Red het Wertheimpark

Red het Wertheimpark / Mededelingen / update plus reacties Joodse gemeenschap / Opmerkingen


Gast

#1

2015-02-26 11:04

Schrijf een reactie

een bespottelijk idee deze grootschalige kunstingreep in het W Plantsoen

Gast

#2

2015-02-26 11:59

Wat een lullig dreigement, dat, als buurtbewoners dwars blijven liggen, het monument van Jan Wolkers zal worden weggehaald. Lekker doen, hoor, dan is er een mooi plekje om een boom te planten ter nagedachtenis!

Gast

#3

2015-02-26 12:47

Het plan voor het Holocaust-monument met de namen van de ruim honderdduizend Nederlandse Joden, is grote vergissing; qua uitingsvorm en qua locatie.
Hans van den Broeke.

Gast

#4

2015-02-26 13:15

Het dreigement van de heer Grishaver, het Spiegelmonument van Jan Wolkers "mee te nemen" mocht het Namenmonument niet in het Wertheimpark maar elders komen, vind ik ronduit nukkige, kinderachtige chantage. Maar wat mij betreft mag hij het afbreken en in zijn voortuintje plaatsen of ergens waar hij zeker kan zijn dat het nog meer vernielingszucht oproept. Want dat lijkt bijna destijds de bedoeling geweest te zijn toen het nogal kwetsbare monument in het zelfs s'nachts toegankelijke park geplaatst en prompt enkele dagen later beschadigd werd.

Gast

#5

2015-02-26 14:58

Het Wertheim plantsoen moet blijven, het is een openbaar rustpuntje aan de grens van de drukke stad. En dat is belangrijk.

Gast

#6

2015-02-26 16:32

Schrijf een reactie
hanneketanneke

#7 Re:

2015-02-26 17:12

#4: -  

 ben het hier helemaal mee eens en voeg nog toe dat ik het ook behhorlijk heerszuchtig vind van meneer Grishaver


Gast

#8

2015-02-26 18:13

Ik vind dit monument hier niet nodig.
Het Wertheimpark moet zo blijven

Gast

#9

2015-02-27 10:20

Please don't destroy the oldest park of Amsterdam!!!

And why to concentrate in a neighborhood of the center of Amsterdam all the Jewish monuments , as if we were in Jerusalem??? Like in older ages ???
It's not safe neither socially healthy to create religious neighborhoods !!!

Anyway the Plantage neighborhood is too small for such an enormous stone monument , please search
a more balanced space for it, there is so much space
around Amsterdam !!!

Gast

#10

2015-02-27 21:04

Leve Klaartje Citroen, Japie Haring en Levie Kropveld. En leve Lody van de Kamp!

Gast

#11

2015-03-03 14:59

Ik lees idd geen duidelijk positief oordeel over de lokatie die de gem op het oog heeft.
Dit zou de gem toch aan het denken moeten zetten...