Houd de Nieuwe Doelen open!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Houd de Nieuwe Doelen open!.


Gast

#176

2015-02-17 14:43

Gewoon: in stand houden van wat goed is: hoe eenvoudig kan het zijn?
Geen afbraak dus. En zeker niet vanwege megalomane "vernieuwingsgedachten".

Gast

#177

2015-02-17 15:29

De nieuwe doelen moet blijven

Gast

#178

2015-02-17 15:47

Een mooi, gastvrij, sfeervol theater!

Gast

#179

2015-02-17 16:15

Jammer dat er een petitie voor nodig is om ons theater de Nieuwe Doelen voor een dreigende sluiting te behoeden. Aan de andere kant weer goed want zo kunnen we met ons allen laten zien dat het idioot is om zo fijn en gezellig theater te sluiten. Want een stad als Gorinchem kan en mag niet verder zonder een theater. Hoop dan ook van ganser harte dat deze petitie zal bijdragen tot een gunstig resultaat.

Gast

#180

2015-02-17 16:39

Ik ben er onlangs nog geweest. Leuk intiem theater en gezellige bar om na afloop iets te drinken.
Chris Poldervaart
De auteur van deze petitie

#181 Re:

2015-02-17 17:00

#175: -  

 Dat is niet verassend. Geen enkel theater bedruipt zichzelf. Uiteraard is er in de subsidierelatie al genoeg onderzocht en heeft De Nieuwe Doelen ieder jaar een bonus gekregen voor behaalde prestatie, die door Gemeente zijn gesteld. Vorig jaar is deze bonusregeling echter ook afgeschaft.

Chris Poldervaart
De auteur van deze petitie

#182 Re:

2015-02-17 17:03

#168: -  

 Ja, dat zou iets opleveren, maar ook geen tonnen. En met onzekere inkomsten kun je de tent ook niet langer openhouden. Als het doek valt, moet het personeel toch naar ander werk gaan zoeken en een theater draait sowieso al niet zonder bijv. technici. 


Gast

#183 Waar tekenen?

2015-02-17 18:02

Waar kan ik eigenlijk tekenen om de tent zo snel mogelijk te laten sluiten?


Gast

#184

2015-02-17 18:31

Sluiting van de Nieuwe Doelen is pure kapitaalvernietiging. Weg met die wethouder van Cultuur Doodkorte (VVD) met zijn cultuurvisie plan. Ik heb nog nooit zo'n amateuristisch broddelwerk gezien, waarbij hij de hele culturele sector in Gorinchem in slechts een paar jaar om zeep helpt. Er blijft werkelijk niks meer van over. Cultuurliefhebbers in Gorinchem: stem niet op de VVD de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Gast

#185

2015-02-17 19:35

Van oudsher hoort de doelen bij gorcum, en de gemeente kan t niet maken om wel een nieuw theater van de grond te laten komen, stop dat geld in de doelen! En gorcummers kunnen misschien een spnsorclub oprichten.

Gast

#186

2015-02-17 21:08

Er is al zoveel in Gorkum wat zinloos is afgebroken en/of stuk gemaakt. En dan nog horen dat er een ander theatergebouw voor in de plaats moet komen omdat hier te weinig mensen in kunnen.
Laat dit knusse theater alsjeblieft voortbestaan

Gast

#187

2015-02-17 22:13

Ik ken Gorinchem goed, vanaf mijn jeugd. De gemeenschap mag niet vervlakken. Met een nieuwe, dynamische leiding kan de nwe doelen weer een centrum van beleving worden. Kom op, raad, wees je bewust van je verantwoordelijkheid.

Gast

#188

2015-02-18 08:20

Al jaren bezoek ik met grote regelmaat de voorstellingen in de Nieuwe Doelen, een theater dichtbij en zeer toegankelijk met een gevarieerd aanbod. Dat moet blijven, want artiesten, theater en toeschouwers horen bij elkaar!

Gast

#189

2015-02-18 08:29

Heel goed initiatief, deze gemeente wil een mooi theater sluiten en heeft tegelijk plannen voor een nieuw theater! In gewoon Nederlands heet dat toch kapitaalvernietiging? Plus wat er aan gevoelswaarde verloren gaat. Heel veel artiesten geven aan dat ze er erg graag spelen, onderzoek dan waarom die de zaal niet vol krijgen. Gebrek aan parkeerruimte misschien? Of te hoge parkeertarieven? Dat schrikt bezoekers af, het hoeft niet eens aan het theater zelf te liggen dat de zalen niet vol zitten. De promo voor de voorstellingen eens tegen het licht houden? Sluiten is een erg slecht idee!

Gast

#190

2015-02-18 09:18

Ik ben zelf vrijwilliger in Theater De Hofnar in Valkenswaard. Ik sta in de garderobe, controleer kaartjes, schenk koffie in, etc. Ik weet niet hoe het theater in Gorinchem werkt, maar misschien een idee om met vrijwilligers te werken. Scheelt veel geld. Informatie kan je krijgen bij Pieter Oostveen, directeur van De Hofnar in Valkenswaard

Gast

#191

2015-02-18 09:56

Als oud- Gorkummer zou ik het heel jammer vinden als dit plan doorgaat.
Ik heb aan de Nieuwe Doelen goede herinneringen.
Als oud-leraar aan de Oude Hoven denk ik met plezier terug aan de schoolconcerten. Altijd goed verzorgd!
JW Kooijmans(93 j.)

Gast

#192

2015-02-18 11:21

Een stad zonder schouwburg? Onvoorstelbaar.

Gast

#193

2015-02-18 19:47

Niet aankomen aan theater die door iedere artiest zo wordt gewaardeerd afblijven is het motto

Gast

#194

2015-02-18 22:18

Ik ben d'r zelf nog nooit geweest maar veel vrienden van mij raden mij aan om er toch nog een keer heen te gaan en dat gaat niet lukken als jullie het willen sluiten dus plz hou dit mooie theater niet alleen voor mij maar ook voor andere en ik denk dat t ook meer geld kost een nieuw theater te bouwen dan deze te behouden

Gast

#195

2015-02-19 07:28

De Nieuwe Doelen sluiten?
Hoe komt men tot zo'n besluit, is men echt zo DOM?
Beseft men dan niet wat men aanricht in Gorinchem en in deze regio door sluiting van De Nieuwe Doelen?
Beseft men niet dat men op deze wijze oud en zeker ook JONGE mensen treft die theater een warm hart toedragen?
Bekijk eens een jaaragenda van De Nieuwe Doelen waarin alle activiteiten vermeld staan en realiseer wat er allemaal wegvalt door een sluiting!
Behoud van cultuur of kapitaal vernietiging? Er valt op andere kosten meer dan genoeg te besparen b.v. reisjes van de burgemeester naar een ver land.

Gast

#196

2015-02-19 10:04

Laten de artiesten ook een heel klein deel van de inkomsten schenken aan o.a. de Nieuwe Doelen Gorinchem , door vermindering van hun gage met bijvoorbeeld 5% ( Voorbeeld Youp van 't Hek van 80% naar 75% gage.) Op deze wijze zullen er veel minder theaters in de problemen komen.

Gast

#197

2015-02-19 11:37

De doelen heeft een streekfuncie voor cultuur en erg belangrijk voor de omgeving.

Gast

#198

2015-02-19 12:15

Als rotterdamse met een warm hart voor Gorinchem, die zoveel leuke culturele evenementen organiseert, uiteraard de petitie getekend!

Gast

#199

2015-02-19 12:15

Heel jammer als het stopt. Gezellige zaal en personeel. In Gorinchem zit verder geen zaal met dat aantal stoelen.

Gast

#200

2015-02-19 12:38

Ik zou mijn leven niet meer leuk vinden als de Nieuwe Doelen weg zouden gaan:(