Wat met de Zeeschelde Gentbrugge-Melle?

Wat met de Zeeschelde Gentbrugge-Melle? / Mededelingen / Op naar de 3000 handtekeningen! / Opmerkingen


Gast

#1

2014-12-06 10:15

Jammer dat er niet nog meer mensen deelnemen aan die petitie

Gast

#2

2014-12-06 17:45

Voor een levende Schelde met natuurlijke natuur waar en zoveel als mogelijk.

Gast

#3

2014-12-06 18:45

ik heb al; reactie gestuurd?N???£



Gast

#4

2014-12-07 10:28

Genoeg saaie vaarten in Vlaanderen!

Gast

#5

2014-12-07 10:34

Het is absurd om in deze tijd van overheidsbesparingen miljoenen overheidsgeld weg te gooien aan nodeloze structuurwerken maar het is misdadig dat te besteden aan werken die bovendien laatste restjes vrije natuur vernietigen.
En dat voor een handvol plezierbootjes.

Gast

#6

2014-12-08 07:10

Correctie: ... kiezen SOMMIGE buurtbewoners en HUN sympathisanten voor ... .
Ik woon aan de Schelde en zie een bevaarbare rivier WEL zitten!

Gast

#7

2014-12-08 08:31

dat was snel, ik zie al 3000 staan nu !

 

er zijn zoals altijd argumenten pro en contra,

maar ik vind pro in deze duidelijk winnen, is echt een uniek gebied van hoog belang voor vele watervogels! probeer maar eens op een andere plek in vlaanderen zo makkelijk vogels te spotten zonder dat je een verrekijker nodig hebt.

sluis is vooral voor een beetje pleziervaart voor de happy few, dus het nut van de sluis is niet voor de grote massa maar weer voor de paar rijken die W&Z lijkt te willen plezieren..


Gast

#8

2014-12-08 08:32

Ja, de Zeeschelde is alhier een stukje zee!
Ieder keer anders met zijn eb en vloed.
Mvg., Stefaan Vanden Bussche
een levende schelde

#9 Re:

2014-12-19 18:47

#6: -  

Correctie: Kiezen NAGENOEG ALLE buurtbewoners voor. Op de info-avond zat de zaal boordevol. Mensen hingen massaal affiches uit. De meeste buurtbewoners zijn stappers en fietsers langs de schelde. Slechts een minderheid heeft een boot in zijn garage staan. Zeldzame slikken en schorren. Rietkragen. Een europese biotoop van volgels en vissen die typisch is voor eb en vloed. Ik woon ook aan de Schelde en wandel er zeer vaak langs.      

 


Gast

#10 Re: Re:

2015-01-21 18:41

#9: een levende schelde - Re:  

 "Kiezen NAGENOEG ALLE buurtbewoners voor. Op de info-avond zat de zaal boordevol."

Waarvan merkwaardig genoeg een deel zich kantte tegen Natuurpunt Gent & Gezwint! Denk maar aan de Buurtgroep Nijverheidskaai die het woord nam of Frank Maes van Natuurpunt Gent die zich genoodzaakt zag om zich te verontschuldigen omdat hij buurtbewoners die niet volgden in ZIJN verhaal had uitgemaakt voor - ik citeer - "mensen met modder tussen hun oren"!