vroegtijdige sterilisatie/castratie kittens
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie vroegtijdige sterilisatie/castratie kittens.
Gast |
#512015-09-22 15:25Omdat wij merken aan onze sphynx die al als kitten geholpen is geworden dat hij er heel veel problemen mee heeft. Hij heeft daardoor fysiek gezien veel problemen gekregen. Hij is nu bijna 2 jaar en zit nu hormonaal gezien in de knoei..... |
Gast |
#522015-09-24 11:18omdat het onverantwoord is een kitten op 12 weken te gaan steriliseren of castreren kittens lopen daardoor groei achterstand op en het blijft een risico om een kitten op 12w onder narcose te brengen ! |
Gast |
#532015-09-29 11:10Toen er bekend werd gemaakt dat kittens moèsten gecastreerd/gesteriliseerd worden alvorens ze de cattery verlieten was ik daar al ERG tegen,alhoewel ik maine coons fok,dus geen lichtgewicht katjes, maar het idee alleen al...nee,ik vind ze gewoon te klein en ze kunnen niet volgroeien zoals het hoort! Dus voor mij ZEKER geen vroegcastratie! Katertjes vanaf 6 maanden en poesjes nà de eerste krolsheid! |
Gast |
#542015-10-02 00:21Laat ieder fokker doen wat hij zelf het beste vind, vroegcastratie is een verkrachting van elke raskat, groeischijven blijven langer openstaan waardoor alle katten met de tijd hoger op hun poten zullen staan en bij de brtise korthaar bv, krijgen die enkel hun kaken eens hun hormonen hebben gewerkt dus de britjes zullen nooit nog zo mooi rond bol worden, los het op door heel simpel elke fokker papieren te bezorgen die de koper moet ondertekenen dan binnen 1,5 jaar zijn kat moet geholpen worden en dit papier door hun veearts op datum van de ingreep te laten tekenen ter bevestiging en opsturen naar de instantie die zich nu bezig houd met de controles van de vroeg castraties, want enkel goeie huiselijke cattery's (fokkers) zijn hier de dupe van die toch zo wie zo hun dieren onder deze voorwaarden verkopen, met deze wet zullen ze de wild groei zeker niet tegengaan, want ik zie geen enkel mens die een huis tuin keuken kat heeft met zijn nestje naar de veearts gaan om dit te laten doen kwa kost alleen om dan hun kitten gratis te moeten weggeven en bij boeren waar er massa's lopen laat die dit doen nee zelfs nog niet inenten om dan maar te zwijgen over mensen die door onverantwoordelijk om te springen met hun straatkatjes een nestje bekomen van ze maar onbeholpen te laten lopen en die dumpen bij boeren of gelijk waar, hierdoor zullen volgens mij nog meer dieren (kittentjes) overal gedumpt worden langs wegen of gelijk waar is nu al zo, een goeie fokker eist dit van hun kopers en kunnen ook gewoon alle papieren ook achter de hand houden tot ze bewijs hebben van de veearts van de verkochte kat, maar dan blijven onze rassen ten minste zoals ze hoeven te zijn, ikzelf doe het omdat het moet maar vind het absurt en is zeer triestig en pijnlijk voor zo'n klein diertje zeker bij poesjes is toch een ganse operatie en ze hebben in de eerste weken al zoveel mee te maken, en zonde als een kitten daardoor niet meer uit de narcose komt terwijl het volledig gezond was en de fokker reeds al die weken de beste zorgen en reeds vele kosten heeft gedaan met inenten ontwormen en chippen plus alsnog de operatie moeten betalen en een kitten dan toch verliezen, niemand die ons daarvoor vergoed hé en zeg dan maar eens tegen de mensen die net dit kitten hadden besproken sorry kan je geen afleveren je kitten heeft het helaas niet gehaald, mooie reklame voor een goeie cattery en maak me niet wijs dat het niet gebeurd, want het komt steeds meer en meer voor heb ik al van collega's vernomen |
Gast |
#552015-10-03 05:51Ik ben hobby fokker van Britse Korthaar katten en vind een kitten van 12weken veeeeeel te jong om al te castreren.... |
Gast |
#562015-10-03 05:54het is inderdaad jong voor de poesjes maar de vraag is natuurlijk gaan de baasjes dat dan wel doen op latere leeftijd steriel maken of castreren,anders blijft het probleem |
Gast |
#57 Re:2015-10-03 10:34Al meer dan duizend bravo dat ze allemaal nog leven maar mss werk je met gas verdoving als ze inspuiting geven en wa te veel geven zijn deze katjes dood en meest door onervaren dierenartsen |
Kattenopvangwaasland |
#58 Re: Re:2015-10-03 21:58 Informeer je eerst deftig voor je hier een beetje larie komt verkondigen.
|
Gast |
#59 Re: Re:2015-10-03 22:02Dan stel ik voor dat de oprichter van deze enquête, een degelijke beschrijving geeft. Want anders zullen er nog veel verwarringen zijn. Adem in, adem uit. |
Gast |
#61 Re:2015-12-13 19:36 Sorry denk je nu echt dat elke Cattery voorstander is. |
Gast |
#62 Re: Re: Re:2015-12-14 09:54#58: Kattenopvangwaasland - Re: Re: Ik kan perfect begrijpen dat jullie voorstander zijn. Ook heb ik respect voor jullie werk. Maar je kan toch niet zeggen dat het zonder gevaar is? Als jullie vereniging al zoveel kittens onder handen heeft genomen en eerlijk bent weet je dat wel.
Deze maatregels zijn in het voordeel van broodfokkers en inporteurs van dieren dat zullen jullie ook wel kunnen bevestiggen, Pakt men de broodfokers enof inporteurs aan dan gaan ze gewoon bankroet en beginnen ze opnieuw |
Gast |
#632020-06-26 22:02mijn chow chow komt bij Ilona en Gerwin Biesheuvel van Gameren vandaan uit een brabants dorp Wijk en aalburg. Hele lieve mensen die een hart voor dieren hebben. Hondjes zien er heel goed uit, goed sociaal opgevoed, en dat merk je echt in omgang.Ouder honden zijn ook prachtig lief, en gezond. Onze poedel komt uit Eersel bij Petra van Straten ook een heel goed adres waar de honden goed verzorgt worden ook mensen met een hart voor dieren. Voor mensen die een gezonde sociale pup zoeken kijk eerst even op de broodfokkers lijst voordat je ergens gaat kijken. |
|
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
❗ Red de Schoolsportdagen in Gent ❗
562 Gemaakt: 2025-05-12
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
2462 Gemaakt: 2024-07-07
Nee tegen azc
158 Gemaakt: 2025-05-13
Freerunparkje Meerland
415 Gemaakt: 2025-05-06
Behoud foodtruck Cakelicious
148 Gemaakt: 2025-05-10
Omheind hondenrenveld Oosterhof
97 Gemaakt: 2025-05-15
STOP het hoofddoekenverbod
496 Gemaakt: 2025-05-08
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
84 Gemaakt: 2025-05-08
BBQ'en met de eerste zonnenstralen van de dag!
57 Gemaakt: 2025-05-10
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1940 Gemaakt: 2025-03-19
Zwarte rook boven Gent
56 Gemaakt: 2025-05-16
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
193 Gemaakt: 2025-05-02
STOP het hoofddoeken verbod
113 Gemaakt: 2025-05-06
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
527 Gemaakt: 2025-04-29
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1148 Gemaakt: 2025-05-03
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
1489 Gemaakt: 2025-02-04
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
1078 Gemaakt: 2025-04-08
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
246 Gemaakt: 2025-04-16
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
104 Gemaakt: 2025-05-03
Maak Justin de Breij onze nieuwe burgemeester van De Ronde Venen!
24 Gemaakt: 2025-05-14