Dienstregeling Arriva Oosterhout

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dienstregeling Arriva Oosterhout.

Gast

#51 Re:

2014-12-16 16:00

#28: -  

De nieuwe vertrektijden hingen al vanaf 7 december jl. in de haltes. Overigens is het al sinds mensenheugenis zo, dat de dienstregeling wijzigt in het tweede weekeinde van december. Dat staat los van de aanbesteding en van de concessiewissel.

Gast

#52 Re:

2014-12-16 16:02

#32: -  

Op 18 maart a.s. kunt u een nieuwe Provinciale Staten kiezen.

arrivaleftmealone

#53 Schandalige busdienst

2014-12-16 16:02

Vannochtend hebben 2 bussen mij bij de bushalte moeten laten staan wegens overvolle en te kleine bussen. Helemaal voor niets om half 6 je bed uit gegaan. 

Gast

#54 Re: lijn 10

2014-12-16 16:04

#38: Gast - lijn 10 

'Zones'? U reist nog met een strippenkaart?

Jacky

#55 Re: Re: lijn 10

2014-12-16 16:07

#54: - Re: lijn 10 

Het zijn dan tegenwoordig wel geen zones meer, maar er moet weldegelijk meer betaald worden per rit, omdat je tegenwoordig de gereden kilometers betaald. Arriva/PS hebben besloten de route aan te passen en de klant betaalt het gelag.

Gast

#56 Lijn 10

2014-12-16 16:07

lijn 10 moet gewoon weer terugkomen! En de 327 eerst langs hogeschoollaan voor centraal station!

Gast

#57 Re:

2014-12-16 16:08

#44: -  

Wanneer u gegarandeerd in iedere bus een zitplaats wil, kunt u wellicht verhuizen naar Lapland, naar Canada, of naar het Midden-Westen van de Verenigde Staten.

Gast

#58 Re: lijn 10

2014-12-16 16:10

#38: Gast - lijn 10 

Daar gaat uw eigen risico, haha!

Gast

2014-12-16 16:29

Chill:

- meer bussen op zondag

- bussen rijden ook later in de avond

- usb pluggen in de bus:

Kut:

- Bussen zijn veel te klein

- Chauffeurs hebben echt een chagerijnige, Rotterdamse houding

- Scholieren van Avans zijn een half uur langer onderweg (als ze uberhaupt in een bus passen)

- Scholieren van de NHTV moeten nu opeens lopen vanaf de Kapittelweg naar naar school, over de brug. 

- Het centrum van Breda is niet meer bereikbaar, mits je overstapt op station (dus langer onderweg en het kost meer geld)

- Veel haltes in Oosterhout maar ook Breda zijn komen te vervallen

- De chauffeurs rijden echt als malloten, puur wachten op het eerste dodelijke ongeval..

- De schermen in de bus zijn heel onduidelijk. Ik wil gewoon weten hoelaat ik op mijn bestemming arriveer en langs welke haltes. Het interesseert mij voor de duidelijkheid dus niks hoe laat de trein naar Gelremalsen (wherever that is) gaat. 

Oplossingen:

- De diensttijden zijn prima in orde zo, niks aan veranderen

- Breng de route en haltes van lijn 10, 126 en127 terug

- Laat weer harmonica-bussen rijden ipv deze kleine bussen

- Aan de buschauffeurs, je mag best hallo zeggen als je passagiers je bus in lopen..

- Alleen chauffeurs laten rijden die ook daadwerkelijk een rijbewijs hebben

Zijn er meer mensen het hiermee eens?

Gast

2014-12-16 16:30

Belachelijk als je een uur of meer moet doen over een afstand van ongeveer 14 kilometer enkele reis om op school of bij een ziekenhuis te komen. Als een gezinslid per ongeluk in het ziekenhuis belandt en je daar twee keer per dag naar toe wilt dan ben je minimaal 4 uur reistijd kwijt. Nu begrijp ik hoe ze voor het laagste bedrag hebben kunnen inschrijven!

busfreak

#61 Onderwerp 20 minuten langer onderweg. Hoezo HOV!

2014-12-16 16:41

Hoe is het mogelijk dat lijn 10 is komen te vervallen en vervangen is door een sightseeing route over Teteringen. Niks meer snel over de snelweg en binnen 20 minuten op werk of school. Nee sinds dit weekend is de reistijd verdubbeld en rijden er 3 bussen (325, 326 en 327) met een slakke gang tussen Breda en Oosterhout. Allemaal eerst via het station waar studenten en scholieren in veel te kleine bussen geperst worden. Niet allemaal mee kunnen en daardoor een nog langere reistijd krijgen  en bovendien allemaal te laat komen.

Lijn 10 moet terug! Snel openbaar vervoer hoort bij de moderne snelle tijd en voorkomt dat iedereen terug in de auto kruipt!

Gast

#62 ---

2014-12-16 17:01

#46: - Re:  

Het is misschien slim dat zij dan eens gaan nadenken over handige tijden, aansluiting van tijden en routes. Dit gaat namelijk nergens over.
De app geeft soms niet eens de snelste tijden aan om van Breda naar Raamsdonksveer te komen. Soms is van Breda naar hank, (overstap)van hank naar Raamsdonksveer nog sneller, belachelijk! Daarnaast hoor je dat heel veel scholieren niet eens met de bus meekunnen, omdat de bus te vol zit. Zelfs van Breda naar Sleewijk (o.a. halte hank) wordt gewoon overgeslagen, omdat de bus vaak al vol zit. Hierdoor komen scholieren één/twee uur later op school aan.  En zo zijn er nog meer lijnen, waarbij ze je gewoon voorbij rijden. 
Nu ook het station van oosterhout wordt vernieuwd, super hoor, maar de tijdelijke oplossing is rot. Zeker als je moet wachten op de volgende bus in de wind, regen en kou (winter periode). Er is geen tijdelijk bushokje. 

Als dit de toekomst wordt, wordt het totaal waardeloos!

Goed bezig bus???? Niet dus.. 

Gast

2014-12-16 17:15

Arriva heeft heel slecht besluit genomen! Alles duurt voor de onschuldige reiziger veel langer!

Gast

2014-12-16 17:17

Er rijden duizenden studenten nu om, allemaal om deze slordige regeling van Arriva!!!!

Lijn 10 is nu 325 en moet gewoon langs Avans hogeschool gaan! 

Gast

2014-12-16 17:38

Er moet onmiddellijk een aanpassing gekomen aan de nieuwe arriva dienstregeling. Duizenden studenten en andere werknemers leggen onnodig lange reistijden af dan werkelijk nodig is. De nieuwe arriva levert enorme ontevredenheid op onder de reizigers in Oosterhout en Breda. De voormalige lijn 10 was enorm handig van A naar B! Bovendien hebben alle studenten recht om rechtstreeks naar hogeschool te gaan zonder enige omweg, Voor alle reizigers naar Hogeschoollaan, amphia ziekenhuis en Bijster is er nu een grote omweg! In vredesnaam waar is dit allemaal voor nodig!

Gast

2014-12-16 17:44

De bussen zijn mooi maar daar is het wel mee gezegd.
Ik erger me dood aan de overvolle bussen.
Binnenkort nieuwe vacatures beschikbaar bij Arriva:
Buspropper!!

Gast

2014-12-16 17:45

Weet wel dat de chauffeurs gewoon hetzelfde zijn gebleven als vorige week! Die zijn zegmaar mee overgenomen! Ook is de route van de bus al veranderd door afteslaan bij de kapittelweg op het oog van de in aanbouw zijnde hov-lijn. Hierdoor kan er makkelijk geschakeld worden wanneer deze weg eenmaal voltooid is. En over het klagen van dat je niet geïnformeerd bent, dat is complete bullshit. Afgelopen weken reden alle bussen met "Houdoe en Bedankt" en werd aangekondigd dat een nieuwe dienstregeling kwam, en ook dat wisten de chauffers al (heb het namelijk zelf gehoord van een chauffeur). Ja dat de bussen te klein zijn en dat de reistijd langer is geworden, daar ben ik heb mee eens, maar dat heb je afentoe nou eenmaal. Voor sommigen is het gunstiger en voor anderen valt het jammergenoeg verkeerd uit. Maar voordat iemand hier begint te schreeuwen, zoek even uit wat er precies gaande is! Niet klakkeloos Arriva de schuld geven.

Gast

#68 Niet te doen

2014-12-16 17:47

Dan voortaan toch maar met de auto naar Avans. Goed bezig!

Ik wens de omgeving van Avans Breda veel sterkte met alle extra auto's!

Gast

#69 Re:

2014-12-16 17:48

#59: -  

Arriva heeft op 14 december jl. alle buschauffeurs overgenomen van Veolia. Het zijn dus dezelfde chauffeurs in een ander uniform. Ze kunnen inderdaad niet rijden, maar dat konden ze eerst ook al niet.

Gast

#70 Re:

2014-12-16 17:50

#65: -  

De dienstregeling is niet van Arriva. De dienstregeling is van de Provincie Noord-Brabant. Arriva voert de dienstregeling enkel uit.

Busreiziger

#71 lijn 10 vanaf volgende week weer in de dienstregeling

2014-12-16 17:58

Advies: Laat de dienstregeling maken door iemand die zelf met het openbaar vervoer reist en weet wat de drukke en korte routes zijn.

Tip: start met de terugkeer van lijn 10 van en naar Oosterhout

Gast

#72 Re:

#40: -  

Wat lul je nou pannenkoek, waarschijnlijk reis jij niet met de bus. Mijn reistijd is verdriedubbelt, is dat klagen om te klagen of is dat gewoon flink klote?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

Gast

2014-12-16 18:07

Vandaag 16-012 met lijn 10 nee 325 naar Breda geweest, erg onhandig hoe die bus rijdt. Via Doornbos - baliëndijk daar hebben wij niks te zoeken.
Als je naar het Amphia M. moet, is het helemaal onhandig. Veel langer onderweg en daardoor ook duurder..

Gast

2014-12-16 18:07

Ben het er helemaal mee eens!