KajuPutih

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie KajuPutih.


Gast

#26

2015-09-03 07:55

Ik wil graag dat de Molukse wijk de stichting behoudt en dat het noodzakelijke wordt gedaan.
Zelfs als er een nieuwe gebouw moet komen... Hier hebben ze recht op.....

Gast

#27

2015-09-03 09:20

Afspraak is afspraak. Beloofd is beloofd gemeente Alphen aan den Rijn!

Gast

#28

2015-09-03 12:14

Ik woon naast de wijk en een stenen wijkcentrum zou de wijk zeker ten goede komen. Waarom geld steken in een noodvoorziening als er een stenen gebouw is toegezegd? Wordt tijd dat de gemeente haar afspraken nakomt

Gast

#29

2015-09-03 12:37

De Molukkers in Alphen verdienen een eigen sociaal-cultureel stichtingsgebouw.

Gast

#30

2015-09-03 14:31

We hebben een eigen wijk dus daar hoort een eigen stichting bij... We zijn letterlijk genaaid waar we bij stonden.. BAH BAH!! We hebben recht op een eigen stenen gebouw!!!

Gast

#31

2015-09-03 15:35

Omdat het nu na 50jr wel eens een keer tijd wordt voor een degelijke stenen gebouw! Al die mooie praatjes van wethouders en gemeenteraadsleden hebben ons alleen maar jarenlang aan hun lijntje gehouden!

Gast

#32

2015-09-03 15:41

Belofte maakt Schuld!!! Omdat deze mensen al 50 jaar aan het lijntje gehouden worden door de Nederlandse Regering, beloftes worden gebroken en het nu Tijd is voor een heel mooi nieuw gebouw omdat het 2 jaar geleden beloofd is door de Alphense Gemeenteraad!!!


Gast

#33

2015-09-03 16:57

Mensen met een leidingevende functie moet je tegenwoordig niet meer conventeren met wat er in het verleden is gebeurd en gezegd. Alleen de politiek anno 2015 is ook weer zeer hard leers, ooit zei een Molukse oom in het programma “De tijd stond even stil” van Philip Freriks uit 1994 dat de Nederlandse regering oost Indisch doof was. De actievoerders waren zeer emotineel over wat hun ouders is aangedaan door Nederland. In baraken uit de tweede wereld oorlog gestopt, belooftes gemaakt die tot op de dag van vandaag niet worden nagekomen. Als een Nederlander naar het buitenland gaat, en moet twee weken in een smerig hotel slapen dan weten ze de programmas wel te vinden hoe ze iets aan de kaak moeten brengen. Gemeente Alphen aan den Rijn, ik denk niet dat jullie weten wat de 1ste genaratie abonezen heeft moeten doorstaan toen ze hier tijdelijk werden ondergebracht. Hun tijdelijk werd voor altijd, dit omdat de politiek tot op heden laf is, om maar geen excuses aan te bieden aan deze 1ste genaratie. Mijn inziens zetten jullie als lokale politiek nog meer haatdragingen tegen over de nieuwe genaratie Molukkers. En let op! Hoeveel genaraties er nog zullen komen, vergeten doen ze dit niet. De politiek zal hier iedere keer mee geconveteerd worden. Maar ik wens de de Gemeente Alphen aan den Rijn veel wijsheid toe voor de toekomst.


Gast

#34

2015-09-03 18:22

Omdat ik vind dat de Molukse gemeenschap recht heeft op een eigen plek om samen te komen en daar hun activiteiten te houden. Om daar ook hun erfgoed te kunnen behouden en over te brengen op de jongere generatie

Gast

#35

2015-09-04 06:31

Belofte maakt schuld is een Hollands spreekwoord . Voor een Molukker ligt het extra gevoelig als een belofte door een Nederlandse overheidsinstantie niet wordt nagekomen . Dat weet ik als geschiedenisdocent en betrokken Alphenaar maar al te goed . Ik ben een aantal malen als raadslid getuige geweest van een belofte van de gemeente betreffende een permanent gebouw . Het gebouw staat er nog steeds niet en daar schaam ik mij als Nederlander plaatsvervangend voor . Daarom probeer ik de Molukkers te helpen . Wethouder maak dit zsm in orde . Zo moeilijk hoeft dit toch niet te zijn : doen war je beloofd hebt !

Gast

#36

2015-09-04 08:47

doe dit voor mijn mede Molukkers die daar wonen.

Gast

#37

2015-09-04 10:26

beloofd is beloofd.

Gast

#38

2015-09-04 10:45

Belofte maakt schuld

Steeds zal ik mij af vragen
waarom er beloftes bestaan

Een belofte niet na kunnen komen
niet serieus worden genomen
is vaak onrecht aangedaan

Een belofte is meer dan zeggen
dat lijkt iedereen wel te weten

Het uit te voeren blijkt moeilijk
voor sommigen onoverkomelijk
het is dan ook heel snel vergeten

Een belofte kan weer hoop geven
denk.. zodat je niemand raakt

Teleurstellingen zijn uigesloten
nadat men heeft besloten..
gedane beloftes waar zijn gemaakt.

Groet

Oud Alphenaar
Sharon Woons-Tupamahu


Gast

#39

2015-09-04 11:19

omdat ze een nieuw gebouw moeten krijgen de Molukkers hebben er recht op

Gast

#40

2015-09-04 14:30

Het stichtingsgebouw is als jeugdherinnering ingebijteld in mijn geheugen. Aankomende generaties moeten de kans krijgen het gebouw te kennen en te herinneren zoals ik die in mijn herinnering heb. Daarom is een nieuw stichtingsgebouw gewoon een MUST. Niet zeuren over een te kort aan begroting, oplossen en nakomen die belofte!

Gast

#41

2015-09-04 15:21

Een man een man ... een woord een woord!

Gast

#42

2015-09-04 17:41

Een vredevol leven ligt binnen ons bereik.De enige echte vraag die we moeten beantwoorden is: hoe graag willen we dat ook ?

Eciw

Gast

#43

2015-09-04 19:32

Een man een man ... een woord een woord!

Gast

#44

2015-09-04 22:06

Gemaakte afspraken dienen tenalletijden nagekomen te worden!!!

Gast

#45

2015-09-05 09:25

Ik ben eens met een trefcentrum voor de gemeenschap maar het werk en rol van bestuurders en medewerkers moeten integer en transparant zijn. Ook moeten er om de vier jaar een nieuw bestuur worden geformeerd. Anders is ook het centrum ook binnen een mum van tijd een gesloten boek voor de gemeenschap!

Gast

#46

2015-09-08 11:57

Door mijn echtgenoot, die uit Alphen a/d Rijn komt en andere familie en vrienden van mij, kom ik regelmatig in Alphen a/d Rijn. Kerk en stichting hebben een onmisbare synchronisatie met elkaar.Laat hen verbonden blijven voor de molukse samenleving in Alphen a/d Rijn!

Gast

#47

2015-09-08 13:49

Omdat ik vind dat de mensen uit de Molukken nu wel lang genoeg aan het lijntje zijn gehouden. Daarbij komt dat wanneer je wat beloofd je die belofte ook na moet komen. Zeker als je dit als politicus doet. Ze moeten in september in de gemeenteraad voor de nieuwbouw gaan stemmen, desnoods ten kosten van wat stenen voor het Thorbeckeplein e.o.

Gast

#48

2015-09-08 17:33

De lieve mensen van de Molukse gemeenschap in Alphen a/d Rijn verdienen een nieuw stichtingsgebouw! Er worden allerlei nuttige activiteiten gehouden zoals gym voor de ouderen enzovoort! Daarnaast kan de gemeente het gebouw verhuren voor feesten en partijen (inkomsten) want ik denk dat Alphen a/d Rijn dit ook wel kan gebruiken!

Gast

#49

2015-09-08 17:49

BELOFTE MAAKT SCHULD
25-4-1950

Gast

#50

2015-09-18 10:32

Succes! ! ! !