Stop met schieten op Herten in Zandvoort

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop met schieten op Herten in Zandvoort.


Gast

#176

2015-03-17 10:34

Afschieten is de weg van de minste weerstand! Die herten zijn er niet vanzelf gekomen en het zou een goede zaak zijn als er een vorm van geboortebeperking komt ipv klakkeloos afschieten. Ook zou het fijn zijn als hun leefgebied vergroot zou worden of je kan deel van de herten populatie ergens anders weer uitzetten. Er zijn dus nog heel wat andere manieren alleen vergt dat iets meer inspanning!

Gast

#177

2015-03-17 10:50

Omdat ik tegen het afschieten van dieren ben! Kijk eerst naar alternatieven en andere mogelijkheden!

Gast

#178

2015-03-17 12:22

Afschieten in het dorp lost niets op, de herten gaan op zoek naar andere plekken. En stel je eens de paniek voor bij de kudde als er 2doodgeschoten worden!!! De rest zal in blinde paniek vluchten en dan gebeuren er in het dorp zeker ongelukken!
Verbeter de omheining om de duinen !

Gast

#179

2015-03-17 14:56

Dit is belachelijk!

 


Gast

#180

2015-03-17 15:04

Omdat ik vind dat dieren net als mensenrechten, dierenrechten verdienen........Wie oh wie zijn die arrogante 'droplullen' om tot zo'n onzinnige, schandelijke actie over te gaan NATUURLIJK WEER EEN VVDer als ''Burger"meester!Toen ik dat hoofd op TV-Noord-Holland zag had ik al zo'n donkerblauw vermoeden; Je herkent ze aan hun pedante voorkomen en hun maatschappelijk onverantwoorde keuzes! BEHHHHHHHH!

Gast

#181

2015-03-17 15:13

Omdat ik vind dat dit geen stijl is als ze de herten in de winter genoeg bij voeren hebben die geen enkele reden om naar een dorp vol met "mensen" te gaan!!!!
Karel

#182 Hongersterfte

2015-03-17 15:20

Buiten de tientallen herten die overlijden door een aanrijding met een auto, sterven er iedere winter honderden door een tekort aan voedsel. Ze gaan letterlijk dood van de honger. Dát is pas zielig. En dat vergeten veel mensen. 

Met de huidige groei in populatie worden dit er alleen maar meer. Wat denk je dat er gebeurt als we ze gaan bijvoeren? Juist ja... Nog meer herten, nog meer honger en nog meer ongelukken.

Uitzetten naar andere gebieden is een oplossing. Maar er is simpelweg niemand die ze wilt hebben.

Niemand wilt het misschien weten, maar afschieten en opeten is wellicht het meest humane dat we kunnen doen.


Gast

#183

2015-03-17 15:32

ik begrijp dat overpopulatie ingrijpen vereist maar niet via deze weg buiten dat ik het compleete idioterie vind zomaar te gaan afschieten wat ook ng eens gevaar kan opleveren voor mensen die daar lopen en elke gek gaat nu jagertje spelen straks sporen ze daar wel
nanneke en Fred groenestein

Gast

#184

2015-03-17 15:39

Waar haalt dit college het lef vandaan, moordenaars zijn het.

Gast

#185

2015-03-17 15:58

Omdat dit hele wrange en bizarre Youtube-filmpjes gaan worden,. Een jager hoort niet in bewoond gebied, evenals de Damherten. Maar dat probleem wordt veroorzaakt door een jarenlange lakse houding van overheden. Hertenstand op peil houden ? Prima ! Maar dan rond de donkere dagen IN de duinen het jagersplezier en het vlees tbv de poelier !

Gast

#186

2015-03-17 16:17

Ik hou van de herten, ze moeten blijven leven!!

Gast

#187

2015-03-17 16:57

Er is al genoeg onnodig dierenleed!!!

Gast

#188

2015-03-17 16:57

Omdat ik het eens ben om met respect voor dier en mens een eventueel probleem op te lossen zonder moord op deze prachtige dieren. Jagers staan natuurlijk te trappelen en voor de gemeente is dat zeker de goedkoopste oplossing. Dus veel succes met jullie actie

Gast

#189

2015-03-17 17:06

Omdat er andere manieren zijn dan het doden van de mooie herten.

Gast

#190

2015-03-17 17:25

De natuur was er eerst

Gast

#191

2015-03-17 17:34

Waarom moeten de damherten afgeschoten worden? Kunnen ze niet verplaatst worden naar een bosrijk gebied in een ander deel van het land?

Gast

#192

2015-03-17 17:43

Dinsdagochtend 17 maart protesteerde Bram van Liere, lijsttrekker van de Partij voor de Dieren Noord-Holland, tegen de dreigende afschot van damherten in Zandvoort. Een spandoek voor het Raadhuis trok de aandacht van voorbijgangers. De Partij voor de Dieren is tegen het afschot van damherten, zeker in de bebouwde kom. Het afschot is niet nodig en bovendien gevaarlijk.

Vorige week maakte de gemeente Zandvoort bekend dat het van plan is om damherten af te willen schieten in het dorp. De Partij voor de Dieren vindt dat de openbare orde en de verkeersveiligheid in Zandvoort uitstekend kunnen worden geborgd zonder afschot. Hekwerken werken. De gemeente zou trots moeten zijn op de damherten om haar heen. “Het afschieten van de damherten is onnodig. Afschot is zinloos geweld”, aldus Bram van Liere lijsttrekker Partij voor de Dieren Noord-Holland.

Sinds het hekwerk rond de Amsterdamse Waterleidingduinen is voltooid is het aantal aanrijdingen spectaculair gedaald. Als een hek goed is geplaatst en goed wordt onderhouden, dan kunnen de damherten niet uit het duin in het dorp lopen. Het afschot is dus niet nodig.

De Partij voor de Dieren maakt zich ook zorgen over de veiligheid van Zandvoorters als jagers met geweren mogen schieten binnen de bebouwde kom. Een afketsende of afdwalende kogel kan niet worden uitgesloten. Bovendien kunnen de herten in paniek raken en alle kanten op vluchten met alle gevolgen van dien. Het is op zijn minst opmerkelijk dat de gemeente mannen met geweren in de bebouwde kom wil laten schieten om de veiligheid te verbeteren.

De inwoners van Zandvoort laten zich niet onbetuigd en zijn een petitie gestart tegen afschot van de herten in het dorp. De Partij voor de Dieren heeft eerder samen met inwoners van Zandvoort duidelijk gemaakt dat velen de damherten een warm hart toedragen en fel tegen afschot zijn. Inwoners van Zandvoort zetten toen demonstratief bordjes van de Partij voor de Dieren in hun tuin met daarop de tekst ‘Herten, welkom in mijn tuin’. *

Gast

#193

2015-03-17 18:30

Wij wandelen zeker 1 x per week in de ADW en in zandvoort , wij genieten van de natuur , de herten zijn daar door mensen uit gezet nu ze het goed doen en voor "overlast" zorgen ,mag de oplossing niet zijn om ze dan maar weer te vernietigen.
De maximumsnelheid naar beneden en misschien is het mogelijk om herten net als honden met een chip chemisch te sterelisren

Gast

#194

2015-03-17 18:30

ik heb getekend omdat ze met hun klauwen van deze schattige beesten af moeten blijven

Gast

#195

2015-03-17 19:38

Als er zo'n overlast is, moet men het hek doortrekken tot ver in zee. Dan kunnen ze er niet meer omheen.
Maar ja, de toeristen natuurlijk ook niet.

Gast

#196

2015-03-17 20:54

Ikhou van herten

Gast

#197

2015-03-17 21:58

Omdat die mooie dieren gewoon hier horen. ..en ook een hart hebben. ..steun de herten
deardeer

#198 Re: Re: Re:

2015-03-18 00:18

#24: hert - Re: Re:  

 Inderdaad, de mens is een plaag, niet de dieren.

Maar de mens is zo dom, arrogant en hebberig, dat hij denkt dat de wereld van hem is. Dus schieten we alles af wat leeft.

De enige manier waarop deze aarde ooit nog een kans heeft, is als de mensheid zwaar vermindert!

deardeer

#199 Re: Re: Re:

2015-03-18 00:22

#21: - Re: Re:  

 Beetje moeilijk om in dit overbevolkte land níet tussen mensen te zitten, he.

 Maar hé, ook al zijn er veel te veel mensen hier, laten we vooral herten gaan afschieten, want wat moet je met ´dat wild in je straat´. :-(

 

De mens is een plaag, niet de herten.

Maar de mens is zo dom, arrogant en hebberig, dat hij denkt dat de wereld van hem is. Dus schieten we alles af wat leeft, en helpen we de hele wereld in no-time om zeep.

 


Gast

#200

2015-03-18 00:53

Belachelijk en gevaarlijk om die dieren af te schieten. Zorg er voor dat ze in hun leefgebied blijven en niet ontsnappen. Repareer de hekken en voer de dieren niet.