Geef natuurlijke & alternatieve geneeswijzen een kans
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Klassieke geneeskunde is nu zeer goed in de analyse van ziekten en kwalen. Veel minder goed in de behandeling, laat staan in de preventie.
Wij, Belgen, steunen de huidige farmacie oa door de terugbetalingen van erkende geneesmiddelen.
Laat ons samen werken en de handen in elkaar slaan.
Beter dan algemene medicatie!!
Ik vind het heel vreemd dat natuurlijke en alternatieve geneeswijzen hier in Nederland geen kans hebben.
Ik vind het vreemd dat wij naar onze buren of verder moeten om een alternatieve/ natuurlijke behandeling te krijgen.
Hoewel ik deels akkoord ben, ben ik verre van voorstander van dergelijke kwakzalverij ... Als je een kind bijna ziet sterven door de mooie praatjes van een homeopaat, dan weet je genoeg.
Er is en blijft een grondige reden waarom 'er geen onderzoek naar gedaan wordt'. Naar de meeste kruiden en stoffen is in de afgelopen decennia al genoeg onderzoek verricht, en wanneer blijkt dat er iets niet werkt, en iets anders wel, dan laat men hetgeen vallen dat niet werkt.
Alternatieve geneeskunde is leuk en schattig, maar gebruik je verstand aub ... Als je merkt dat een toestand verslechtert of algemeen niet verbetert, stap dan naar een échte dokter, die wél opgeleid is in de geneeskunde. Voor je het weet jaag je per ongeluk iemand de dood in door nalatigheid :)
Let wel, ik heb het hier over geïsoleerde gevallen. Ik heb zelf ook al een aantal homeopathische productjes in handen gekregen gehad, maar die bleken niet te werken. Voor geen meter.
Over andere zaken zoals acupunctuur heb ik het wel niet, daar heb ik nog geen slechte ervaringen mee/getest.
Re:
Ken jij penicilline? Dit komt voort van een schimmel, penicillium notatum. Deze schimmel scheidt een stof uit die bacteriën doodt. Het enige wat ze echt doen is deze stof zuiveren. Klinkt natuurlijk, nee?
Er zijn genoeg medicijnen die van oorsprong natuurlijk zijn, maar een fancy naam hebben meegekregen. Maar door weg te lopen van de realiteit gaat men dit niet opmerken. Ik kan je garanderen dat, wanneer ik een medicijn neem, de ingrediënten mooi apart oplijst op het label, en het verkoop als alternatief geneesmiddel, dat 99,999% van jullie niet weet wat het is en het gewoon gaan gebruiken.
Anderszijds als ik hetzelfde doe in de andee richting gaan jullie het afschrijven als chemische rommel ... Iemand van jullie die iets van chemie kent? Ik ga zelfs niet uitleggen waarom ik dat vraag.
idioten
wist niet dat het mogelijk was om zoveel kkr sukkels in 1 plek te vinden, er is geen bewijs voor alternatieve geneesmiddelen het enige wat ze doen is je leegzuigen van je geld
'Alternatieve' geneeswijzen krijgen inderdaad vaak geen kans op een eerlijk wetenschappelijk onderbouwd onderzoek.
Iedere manier van genezen verdient de kans op eerlijk wetenschappelijk onderzoek!
Onze gezondheid is onze grootste rijkdom !
Niet de verrijking op onze gezondheid !
Re:
in die eeuwen bewezen natuurlijke middelen inderdaad hun nut: mensen werden zo'n 30 jaar oud en stierven toen. Sinds de komst van de conventionele medicijnen, is de gemiddelde leeftijd van de mensen ongeveer een kleine 3 keer toegenomen. Ook het aantal gezonde jaren is zoveel keer meer toegenomen... De collateral damage van de klassieke geneesmiddelen blijkt dus veel eerder a collateral gain te zijn.
| This discussion has been closed. |