Stop grootschalige evenementen en festivals @Gaasperplas


Gast

#51

2015-04-29 06:34

Evenementen horen bij Amsterdam. Een stad als Amsterdam hoort levendig te zijn.
 Ik ben niet tegen evenementen, maar wel tegen grote- niet buurtgebonden evenementen in parken. Parken zijn de enige plaatsen voor rust. Het zijn de onontbeerlijke groene longen in een ongezonde, drukke omgeving. Parken zijn ontmoetingsplaatsen. Ideaal voor kleinschalige evenementen voor de buurt. Grote evenementen horen niet midden in een groen stadspark. De flora- en faunawetten staan dat niet toe, het broedseizoen (april-september) laat het niet toe. Grote evenementen in parken verstoren de biodiversiteit en vernielen de flora en fauna, recente onderzoeken bevestigen dit. Stadsparken zijn veel te kwetsbaar voor grootschalige evenementen. De bodem verdicht door zwaar gebruik, waardoor bomen en struiken afsterven. Juist aan de rand van de stad, in de vele rafelranden van de stad, zijn geschikte plaatsen voor grote evenementen.
 Maar zelfs daar zal men de geluidssterkte, die almaar is toegenomen en verder draagt, moeten temperen. Het stadsbestuur zou eerst eens moeten komen met een visie op het gebruik van de buurtparken in de stad.


Gast

#52

2015-04-30 08:12

Stop festivaliseering van Amsterdamse parken, laatste stukken van stedelijke natuur en oases van rust (en dat zeg ik ook als oprichter van SUGAR Factory en iemand dat 15 jaar in de nachtleven actief was)

Gast

#53

2015-05-03 07:07

Alles is tegenwoordig onderhavig aan economisch gewin.

De overheid die dit soort festivals organiseren en vergunning verlenen zijn "doof" voor de bezwaren van omwonenden.

Geluidsterreur heeft een grote impact op ons welzijn.

 


Gast

#54

2015-05-18 19:10

Veel hinder ondervinden wij van de dreunen van de bas en harde house muziek. Steeds weer en er komen steeds meer festivals in de zomer. Dit moet stoppen. Kunnen ze niet verhuizen naar een plek bij lelystad waar niemand er last van heeft. Het kleine stukje natuur dat we hier in Amsterdam hebben gaat zo steeds meer kapot door de dronken feestgangers!


Gast

#55

2015-05-22 20:32

Grote evenementen als deze horen niet midden in bewoonde gebieden. gaasperpark is er voor de bewoner van Amsterdam en is een van de longen van de stad. het lijkt of Amsterdam zijn stad verkoopt aan de toerist en feestgangers tot grote ergernis van de bewoner.

Gast

#56

2015-05-27 07:07

Het enorme lawaai en vervuiling wat deze festivals veroorzaken.Ook door de wijk .En dat wij als bewoners geen gebruik kunnen maken van het park.

Gast

#57

2015-05-27 13:09

Omdat het park is om je rust te vinden en niet tot avonds laat in het gedreun van de harde muziek te zitten. Broedende vogels zijn hun rust kwijt en dan al die mensen die alles vertrappen ,vuil achterlaten en schreeuwend door de wijk lopen.Wij als bewoners die worden geweerd in het park.Die Ambtenaren zijn niet voor de bewoners maar om geld te innen voor de vergunning en wij maar belasting betalen voor een woongenot wat er niet is.

Gast

#58

2015-05-29 15:31

Omdat het verschrikkelijk is om zo'n mooi natuurgebied verwoesten voor 2 dagen muziek.
Dit park waar ik tevens woon is daar totaal niet geschikt voor, en het is een belachelijke smoes van de gemeente om jongeren naar het groen te krijgen.
Festivals zoals deze organiseren in gebieden waar geen natuur is.
De jongeren zijn high/stoned en dronken dus wat geven die nou op dat moment om de natuur, slaat nergens op.
Gebruik de Arena of het Bijlmerpark dat is vlak maar niet het Gaasperpark.

Gast

#59

2015-05-31 00:07

Omdat ik vind dat dit soort overlast niet in een recreatiegebied thuishoort, waar, afgezien van alle omwonenden, ook de fauna ernstig verstoort. Ik woon in Ankeveen, het is nu over tweeën in de nacht en ik hoor de herrie nog steeds! Kun je nagaan hoeveel nachtdieren hier last van moeten hebben! Werkelijk onacceptabel!
eric

#60 Re:

2015-06-01 05:53

#25: -  

 

Er zijn prima andere lokatie voor dit soort evenementen, die de natuur veel minder schade toebrengt.

Denk aan bijlmerpark [ kwakoe festival ]

grote parkeer terreinen rondom de arena.veel beter geschikt voor dit soort evenementen  en veel minder schade aan de natuur van de gaasperplas.


Gast

#61

2015-06-01 05:57

Er zijn prima andere lokatie voor dit soort evenementen, die de natuur veel minder schade toebrengt.

Denk aan bijlmerpark [ kwakoe festival ]

grote parkeer terreinen rondom de arena.veel beter geschikt voor dit soort evenementen en veel minder schade aan de natuur van de gaasperplas.

Gast

#62

2015-06-01 11:36

Midden in het groei- en bloeiseizoen is het mooie Gaasperpark 2 weken afgesloten voor publiek. Het enig overgebleven voetpad moet worden gedeeld met (roekeloze) fietsers. Het evenement veroorzaakt veel schade aan flora en fauna in het park. Bovendien is de geluidsoverlast voor de bewoners niet te harden. Het is toch te gek voor woorden dat ik verplicht word 2 dagen mijn huis te verlaten, omdat ik de herrie niet kan verdragen.

Gast

#63

2015-06-01 12:03

- dagenlang geluidsoverlast is schadelijk voor mens en (neem ik aan) dier;
- er is voldoende ruimte elders - bijv. de ArenA; natuurminnende Dance bezoekers kunnen ook zonder 12 uur ononderbroken gedreun een park bezoeken, als ze zo graag in de natuur zijn;
- het argument: dit park mag tevens gebruikt worden voor 'grote evenementen' kan m.i. niet gebruikt worden om concentraties van 25, 30.000 mensen per etmaal toe te staan. Het grootschalig gebruik van een park op deze veengrond leidt uiteindelijk tot blijvende schade aan de bodem: inklinking, slechte drainage, afsterven van begroeiing.

Gast

#64

2015-06-02 22:04

Tussen Weesp en Abcoude hebben de dieren geen enkele plek om rust te kunnen vinden, los van het afval wat in het milieu achterblijft!

Gast

#65

2015-06-04 13:17

Een park is een park, laat het een park zijn en blijven. Voor een pretpark gaat men maar naar Walibi of de Efteling.


Gast

#66 Gaasperplas park

2015-06-07 16:41

Ik sluit me helemaal aan bij de overlast door  dreunende bassen die ook nog eens trilling in je huis veroorzaken. het gillen en schreeuwen van jongeren met een slok op die na afloop door de wijk heenkuieren. De gevolgen van de overlast voor fauna en flora. Het afsluiten van het park voor de burgers die de rust en recreatie van het park opzoeken, maar dat niet kunnen. Die verschrikkelijke afzetlinten in de wijk alsof het oorlogsgebied is.

Het Gaasperpark is er voor de bewoners en niet voor festivals.

Er zijn zoveel industriegebieden rondom Amsterdam met toch best wel locaties waar dergelijke festivals gehouden kunnen worden.

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-07 17:00


Bah

#68 Gedreun

2015-06-07 17:04

Omdat ik twee dagen lang niet normaal in mijn huis kan zitten met dat achterlijke gedreun bijna de hele dag gewoon niet normaal boem boem boem boem boem en laat je horuhhhhhhhh op het museumplein mag niks maar hier mag alles aristocratie ten top
gelijkheid vrijheid broederschap

Opgerot met die herrie 

 

ik heb medelijden met het verzorgingstehuis aan de rand van de plas een schande dat die oudjes niet kunnen slapen

met dat gedreun bij mij aan de andere kant vd plas is het al niet te houden 

 

zolang me hun zakken maar kan vullen he dan houden we met niemand rekening gestoorde wereld dit


Gast

#69

2015-06-07 20:53

Voor mens (in woonwijk) en dier (in park) is zo lang zoveel lawaai onacceptabel.

Gast

#70

2015-06-14 11:36

Ik woon aan het Gaasperpark en zie met lede ogen het park elk jaar meer verpieteren. Ook kan ik niet tegen het onafgebroken gedreun van de muziek van Open Air en ben genoodzaakt tijdens dat weekend elders te verblijven met alle kosten van dien.

Gast

#71

2015-06-14 13:02

omdat ik het onjuist vind om publieke ruimte te vernielen én bewoners ernstig te hinderen voor een geldelijk gewin en een feest,

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-06-16 15:57


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-06-16 16:00


De Huilmeister

#74 jankie jankie huilie huilie

2015-08-24 10:45

jullie janken om 2 feestje per jaar. zoek een leven mensen. kom op!

pops

#75 Re:

2016-08-28 08:11

Prima plan, alhoewel de dieren ook geen overlast moeten ondervinden