Komkommers zonder verpakking

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Komkommers zonder verpakking.


Gast

#1

2014-11-26 15:15

Helemaal mee eens Carla. Ik heb hem ondertekend en hem gedeeld via Facebook. Misschien wil jij die van ons delen? Het gaat om milieuoverlast door het bedrijf de Rivierendriesprong in Papendrecht. Dankjewel! (Zo helpen we elkaar toch?)
Annemarie Kota
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2014-11-26 15:56

#1: -  

 Heb je misschien een link?

Komkommer kweller

#3 De uitleg (uit Nederland)

2014-11-27 12:49

Een plastic folie om groenten en fruit verlengt de houdbaarheid van het product. Het voorkomt dat producten te snel bederven en weggegooid moeten worden. Een langere houdbaarheid kan handig zijn als het product langere tijd onderweg is (bijvoorbeeld uit Spanje), of als producten langere tijd in de supermarkt blijven liggen. Het hangt bijvoorbeeld van het seizoen af of er wel of geen plastic om producten als komkommer, paprika en tomaat gedaan wordt. Een lange houdbaarheid is vooral van belang in de wintermaanden. De komkommers komen dan niet uit Nederland en het duurt langer voor ze in de winkel liggen. In de zomer liggen Nederlandse komkommers binnen anderhalve dag in de winkel. Dat het in de ene winkel dus wel in een plasticje ligt en in de andere niet, kan dus liggen aan het land van herkomst, of dat producten in de ene winkel snel verkocht worden en in de andere winkel lang blijven liggen. 


Gast

#4 Re: De uitleg (uit Nederland)

2014-12-03 13:58

#3: Komkommer kweller - De uitleg (uit Nederland) 

 Beste,

 

ik begrijp uw redenatie, echter ergens onterecht. Wij consument moeten denken aan seizoensgroenten en niet aan import van buiten ons lokaal grondgebied, wat zeker niet ten voordele is van onze lokale boeren die ineens plots moeten concurreren met een Spanjaard. Daarnaast liep ik zaterdag in de AH, en wat zag ik; komkommers uit NL in de folie, dus dat argument is weg. Ik denk dat het beter is om terug te gaan naar minimale productie zodat supermarkten niet meer overvol leggen en kwekers een reële prijs krijgen voor hun waren.