een paar huilebalken en schoolbestuurders met slappe knieen.

Gast

#1797

2015-09-18 08:36

Zwarte Piet...de kindervriend bij uitstek wordt om zeep geholpen. Dit MOET stoppen!! De WAANZIN ten top!

Gast

#1798

2015-09-18 08:38

Omdat we onze cultuur verkwanselen door zwarte piet in de ban te doen.

Gast

#1799

2015-09-18 08:47

Omdat ik vind dat deze traditie voort moet blijven bestaan het bestaat al zo lang en nooit zijn er problemen mee geweest.Ik vind dat de buitenlanders dit moeten accepteren het is een Nederlandse traditie en daar moeten ze afblijven.Als wij in een ander land wonen moeten wij ook de traditie van het land accepteren!!

Anonymous

#1800

2015-09-18 08:50

Het is een kinderfeest en een traditie in Nederland. Ouderen horen zich hier helemaal niet mee bezig te houden. Die horen zich bezig te houden met ergere dingen in de wereld Een kind hoort dat zwarte piet zwart is doordat hij door de schoorsteen komt dus niks discriminatie! En als iemand die toevallig ook een bruine huidskleur heeft door een kind ook zwarte piet genoemd wordt so what! Lach er gewoon om want een kind ziet zwartepiet als een kindervriend waar ze dol op zijn! Ieder jaar weer en dat moet zo blijven!