Stop met schieten op Herten in Zandvoort

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop met schieten op Herten in Zandvoort.

Gast

2015-03-20 09:11

Het is ronduit belachelijk om deze dieren aan hun eind te brengen. Er zijn andere oplossingen als ze echt overlast bezorgen.

Gast

2015-03-20 09:26

Dit soort beslissingen zijn haast te belachelijk voor woorden ...

Gast

2015-03-20 09:45

Omdat ik vindt dat het niet de oplossing is, eerst gaan we ze daar plaatsen en nu weer afschieten.
Ze kunnen ze ook vangen en her plaatsen Nederland heeft daar genoeg ruimte voor.

Gast

2015-03-20 17:00

Belachelijk!! Laat de natuur lekker de natuur. We gaan toch ook niet op mensen schieten als zij vrij in de natuur rondlopen... Misschien moet de Gemeente eens tijd en geld stoppen in het verzorgen van goede hekken. Dan is er ook geen probleem!!

Gast

2015-03-20 17:43

Omdat ik het een grote schande vind,dat deze herten worden afgeschoten.Er is geen gegronde reden hiervoor..Als de verantwoordelijken zorgen dat er in de winter op diverse plaatsen voederbakken staan en de hekken in goede onderhoud zijn..dan komen ze niet in het dorp..Mijn echtgenoot gaat 's-ochtends tussen 4 en 5 uur naar zijn werk en komt soms herten tegen op de zeeweg...hij past zijn snelheid daarop aan !!! Zo moeilijk is dat niet...Wij mensen hebben ervoor gezorgd,dat deze herten niet mensen schuw zijn en daarvoor gaan we ze nu afschieten!???? Ik schaam me voor de mensheid nu !!!

Gast

2015-03-20 17:50

Omdat ik het doodschieten van levende wezens verafschuw.Dit past totaal niet in mijn denkwijze.

Gast

#257 Re:

2015-03-20 19:10

#236: -

u reactie raakt kant noch wal, voordat u uitspraken doet zou u eens na moeten denken. Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade beëindigen van het leven van een ander mens. Iemand die een moord begaat wordtmoordenaar genoemd.

Gast

2015-03-20 22:01

Er is een overschot aan herten in de regio omdat er geen natuurlijke vijand meer is. De herten vormen wel degelijk een gevaar als ze in de pauze over het schoolplein heen rennen. De enige oplossing is afschieten, omdat ze toch wel weer over de hekken heenkomen. De manier die hier genoemd is, is een uiterst effeciente manier om de herten te verjagen. Het is heus niet het geval dat een jager de herten afschiet terwijl er mensen in de buurt staan. Met minimaal aantal schoten, een groot resultaat. Goede oplossing.

Gast

2015-03-21 09:50

laat aub de herten leven e doen niemand kwaad er zijn ook geen ongelukken gebeurd ze grassen ook de heide plat daar heeft de gemeente geen onderhoud in dus zijn de herten de werk van de gemeente overgenomen anders zal het onderkomen door de gemeente bezuining.

Gast

2015-03-21 10:11

Overlast? Ongelukken? Hoeveel mesen zorgen niet dag en nacht voor overlast en veroorzaken door drank of hard rijden ongelukken? Moeten we die dan ook maar afschieten? Laat de natuur met rust! Alles waar de mens zich mee bemoeid in de natuur, is gedoemd uit te sterven, of te leven in gevangenschap! En wil je geen last van herten of ander wild, ga lekker in de stad wonen!
Herstel Inheems Duin

2015-03-21 12:29

Is er nog iemand die rekening houdt met de schade die de overpopulatie -van nu ca. 2800- Damherten aanrichten in de AWD? Dat meldt Waterner deze week verschenen voorlichtingsblad 'Struinen'.

Citaten van p. 6:

1. ''Het enorm groot aantal grazende damherten heeft ook een heel belangrijk negatief effect''.

2. ''In bloemrijke duingraslanden en duinvalleien peuzelen damherten verschillende duinplanten tot op de bodem op. Vaak met gevolg dat ze niet of nauwelijks meer in bloei komen. In het najaar kunnen deze bloemen dus ook gaan zaden verspreiden. Als dat voortdurend gebeurt, kunnen karakteristieke duinplanten als de welriekende salomonszegel, de kruisbladgentiaan en de bijenorchis geleidelijk verdwijnen.''

3. ''Het gevaar dreigt dat met het verdwijnen van bloemrijke graslanden en -valleien op termijn het voedselweb van het duinecosyteem als een kaartenhuis in elkaar zakt.''

K. Piël, St. Herstel Inheems Duin

Gast

2015-03-21 14:05

Mijn familie woont nog in Zandvoort en dan gaan mijn kinderen altijd ff naar de herten kijken

Gast

2015-03-21 16:57

Ik heb deze Petitie ondertekend Omdat ik het het slechtste plan vind wat is aangedragen voor het Herten probleem.
De rede waarom de herten het dorp in trekken is bekend bij de Burgermeester en ik weet zeker dat het op een andere manier opgelost kan worden. Ook vind ik dat er door het beschieten van herten in woonwijken er onnodig gevaarlijke situaties worden gecreëerd, verdwaalde kogels, op de vlucht slaande groepen herten en dan hebben we het nog niet over kinderen wie hier behoorlijke trauma's van kunnen oplopen mochten zij hier getuigen van zijn.

Gast

2015-03-21 17:27

AFSCHIETEN IS INHUMAAN EN ZO ONNODIG...SPAAR DEZE PRACHTIGE LEVENDE WEZENS! Have respect for nature...thanx

Gast

2015-03-21 17:52

Dierenslachting en leed moet stoppen

Gast

2015-03-21 19:35

In de bebouwde kom herten afschieten! Het ondertekenen behoeft geen uileg denk ik?

Gast

2015-03-21 22:36

Alstublieft heb een hart en laat de diertjes in leven.. Zorg dat de hekken worden gemaakt en dan zal de overlast verminderen. Ik kom geregeld naar Zandvoort om bij de hertjes te kijken...

Gast

2015-03-22 07:31

Het is domme, wrede oplossing. Hoe in hemelsnaaam kan dit in onze "beschaving" worden geaccepteerd?!
Het lijkt me toch dat de figuren die deze beleidvoeringen bepalen opgeleide mensen zijn. Waarom nemen ze dan deze idiote maatregel???

Gast

2015-03-22 07:54

Omdat ik het een belachelijk idee vind om deze ,,verdwaalde" herten dood te schieten.
lm 24

2015-03-22 07:55

Omdat ik het een belachelijk idee vind om deze ,,verdwaalde" herten dood te schieten.

Gast

2015-03-22 08:14

Het is misdadig om louter financiële redenen dieren af te schieten.1x hekken neerzetten en het is voor jaren en jaren opgelost, jammer voor die figuren die nog hun "mannelijkheid" moeten bewijzen, door dieren te doden, maar het leven van onschuldige dieren is belangrijker.

Gast

2015-03-22 09:50

Ik vind het geweldig dat er actie is voor de herten, gewoon van ze afblijven. Waarom moeten de mensen zich weer met de natuur bemoeien? Laat ze toch lopen.

Gast

2015-03-22 10:13

Dieren hebben ook gewoon recht om te leven! Als men ze liever niet op een bepaalde plek wilt hebben, zorg er dan voor dat ze daar niet kunnen komen. Afschieten is barbaars!!

Gast

2015-03-22 10:13

Omdat deze herten niet afgeschoten moeten worden!