Red de Trein (Eeklo - Gent) Lijn 58 - Petitie Bond Zonder Trein


Gast

#26

2015-01-08 14:57

Blijkbaar is de afschaffing van de treinen op piekmomenten een probleem voor leerlingen van het Muda uit Evergem en dit heeft zijn weerbots op het lessenrooster, m.a.w. dit treft alle leerlingen van het Muda, en deze zijn allemaal sterk afhankelijk van het openbaar vervoer.

Gast

#27

2015-01-08 14:58

Het MUDA in Evergem heeft van over héél Vlaanderen leerlingen. Het is belangrijk dat deze leerlingen deze trein kunnen blijven nemen om naar school te gaan!

Gast

#28

2015-01-08 15:50

Héél veel leerlingen komen in de problemen om op aanvaardbare tijd thuis te geraken. Zij komen - gezien de specificiteit van deze kunstschool - van over héél Vlaanderen.

Gast

#29

2015-01-08 16:51

Ik zit op het MUDA en moet iedere dag van Gent naar Eeklo en terug. Dit is absurd.

Gast

#30

2015-01-08 17:23

Deze trein was goed zoals hij was! We kunnen deze echt niet missen in onze gemeentes! We hebben onze treinen nodig!!!
AngelaC

#31 Vroeger vertrekken - later toekomen

2015-01-08 17:58

Mijn zoon zit op MUDA in Evergem. Hij moet nu vroeger vertrekken om later toe te komen op school. Hij is nu meer dan een halfuur langer weg op een gewone schooldag. Woensdag is het nog erger. MUDA trekt leerlingen aan van overal in Vlaanderen en de meesten komen met de trein. Misschien kan de nmbs studie organiseren voor al die wachtende studenten in de stations ;-) 


Gast

#32

2015-01-08 18:45

Goed intitiatief ! Want het MUDA heeft leerlingen over heel Vlaanderen.

Gast

#33

2015-01-08 19:09

Door het afschaffen van één lijn kan mijn zoon niet met de bus naar huis komen en is hij 's morgens veel te vroeg. Hoe komt dat nu?, de school heeft de uren moeten verlaten om de leerlingen naar school te laten komen. De Lijn is tegemoet gekomen aan de oude schooluren en nu kan hij terug niet naar huis. Bedankt NMBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Gast

#34

2015-01-08 22:30

ik ga naar school in Evergem en als de trein uren worden gewijzigd of afgeschaft krijgen veel mensen van mijn school problemen met op tijd komen en uurroosters en aansluiting met openbaar vervoer of andere treinen!!!!

Gast

#35 treinvervoer naar Evergem

2015-01-09 12:29

Beste, mijn zoon heeft het treinvervoer niet nodig (momenteel niet) daar hij tramlijn 1 gebruikt om Evergem te bereiken. Hij gaat naar het Muda, een school die heel gewaardeerd wordt en daarom ook leerlingen heeft tot ver buiten Gent die zeker het treinvervoer nodig hebben om op tijd te zijn. De school heeft een verandering in lesuur aangepast dat voor ons lukt nl de school begint iets later wat wil zeggen dat ze ook later stopt. Voor ons brengt dit dan weer problemen daar mijn zoon naar notenleer gaat na school. Ik wil dus dat hij nog voor hij naar notenleer gaat toch deftig van een maaltijd kan genieten. Door de verandering in patroon wordt dit er allemaal niet gemakkelijker op. Laat dus de trein naar Evergem gewoon weer rijden als voorheen en er zullen veel blije reizigers meerijden !


Gast

#36

2015-01-09 19:39

Mijn zoon gaat naar school in het MUDA - kunstsecundair drama-muziek en dans- in Evergem.Tot enkele jaren geleden was deze school in hartje Gent gevestigd. De leerlingen van het MUDA komen van overal in Vlaanderen, en vooral met de trein, dus. Ik weet dat de directie al heel wat heeft zitten puzzelen en de schooluren heeft moeten veranderen. De leerlingen die vaak optreden, geraken s'avonds niet meer zelfstandig thuis met de trein. En dat terwijl Evergem slechts 7 km van gent is. Het is heel belangrijk voor school, dat de spitsuurtreinen blijven bestaan. En inderdaad, als je de files tijdens de spitsuren, hier op de ring, jaar na jaar ziet aangroeien, vraag je je af waar we mee bezig zijn ..... 


Gast

#37

2015-01-11 19:09

Het is al ongelovelijk dat het muda de schooluren heeft aangepast ifv de treinuren. En dit op een zeer constructieve manier!!!
Dat er piekuren treinen worden geschrapt waar velen gebruik van maken om naar een school te kunnen gaan die uniek is, is een ware schande en houdt geen rekening met de treinreiziger. Waar is ook de zorg voor ons kostbare milieu!!!! De treinen hebben hier een belangrijke rol in te vervullen en het treinverkeer moet aangemoedigd worden ipv ontmoedigd!

Gast

#38

2015-01-11 21:34

Het ene decennium wil men de lijn uitbreiden, het volgende afschaffen. het is nochtans handig om in Gent te komen op een vlotte aangename manier. Treinen afschaffen om economische redenen en vervolgens kosten maken omdat men het dichtslibben van de wegen neit kan volgen, het blijft een rare zaak. Meer nog, niet de treinen zijn per se zo kostelijk, wel sommige projecten voor dure stations, in Luik en Bergen. Het klopt dat men ook Brugge heef verbouwd en nu bezig is in Gent, maar toch, die volkomen nieuwe stations... moet het zo?

Gast

#39

2015-01-11 22:09

het is ook niet zo goed treinen af te schaffen wij zijn in Eeklo ook een stad van mensen die hier naar school gaan en mensen de ergens anders gaan werken moeten steeds op tijd op hun bestemming kunnen komen zelfs mensen die er een dag je op uit willen gaan moeten ook de trein kunnen nemen is toch niet zo dat wij dan alternatieven moeten zoeken
Er zijn zelfs mensen die daar door moeilijk bij hun fammilie geraken of wel moeten ze vroeg door of wel moeten ze vroeg van hun familie weg doe er iets aan een schaf de trein uren niet af moedig gewoon de trein meer aan dan zullen er meer mensen rijden met de trein want slecht nieuws doet mensen weg blijven


Gast

#40

2015-01-12 05:34

Wie het openbaar vervoer wil gebruiken moet dan ook de kans krijgen!

Gast

#41

2015-01-12 12:58

Uurrooster stelt problemen voor veel leerlingen die te Evergem school lopen omdat zij leerlingen hebben vanuit GANS Vlaanderen. De verbindingen worden moeilijker en het lessen dienen nu nog later te eindigen !

Gast

#42

2015-01-13 17:10

is een schande dat de studenten nu zo lang in gent moeten ronddolen s morgens..hoop dat er niets gebeurd

Gast

#43 LAATSTE BUS

2015-01-15 13:09

Ik werk in Tielt en woon in Eeklo.

Tijdens de vorige uurregeling was ik net op tijd voor de laatste bus: Gent Sint-Pieters-Eeklo.

Nu die bus afgeschaft is raak ik niet meer thuis met het openbaar vervoer, een dure zaak, de werkgever komt niet tussen in de kosten.

Graag een oplossing.

Tom De Visscher.


Gast

#44

2015-01-15 17:52

Als studenten de trein willen nemen naar Leuven op zondagavond, duurt het al anderhalf uur vanaf station Eeklo tot ze op de trein in Gent naar Leuven kunnen. Met de auto duurt dit een half uurtje. De auto wint het dan maar weer (en jammer genoeg) van de trein....

Gast

#45

2015-01-16 11:45

De nieuw plan maakt dat ik veel meer de auto moet nemen; Ik vind het spijtig.

Gast

#46

2015-01-17 13:47

Soms stap ik af in Dampoort wegens gebrekkige uurregeling te Beervelde maar ook dat was gisteren niet evident wegens geen trein omstreeks 16u40!