zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#1701

2015-09-18 05:32

Voorheen dacht ik er niet over na of iemand donker was of niet, door dit gedoe denk ik nu als ik een donker iemand tegen kom daar heb je weer zo'n zeurpiet. Dit gedoe werkt juist discriminatie in de hand.

Gast

#1702

2015-09-18 05:33

Stelletje jankebalkjes hier. Ik lach me dood om jullie, het is dweilen met de kraan open en ooit zal ook dat voor altijd gesloten worden.


Gast

#1703

2015-09-18 05:34

Omdat ik er moe van word dat volwassenen het beeld van kinderen negatief beïnvloeden. Ik ken geen één kind dat uit zichzelf Zwarte Piet als slaaf zag van Sinterklaas. Dat ze soms een vergelijking zien met iemand die een donkere huidskleur heeft en die vergelijking dan ook uitspreken met Zwarte Piet gaat om uiterlijke herkenning en niet om DISCRIMINATIE.

Gast

#1704 JUISTEM

2015-09-18 05:35

Rust zacht zwarte piet.


Gast

#1705

2015-09-18 05:38

Ik ben tegen ritueel slachten en onnodig lijden van dieren maar daar is in Nederland wel "begrip" en ruimte voor. Laat er dan ook ruimte zijn voor een Nederlandse traditie die misschien niet even correct is. Geven en Nemen in deze multiculturele samenleving , toch?

Gast

#1706

2015-09-18 05:38

Het punt is dat volwassenen hun eigen jeugdsentiment niet willen loslaten. Het boeit de kinderen echt niet van wie ze wat krijgen, als ze maar wat krijgen. Dit is echt goed voor jullie, Zwarte Piet gaat verdwijnen en nog sneller als ik dacht.

Zoals een liedje gaat :

Ja dat is mooi, mooi, mooi man.

Het leven dat is 1 groot feest.


Gast

#1707

2015-09-18 05:41

Alles wordt al afgebroken in dit land. Laten we een kinderfeest in ieder geval houden zoals het was. Heeft niets met discriminatie te maken. Voel je je toch gediscrimineerd hoor je hier niet te wonen en ben je niet INGEBURGERD.

Gast

#1708

2015-09-18 05:44

Traditie gewoon behouden.
kim

#1709 Re: vind het te erg voor woorden

2015-09-18 05:44

#1: -  

 wij pakken hun feesdagen ook niet af mischien is dat wel een goed iedee om dat ook te gaan doen mischien beseffe ze dan waar ze mee bezig zijn.


Gast

#1710

2015-09-18 05:49

Ik vind het belachelijk dat zwarte piet niet meer zwart mag zijn?
Ze zijn al heel vele jaren zwart en nu ineens is het discriminatie?
Ik vind dit discrimeren .
Ik heb vriendinnen die donker zijn en die vinden andere kleur zwarte piet ook nergens op slaan.
Waar gaat dit heen mensen? Straks geen Sinterklaas meer of kerst of Pasen ? Wonen we in nl Jah laat zwarte piet zwart zijn

Gast

#1711

2015-09-18 05:49

Simpel. Traditie in Nederland moet blijven!

Gast

#1712

2015-09-18 05:51

Het is absoluut belachelijk wat hier gebeurt.een traditioneel Nederlands kinderfeest wat volledig uit zijn voegen gerukt wordt. Het zijn maar een klein handje vol mensen die een probleem hebben met het zwarte piet verhaal (Die overigens gewoon zwart is door roet uit de schoorsteen) Hoe kan het dat dit er gewoon doorheen gedrukt wordt? Overal zijn mensen tegen dit besluit! En Den Haag is weer de eerste pff . Laten ze zich eens druk maken om de dingen die echt belangrijk zijn!

Gast

#1713

2015-09-18 05:54

Omdat Zwarte Piet bij onze cultuur hoort en helemaal niets maar dan ook niets met slavernij te makwn heeft. Als de tegenstanders zo graag naar de geschiedenis verwijzen, doen ze er goed aan om ook de geschiedenis van Zwarte Piet te lezen. Verder vind ik het belachelijk dat alles moet wijken voor autochtonen en hun gevoelens zonder dat er rekening gehouden wordt met onze gevoelens.

Gast

#1714

2015-09-18 05:55

Nederland heeft tradities. Deze tradities vervagen en verdwijnen omdat we te tolerant zijn. Als men onze tradities niet wil hebben moeten ze zelf maar uit ons land vertrekken.

Gast

#1715

2015-09-18 05:55

Volgens mij leven wij nog steeds in een democratie....hoe vervelend ook maar de meeste stemmen gelden. Mensen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet en teruggrijpen naar de slavernijperiode zijn zeker vergeten dat ook blanken ooit slaaf zijn geweest.
De blanke slaven werden nog slechter behandeld dan de zwarte slaven, die katoen moesten plukken op de plantages. Daar hoor je niets over op school of op de universiteit. We kunnen veel leren van de slavernij, maar het verdraaien van de feiten is onnodig.

Gast

#1716

2015-09-18 05:57

Omdat ik het belangrijk vind een traditie in ere te houden.
Het is een typisch Nederlands feest, een kinderfeest en het heeft helemaal niets te maken met discriminatie.
Dat gezeur moet nu maar eens afgelopen zijn, de kinderen van nu hebben net zo veel recht op het feest als wij vroeger.

Gast

#1717

2015-09-18 05:57

Het is tocht te gek voor woorden dat we onze tradities niet mogen houden.

Gast

#1718

2015-09-18 05:59

Omdat ik doodziek wordt van dat rasisme stempel wat je opgedrukt krijgt als je voor zwarte piet bent. Het is een klein groepje die dat vindt wat vervolgens door de media opgepakt wordt om maar wat te lullen te hebben. Dat is tenslotte hun boterham!? Zwarte Piet!?
Griekenland!?
Vluchtelingen!?
Hieperdepiep hoera er gebeurd weer wat in de wereld dus kunnen we ons programma weer vullen.
Zwarte Piet heb ik altijd beleefd als de agent en assistent van de Sint. En nooit als een slaaf. Voor agenten heb je respect.
Laten ze een keer ophouden met die zielige aandacht trekkerij. We zijn allemaal mensen en gelijk. Het zou deze onrust stokers sieren dit nu zelf ook eens te snappen.
Else
Gast

#1719

2015-09-18 06:04

Omdat de vn van onze tradities moeten afblijven en zich moet bezighouden met hetgeen waar ze voor zijn: mensenrechten! Maar het hele Midden Oosten drama valt natuurlijk in het niet bij de Zwarte Pietendiscussie. Kwestie van prioriteiten blijkbaar.... De politiek zou juist ons erfgoed moeten beschermen ipv om zeep te helpen. Politici hebben geen ruggengraat! De meeste mensen willen Zwarte Piet houden maar blijkbaar leven we in een schijndemocratie :-( 

Van een kinderfeest blijf je af, ik wed dat de  grootste schreeuwlelijken die tegen Zwarte Piet zijn vroeger vooraan stonden bij de intocht om maar zo veel mogelijk pepernoten te bemachtigen! Nu zijn ze gefrustreerd en gaan dat botvieren op onze kinderen


Gast

#1720

2015-09-18 06:05

Belachelijke discussie elk jaar weer.

Dit is ons feestje !!

Gast

#1721

2015-09-18 06:17

Het is bezopen dat een eeuwen oude traditie moet wijken voor de wangedachten van enkelen.

Gast

#1722

2015-09-18 06:19

Het Sinterklaas feest moet gewoon normaal gevierd worden. Piet heeft niets met slavernij te maken. Eer de nederlandse tradities.

Gast

#1723

2015-09-18 06:22

Ze moeten van het oer oud hollandse traditie afblijven....laat onze kinderen genieten van dit gezellige kinderfeest.....wie zijn nu inprincipe de zwarte piet tja wij....komop allemaal en laat dit feest niet kapot gaan

Gast

#1724

2015-09-18 06:22

Nederland buigt al genoeg voor en door buitenlandse invloeden. Laat het sinterklaas feest zoals het is.

Gast

#1725

2015-09-18 06:22

De terreur van de minderheid...