Handen af van de boomgaard in Cothen
Neem contact op met de schrijver van de petitie
hij is van historische waarde en bepaalt het dorpsgezicht
afblijven!!!!1
als men het breder gaat maken wordt er harder gereden.
er rijden veel fietsers en er lopen veel wandelaars,dit gaat leiden tot onveilige situaties.
een optie is een richtingverkeer,alleen bestemmingsverkeer en grote vrachtwagens via de groenewoudseweg laten rijden.
ook de vrachtwagen die lost bij de spar staat helemaal op de hoek,terwijl je 5 meter bij een hoek vrij moet laten.
we hebben zelf al aangegeven dat er op de willem alexanderweg te hard gereden wordt.
de gemeente en politie doen hier niets aan.
Nogmaals afblijven van dit prachtige en unieke monument en laat de spar maar lossen aan de achterzijde waar men destijds een stuk grond van mevrouw butzel haar tuin heeft gekregen.
Groet John Bakker
Groen gewoon lekker groen houden. Tis en blijft een dorp he
De Cothense boomgaard is heel erg mooi!! En ik ben best bereid om even te wachten als ik door het dorp moet rijden. Daarvoor woon je nu eenmaal in een landelijk gebied.
succes met deze petitie!
Inez Kooger
Dus moeten er dan weer drempels aangelegd worden en.
De boomgaard wordt afgebroken, na een stukje kunnen er nog meer.
Eenrichtingverkeer zou alles oplossen, in mijn ogen.
Ook hij zou zich met hand en tand verzet hebben. Waarom iets vernielen wat NOOIT meer terug komt?
Laat het Cothen blijven zo als het is er wordt al hard zat gereden in ons kleine dorpje.
En vroeger wou mijn vader er al een stuk van kopen om parkeerplaats te maken voor de snackbar. Maar daar kreeg ie ook nooit toestemming voor. Dus laat het blijven zoals het is er is al zoveel weg.
Het kost veel moeite en geld om de snelheid van het verkeer binnen een dorp te laten voldoen aan het maximum van 30 km. Wegvernauwingen werken het beste. Een oponthoud van een halve minuut (en meestal minder) helpt bij een veilige omgeving voor iedereen.
En dat is nu de situatie. De vernauwing is er, af en toe even wachten is al gerealiseerd. Voor veel geld opheffen? En dan over een paar maanden constateren dat er een vernauwing moet worden aangebracht i.v.m. de vele snelheidsovertredingen? Nee dus. Laat het zoals het is en probeer de bevoorrading van de winkels buiten de tijden te houden van het woon/werkverkeer.
En vertel iedereen die een half minuutje moet wachten dat hij kan genieten van een heel bijzonder dorpsgezicht.
| This discussion has been closed. |
Bovendien nodigt een bredere weg uit tot harder rijden en wordt de situatie niet veiliger, zeker niet voor de (jeugdige) klanten van het iets verderop gelegen cafetaria Oude Raedthuys. Om daar dan n veiliger situatie te creeren moeten er weer extra onkosten gemaakt worden.
Net zoals op de Willem Alexanderweg waar wij wonen waar men al tientallen jaren - zonder succes- bezig is om snelheidsbeperkende maatregelen te nemen. Inwoners van Cothen vinden de huidige situatie bij de boomgaard geen bezwaar dus spaar de Boomgaard en bespaar gemeenschapsgeld!!!!