Stop grootschalige evenementen en festivals @Gaasperplas


Gast

#26

2015-01-08 14:24

Niet alleen de Gaasperplas, maar ook twee weekends Diemerbosfestival. Bij elkaar vier weekends achter elkaar onleefbare herrie.

Bij het laatste festival zijn we in godsnaam maar gevlucht en een stuk gaan rijden, omdat we helemaal op waren van de herrie. Om 12 uur s'nachts zaten we bij het Naardermeer, waar de 'muziek' nog hoorbaar was.


Gast

#27

2015-01-08 15:25

De overlast op VTV Frankendael is nu al heel erg in de zomer, m.n. in de weekenden. Ik heb juist voor een tuin gekozen wat verder van de stad omdat veel tuincomplexen dichtbij de snelweg liggen en daardoor te maken hebben met geluid- en luchtvervuiling. Nu is het dus ook in Driemond afgelopen met de rust. Want niet alleen zijn er festivals aan de Gaasperplas, ook het Diemerbos moet eraan geloven. Waar kunnen we nog naartoe?

Gast

#28

2015-01-13 09:30

Het zegt toch wel wat als het geluid vanaf de Gaasperplas net zo luid is als van een feestje dichtbij tuin Frankendael op de sportkantine van Driemond, Wij hebben ons er zeer over verbaasd dat het van kilometer verder gelegen Gaasperplas kwam, de hele dag lang. Niet gezond voor die feestgangers daar en bijzonder irritant voor ons. Maak daar alstjeblieft geen gewoonte van!!!Mijn technische partner zegt dat 0,1 watt per kubieke meter een natuurlijke geluidsweergave is. Ga daar eens mee aan de gang.

Gast

#29

2015-01-24 09:27

Ik steun de petitie maar vraag me af of het nu nog zin heeft omdat er afspraken gemaakt zijn die de festivals mogelijk maken.
Vr.gr.Hans Schouten.

Gast

#30

2015-01-24 11:56

het is niet de bedoeling dat een bestuurscommissie besluiten neemt, dat doet het gemeentebestuur.
gaasperplassertje

#31 Re:

2015-01-24 12:01

#8: -  

 gemeentebestuur doe eens waar jullie voor zijn, nl namens on te besturen en niet over ons.

 het is ongelooflijk arrogant om de bewoners die op jullie gestemd hebben deze enorme overlast aan te doen.


Gast

#32

2015-01-24 12:04

nederland heeft weining natuur, (vooral plaatselijke) overheden doen er alles aan omdat ook zo te houden


Gast

#33

2015-03-29 21:22

Hossen en feesten graag op braakliggend land aan de rand van de stad, ver van de bewoonde wereld. P2 Arena ook prima. Uit de natuur met die herrie, en lekker springen op het asfalt!


Gast

#34

2015-03-30 08:58

Omdat ik gedwongen wordt vanwege het lawaai met vakantie te gaan.

Gast

#35

2015-03-30 11:05

Stop muziek en dans evenementen bij woongebieden

Gast

#36

2015-03-30 13:49

Politiek is niet meer van de mensen, maar van de business. Mensen hebben namelijk natuur nodig om goed te gedijen, want wij zijn onderdeel van de natuur.

De plannen van gemeente Zuid Oost zijn gebaseerd op financiële overtuigingen. Hoe kun je anno 2015 uiterst zeldzame stukken groen in een stad zo openstellen aan geweld? Terwijl er andere + betere mogelijkheden zijn om dit soort evenementen te houden op meer geschikte plekken.

Schande voor de politiek, die zichzelf al niet meer serieus kan nemen, zowel landelijk als lokaal, als op Europees niveau. Er wordt te veel gelobyd. We moeten naar een nieuw systeem. Eentje waar bedrijven niet zo'n vinger in de pap hebben en ambtenaren niet te kietelen zijn met geld.

Gast

#37

2015-03-30 14:06

Er is sowieso een groot gebrek aan parkeerruimte en de rust in en om de gaasperplas wordt ernstig verstoord.

Gast

#38

2015-03-30 18:58

Het langzaam onbewoonbaar maken van een kwetsbaar leefgebied door uitbreiding van vliegverkeer, snelwegen, waarschijnlijk meer woningen, festivals.

Gast

#39

2015-04-02 16:10

Het gezegde: geef je ze een vinger dan nemen ze de hele hand.
Eén keer is niet erg, maar het worden er steeds meer.
Genoeg!!!

Gast

#40

2015-04-02 17:13

Een van de weinige rustige prachtige stukjes natuur van Amsterdam
We moeten dit koesteren als een parel en niet weggeven aan lawaaierige festivals
Evenals andere evenementen

Gast

#41

2015-04-03 00:30

Er zijn in Amsterdam genoeg alternatieve locaties voor een veel overlast en schade veroorzakend festival.

Gast

#42

2015-04-03 00:32

Om te protesteren tegen het feit dat nu het geld (het financiële belang van de organisator) regeert.

Gast

#43

2015-04-04 12:24

Ondraaglijk dreunende geluidshinder, dat de stilte en alle andere geluiden binnenshuis en buiten totaal overstemt. En dat altijd in een mooi lente- en zomerweekend met twaalf uur per dag die onontkoombare dreunende geluidshinder.

Gast

#44

2015-04-05 09:49

natuurgebied Gaasperplas moet zoveel mogelijk de rust voor groei en bloei van dier, plant en mens behouden. Gaasperplas lijkt wel een vrijplaats voor te veel evenementen te worden.
Twee vind ik acceptabel, meer is te veel.
Als bewoner van Nellestein gaat mij dit extra aan het hart.
Vriendelijke groet, Andrea van Sloterdijck

Gast

#45

2015-04-06 19:25

Dat een openbaar bestuur een gebrekkige toegankelijkheid van een openbaar gebied tijdens de mooiste periode van het jaar toestaat, en het blijkbaar prima vindt dat een zeldzaam stuk ecologische structuur zo wordt belast vind ik gênant.

Gast

#46

2015-04-07 09:22

Vanwege een volledig weekend geluidsoverlast en vanwege de vernielingen in het wekenlang afgesloten park.

Gast

#47

2015-04-10 08:52

parken zijn nooit voor festivalisering bedoeld !!!

Gast

#48

2015-04-10 23:42

Geen enkel park is voor dit buitensporig a-sociaal,a-sociopatisch geluid en gedrag bestemd.Het is voor de dieren en omwonenden stressvol gebeuren.Laat deze evenementen maar plaatsvinden bij de mensen voor hun eigen deur die voor deze jaarlijkse terreur hun goedkeuring hebben gegeven

Gast

#49

2015-04-11 05:53

Gemeente amsterdam moet gaan denken aan zijn inwoners amsterdam is GEEN pretpark. Festivals horen NIET in de natuur. Gemeente moet denken aan het welzijn van zijn inwoners ipv hun zakken te vullen met festivals !!!

Gast

#50

2015-04-17 11:55

ben tegenstander van open air omdat de organisatie ca. 6 miljoen of meer aanverdient, wat naar een investeerder gaat. en de Amstelland 80.000 euro vergoed krijgt, hier gaat het park niet op vooruit van en Amstelland wordt er ook niet beter van.

De kleine festivals ben ik niet op tegen en deze worden ook door mensen uit de buurt georganiseerd