Wij willen de bibliotheek in de wijk terug!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij willen de bibliotheek in de wijk terug!.


Gast

#26

2015-04-21 16:55

waarom betalen

Gast

#27

2015-07-06 11:31

De bibliotheek is belangrijk in deze wijk ,waar moeten de kinderen naar toe als ze boeken willen lezen of lenen , bezuinig op andere dingen die minder belangrijk zijn en laat de bibliotheek met rust. Het houd ook jongeren van de straat en hangen wat minder rond.

Gast

#28

2015-07-15 16:11

Heel goed

Gast

#29

2015-10-04 14:04

Yolo ik mis t k maak er gebruik vaan. Nkh maakte piemel

Gast

#30

2016-05-12 09:45

Beste lezer,

Ik ben logopedist in deze wijk. Grofweg 80% van mijn cliënten met een taalontwikkelingsstoornis heeft ouders die slecht Nederlands spreken, of geen Nederlands spreken, of zelf ook een taalstoornis hebben.

Ik bied de kinderen zoveel mogelijk correcte taal op therapeutische wijze aan. Maar hun vriendjes spreken vanwege een tweetalige achtergrond vaak ook krom Nederlands. De hele dag horen deze kinderen taal op een foutieve manier, behalve van hun logopediejuf (1 X per week een half uur) of van de leraar op school.

De bibliotheek is van groot belang voor deze kinderen. Hier kunnen zij zelf boeken kiezen die hen correcte talige input bieden. Zo kunnen ze op eigen kracht bijdragen aan hun talige ontwikkeling. Ouders die kunnen voorlezen hoeven niet na te denken over hun eigen fouten: zij kunnen door de Nederlandse boeken voor te lezen ook correct Nederlands aanbieden.

Door de bibliotheek in deze wijk weg te halen verlaag je kansen van de groep taalarme kinderen in deze wijk nog meer. Bovenop de maatschappelijke problemen die velen van hen al kennen kunnen zij dat niet hebben. Haal de bibliotheek terug en vergroot de zelfredzaamheid van deze groep.

Vriendelijke groeten,

Elisabeth van Dijke, logopedist