Geef natuurlijke & alternatieve geneeswijzen een kans


Gast

#551

2015-05-28 19:52

Mijn inziens kan "alternatieve" en "conventionele" behandelmethoden/gezondheidszorg hand in hand. Uit beiden het beste halen. samenwerken en het beste met de mensen voor hebben, dat is belangrijk!

Gast

#552

2015-05-29 05:28

wanting people to listen, you can't tap them on the shoulder anymore. you have to to hit them with a sledgehammer, and then you will notice you got there strict attention.

Gast

#553

2015-05-29 06:42

Natuurgeneeswijze is de basis van onze gezondheid. Ontken je eigen wortels niet.

Gast

#554

2015-06-02 20:38

De natuurlijke en "alternatieve" geneeswijzen hebben eeuwen hun nut bewezen! De huidige geneeskunde is veel recenter en de "collateral damage" is veel groter!

Gast

#555

2015-06-08 15:24

Brussel doet zijn best de alternatieve geneeswijzen en geneesmiddelen te verbieden puur uit geldmotieven. De pharmacie heeft een grote vinger in de pap. Mensen zijn niet gemaakt in een laboratorium, dus waarom zijn de chemische middelen dan beter? Ik vertrouw op natuurlijke geneesmiddelen en laat me niet ziek maken door die chemische en vaak peperdure troep.

Gast

#556

2015-06-08 18:44

om dat ik het heel belangrijk vind dat natuurlijke en alternatieve samen gaan,het is gewoon nodig

Gast

#557

2015-06-09 10:42

dat er nu eindelijk is een copromie komt!!!!mensen zouden vrij moeten zijn om zelf te kiezen !!!!

Gast

#558

2015-06-11 05:33

Klassieke geneeskunde is nu zeer goed in de analyse van ziekten en kwalen. Veel minder goed in de behandeling, laat staan in de preventie.
Wij, Belgen, steunen de huidige farmacie oa door de terugbetalingen van erkende geneesmiddelen.
 Laat ons samen werken en de handen in elkaar slaan.


Gast

#559

2015-06-11 09:57

ik ben zelf wel heel erg ook voor homeopathie. in de meeste gevallen helpt het ook, dus ook zou zeggen.
Beter dan algemene medicatie!!

Gast

#560

2015-06-11 16:29

Bij bijwerkingen van medicijnen worden weer andere medicijnen voorgeschreven maar dit is geen oplossing. Eerst kijken naar de oorzaak en hoe kan de natuur een handje helpen. Uitzonderingen daar gelaten maar bij ipv antibiotica zou Curcuma kunnen helpen om de ontsteking de kop in te drukken en alternatieven geneeswijzen kunnen zeker verlichting geven. Misschien een langere weg maar wel minder ingrijpend!

Gast

#561

2015-06-12 18:15

Ik wil met mijn handtekening protest aan tekenen .
Ik vind het heel vreemd dat natuurlijke en alternatieve geneeswijzen hier in Nederland geen kans hebben.
Ik vind het vreemd dat wij naar onze buren of verder moeten om een alternatieve/ natuurlijke behandeling te krijgen.

Gast

#562

2015-06-23 12:53

Omdat ik zelf momenteel bezig ben met acupunctuur voor de rug met goed resultaat. De combinatie van traditionele en alternatieve geneeskunde kan perfect, alleen moeten de 'traditionelen' uit hun ivoren toren komen.

Gast

#563

2015-06-27 08:14

Hoewel ik deels akkoord ben, ben ik verre van voorstander van dergelijke kwakzalverij ... Als je een kind bijna ziet sterven door de mooie praatjes van een homeopaat, dan weet je genoeg.

Er is en blijft een grondige reden waarom 'er geen onderzoek naar gedaan wordt'. Naar de meeste kruiden en stoffen is in de afgelopen decennia al genoeg onderzoek verricht, en wanneer blijkt dat er iets niet werkt, en iets anders wel, dan laat men hetgeen vallen dat niet werkt.

Alternatieve geneeskunde is leuk en schattig, maar gebruik je verstand aub ... Als je merkt dat een toestand verslechtert of algemeen niet verbetert, stap dan naar een échte dokter, die wél opgeleid is in de geneeskunde. Voor je het weet jaag je per ongeluk iemand de dood in door nalatigheid :)

Let wel, ik heb het hier over geïsoleerde gevallen. Ik heb zelf ook al een aantal homeopathische productjes in handen gekregen gehad, maar die bleken niet te werken. Voor geen meter.

Over andere zaken zoals acupunctuur heb ik het wel niet, daar heb ik nog geen slechte ervaringen mee/getest.


Gast

#564 Re:

2015-06-27 08:30

#555: -  

Ken jij penicilline? Dit komt voort van een schimmel, penicillium notatum. Deze schimmel scheidt een stof uit die bacteriën doodt. Het enige wat ze echt doen is deze stof zuiveren. Klinkt natuurlijk, nee?

Er zijn genoeg medicijnen die van oorsprong natuurlijk zijn, maar een fancy naam hebben meegekregen. Maar door weg te lopen van de realiteit gaat men dit niet opmerken. Ik kan je garanderen dat, wanneer ik een medicijn neem, de ingrediënten mooi apart oplijst op het label, en het verkoop als alternatief geneesmiddel, dat 99,999% van jullie niet weet wat het is en het gewoon gaan gebruiken.

Anderszijds als ik hetzelfde doe in de andee richting gaan jullie het afschrijven als chemische rommel ... Iemand van jullie die iets van chemie kent? Ik ga zelfs niet uitleggen waarom ik dat vraag.

sukkels

#565 idioten

2015-07-17 10:07

wist niet dat het mogelijk was om zoveel kkr sukkels in 1 plek te vinden, er is geen bewijs voor alternatieve geneesmiddelen het enige wat ze doen is je leegzuigen van je geld


Gast

#566

2015-07-27 21:55

Overtuiging

Gast

#567

2015-07-27 22:06

Laat mensen kiezen voor betaalbare goedwerkende geneeskunde, of die nu alternatief of klassiek is, maakt toch niet uit. Er zijn zoveel alternatieven die werken. Er zijn zoveel klassieken die meer kwaad doen dan goed. Maar zoals altijd in onze maatschappij draait het alleen maar rond geld. Money makes the World go round. Spijtig. Dank je voor de petitie.

Gast

#568

2015-08-18 12:56

omdat ik geloof in de alternatieve gezondheidszorg

Gast

#569

2015-09-07 07:35

Omdat het hoogdringend is dat de natuurgeneeskunde geaccepteerd word !!

Gast

#570

2015-09-22 03:15

De aangehaalde argumentatie kan ik volledig onderschrijven.
'Alternatieve' geneeswijzen krijgen inderdaad vaak geen kans op een eerlijk wetenschappelijk onderbouwd onderzoek.

Gast

#571

2015-09-23 19:30

Geef iedere mens het recht om gezond te zijn en geneeskundig geholpen te worden op een manier die het meest doeltreffend blijkt te zijn voor deze persoon !
Iedere manier van genezen verdient de kans op eerlijk wetenschappelijk onderzoek!
Onze gezondheid is onze grootste rijkdom !
Niet de verrijking op onze gezondheid !

Gast

#572

2015-09-27 17:18

Opdat deze geneeswijzen dringend de erkenning mogen krijgen die ze verdienen!

Gast

#573

2015-09-29 09:21

let the food be thy medicine and the medicine be your food

Gast

#574

2015-10-12 22:45

goed dat hier weer eens aandacht aan besteed worden.

Gast

#575 Re:

2015-10-18 09:11

#554: -  

 in die eeuwen bewezen natuurlijke middelen inderdaad hun nut: mensen werden zo'n 30 jaar oud en stierven toen. Sinds de komst van de conventionele medicijnen, is de gemiddelde leeftijd van de mensen ongeveer een kleine 3 keer toegenomen. Ook het aantal gezonde jaren is zoveel keer meer toegenomen... De collateral damage van de klassieke geneesmiddelen blijkt dus veel eerder a collateral gain te zijn.