vroegtijdige sterilisatie/castratie kittens
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie vroegtijdige sterilisatie/castratie kittens.
Gast |
#262015-09-08 08:51Ik begreep toen de intentie van die wetgeving al niet, het is zéér gevaarlijk voor kittens om zo vroeg gesteriliseerd/gecastreerd te worden!! Het zal zeker geen dierenvriend geweest zijn die dat besluit goedgekeurd heeft. Onnodig lijden van dieren is NOOIT goed. Ster/Castr; mag pas vanaf volwassenheid, op ongeveer 6 maanden ouderdom!! |
Gast |
#272015-09-08 13:54Absoluut tegen teveel complicaties 14 weken is te vroeg Iemand die om de juiste. Reden een kat koopt zorgt altijd dat hij alle nodige medische dingen controleert ook castratie of sterilisatie Ik momenteel 4 artsen |
Prof.D. |
#28 Re:2015-09-08 13:58Alleen al het taalgebruik hierboven laat uitschijnen dat de persoon in kwestie van de ganse zaak niets begrepen heeft (of wil begrijpen),daar het hier weldegelijk gaat om petitie voor het VERANTWOORD FOKKEN van raskatten en NIET om de buurman zijn kat die s'avonds aan de deur word gezet teneinde gans de nacht buiten rond te huppelen met alle gevolgen vandien. Een gouden tip : GA EENS BIJ EEN VERANTWOORDE FOKKER OP HUISBEZOEK. Als jarenlang medewerker van verschillende dierenopvangcentra betreur ik tenzeerste dergelijk taalgebruik,doch wil ik de vele duizenden mensen die zich (velen op vrijwillige basis)met het welzijn van onze dierenwereld bezig houden een hart onder de riem steken, LAAT U DOOR DERGELIJKE COMMENTAAR niet de vreugde ontnemen om DAGDAGELIJKS voor het welzijn van onze dieren in te zorgen. |
Gast |
#292015-09-08 14:50Voor zwerfkatten ongetwijfeld JA op sterilisatie of kastratie; De kittens die mij mij vertrekken werden altijd al wanneer ze geslachtsrijp zijn gesteriliseerd; uitzonderlijk werd er eens 1 nestje mee gedaan, maar dan ook weer gecontroleerd, en voor de kittens werd een goede thuis gevonden. Theoretisch gezien zouden er dus op de lange duur geen katten meer mogen worden geboren?? |
Xzarex |
#30 Re:2015-09-08 15:27Mee eens, FIP is een pest. Kittens moeten al zo veel door... Geboren worden, alles ontdekken en dan nog de verhuis. Castratie erbij is de zoveelste aanstoot op hun immuun. Bij een sterk kitten, geen probleem... Bij eentje met een zwak immuun...Kan het fataal zijn. En je weet vaak niet of een kitten een zwak immuun heeft. De balletjes halen via buikoperatie van een katertje...ongehoord op zo een jonge leeftijd. Voor zwerfkatten en htk's ben ik helemaal pro, want daar weegt het op tegen het alternatief en dat is zieke katten en een overpopulatie. Maar voor raskatten ben ik tegen. Hormonen wegnemen geen erg, veranderd niets aan uw lichaam/gezondheid & aan de groei ??? Excuseer... Laat maar eens uw eigen baarmoeder weghalen of uw testikels, en spreek dan nog een keertje. Hormonen hebben wel degelijk nut buiten voortplanting. En het is wel degelijk waar dat wanneer je een kater vroeg castreert dat deze door het gebrek aan mannelijke hormonen minder breed kan worden en langer doorgroeit. Net zoals bij honden. Komt er op neer dat de reden waarom ik er tegen ben is : Jonge kittens maken al genoeg mee zoals beschreven in bovenstaande. Een castratie op iets latere leeftijd wanneer ze tot rust gekomen zijn in hun nieuwe gezin is gewoon veel minder belastend en gezonder voor het dier. Het wil niet zeggen dat x aantal katten geen problemen vertoonden dat het daarom ook gezonder is. Ja er zijn ook voordelen, maar die wegen voor mij niet op tegen de aanslag op het lijfje van zo een jong kitten. Voor htk's en straatkatten moet er wel degelijk iets gebeuren. Daar is het probleem groot. Dus daar heb ik vrede mee. |
Gast |
#32 Re:2015-09-08 17:36#7: - het geld ook voor de straatkat maar de mensen kijken er niet zo naar kijk maar eens op fb hoeveel er daar worden aangeboden zonder ze te castreren
|
Gast |
#33 Re: Re:2015-09-08 17:48#30: Xzarex - Re: ja voor straat katten Ok maar voor raskatten niet ik ben een cattery ik fok Brits korthaar en ragdoll en van sins de nieuwe wet heb ik al 2 kittens verloren aan fip voor de wet in voege ging deed ik het ook al met fokverbod werd op de stamboom gezet of kregen de stamboom pas als ik een bewijs van de dierenarts had ik heb al van verschillende catterys vernomen daar er kittens aan fip gestorven
|
Gast |
#342015-09-08 18:09Kittens tussen 10 en 14 weken die al verplicht onder het mes moeten is gewoon absurd. |
Gast |
#352015-09-08 19:44Vind persoonlijk dat kittens te klein zijn voor zo een ingreep.Daar ze als kitten ook niet vruchtbaar zijn. |
Gast |
#372015-09-09 11:30als het op latere leeftijd word gecastreerd dan komen er nog meer kittens en er zijn er al zoveel |
Gast |
#382015-09-09 11:47Velen hier zonder enige kennis van zaken die wetenschappelijke studies negeren. Het fokken van raskatten gaat niet voor het welzijn van duizenden asieldieren. Vroegcastratie is jammer genoeg nodig op dit moment. En te vroeg? Wij hebben er ondertussen ongeveer 1500 vroeg gecastreerd, de kittens kunnen véél beter tegen de verdoving! Laat u deftig informeren of consulteer een dierenarts die wel de moeite neemt om zich bij te scholen. |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2015-09-09 16:16- Date of removal: 2015-09-09
- Verwijderingsreden:
Gast |
#402015-09-09 20:25Ik vind het absoluut niet goed dat kittens zo vroeg gesteriliseerd of gecastreerd worden, dit geeft toch hormonale en gezondheidsproblemen. Mijn kittens zijn gecastreerd rond hun 6 maanden en ik vind dit wel een goede leeftijd zo ook voor sterilisatie. |
Gast |
#42 Re: Re:2015-09-10 09:10#20: Noodopvang Demerkat - Re: voor HTK'n is dit zeker een uitstekend inititatief ... maar, het gaat hier enkel alleen om de raskatten!! |
gast |
#43 Re: Re:2015-09-10 21:41 O, dus het is beter voor de dierenartsen. Belachelijk!. |
Gast |
#442015-09-11 08:23Op 12 weken een kitten steriliseren of castreren kan niet. De uitgroei laters blijft beperkt en katers krijgen na 2 jaar urine problemen. De kittens op 12 weken zijn daar nog veel te klein voor !!!! Vraag eens aan de minister of hij zijn kinderen op 8 jarige leeftijd dit ook zou aan doen ? Dan spreek men van kindermishandeling. Het is niet omdat het een dier is dat wij dit moeten toelaten of laten gebeuren = dierenmishandeling. |
Gast |
#462015-09-11 14:38Ik ben tegen vroegtijdig steriliseren en kastreren,te grote stress voor kleine kittens in een periode waar ze al genoeg stress ondervinden namelijk tweemaal vaccineren en veranderen van leefmilieu,weg van moeder en nestgenoten,andere mensen om zich heen en ook soms andere dieren ! |
Gast |
#472015-09-12 19:27Omdat de leeftijd die vooropgesteld is veel te vroeg is !!!!!!!!!! |
Gast |
#482015-09-13 14:10Na 18 jaar poezen fokken met plezier, ben ik er mee opgehouden zodra deze wrede , dieronwaardige wet werd gestemd |
Gast |
#492015-09-14 09:22Omdat dit veel onnodige stress voor de kittens met zich meebrengt waardoor er veel kittens vroegtijdig overlijden. Denk hierbij aan FIP! FIP komt het laatste jaar steeds vaker voor! |
Gast |
#502015-09-18 20:11ik vind de nieuwe wet beter als de wet van 01/09/2014 stond ook niet achter sterlizatie of castratie op 12 eken vind dat veel te jong |
|
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
STOP het hoofddoekenverbod
494 Gemaakt: 2025-05-08
❗ Red de Schoolsportdagen in Gent ❗
380 Gemaakt: 2025-05-12
Freerunparkje Meerland
384 Gemaakt: 2025-05-06
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
2120 Gemaakt: 2024-07-07
Behoud foodtruck Cakelicious
145 Gemaakt: 2025-05-10
Nee tegen azc
119 Gemaakt: 2025-05-13
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
80 Gemaakt: 2025-05-08
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1141 Gemaakt: 2025-05-03
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1931 Gemaakt: 2025-03-19
BBQ'en met de eerste zonnenstralen van de dag!
57 Gemaakt: 2025-05-10
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
190 Gemaakt: 2025-05-02
STOP het hoofddoeken verbod
103 Gemaakt: 2025-05-06
Omheind hondenrenveld Oosterhof
50 Gemaakt: 2025-05-15
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
401 Gemaakt: 2025-04-22
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
525 Gemaakt: 2025-04-29
Meer veiligheid in Rotselaar-Heikant
279 Gemaakt: 2025-05-07
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
245 Gemaakt: 2025-04-16
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
1074 Gemaakt: 2025-04-08
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
100 Gemaakt: 2025-05-03
HET PLAATSEN VAN SCHEIDINGSWANDEN IN DE KLEUTER-TOILETTEN
22 Gemaakt: 2025-05-12