Misthoorn Harlingen moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Misthoorn Harlingen moet blijven.

Allardooo

#51

2014-11-13 21:59

Ik kan echt genieten vsn het geluid van de misthoorn. Woon zelf niet in Harlingen maar zou het doodzonde vinden als zo'n traditie ten einde komt. Wie bedenkt nou zoiets? Zelfs met het historische besef van een goudvis zou je zo'n beslissing toch niet nemen? 


Gast

#52

2014-11-13 22:52

De misthoorn hoort bij Harlingen!
Het mooiste geluid in wazige tijden.

Gast

#53

2014-11-13 22:56

Harlingen zonder misthoorn is Harlingen niet. Bij een authentieke havenstad hoort het authentieke geluid van de misthoorn.

Gast

#54

2014-11-13 23:08

Er zijn al veel te veel misthoorns verdwenen/verwijdert afgelopen jaren. Deze hoorn staat vrij ver van de bebouwde kom en zee gericht. Niemand heeft er last van, behalve de zeurpiet natuurlijk.

Gast

#55

2014-11-14 02:29

Moet nu alles kapot gemaakt in Nederland

Gast

#56

2014-11-14 05:15

De gemeente heeft vast wel wat stuivers over om samen met rijkswaterstaat dit probleem op te lossen. Voor de Tall ships word ook niet op een paar stuivers gekeken dus gemeente laat je goede kant zien en zorg voor Harlingendat de misthoorn terug komt.

Gast

#57

2014-11-14 06:04

Als je alles opdoekt, wat blijft er dan over?

Gast

#58

2014-11-14 06:21

Een havenstad zoals Harlingen behoort een misthoorn te hebben. Er wordt al zoveel afgenomen van ons .laat dit stukje nostalgie blijven.

Gast

#59

2014-11-14 06:55

wij wonen voor ''de helft '' in Harlingen,
maar als ik de misthoorn hoor, voel ik de knusheid van het stadje/ zo''n heerlijk ''ouderwets''
geluid, gezellig, je fantaseert er verhalen bij,
de schepen op zee.....heerlijk/ en vroeger ook
zo belangrijk voor de schepen op zee.

DUS LAAT DE MISTHOORN TERUGKOMEN !!

Gast

#60

2014-11-14 07:12

De charme van Harlingen, begint bij het horen van de misthoorn.

Gast

#61

2014-11-14 10:58

oor mij Harlingen in de mist , zo stil en mooi en dan hoort daar de misthoorn bij in de verte,het gaf zo,n heerlijk Harlings gevoel zo naar de winter toe , dag en nacht ..
Laat de misthoorn in Harlingen zijn mooie hoorn weer laten klinken als baken in de mist.Zowel voor de schepen als voor alle Harlingers in Harlingen aan zee.

Gast

#62

2014-11-14 11:41

De misthoorn hoort echt bij Harlingen

Gast

#63

2014-11-14 13:40

Weer, nevel, zeedamp, mist
misthoorn
geschiedenis(t) ?
gerco de haan

#64

2014-11-14 14:01

Natuurlijk moet de misthoorn blijven. Het was een "beetje dom" van RWS afgelopen jaar om er melding van te maken dat de misthoorn niet meer gerepareerd zou worden als die stuk zou raken. Dat was in de discussie in de diverse media volgend op een persoon die last zou hebben van de misthoorn. Elke havenstad heeft een misthoorn, dat weet je als je daar komt wonen.

Waarschijnlijk heeft de "persoon" of hebben andere personen dat goed in hun oren geknoopt en de misthoorn onklaar gemaakt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat RWS de misthoorn onklaar heeft gemaakt naan aanleiding van zo'n klacht.

Waar de misthoorn onklaar gemaakt kan worden, kan die ook weer gerepareerd worden. Fonds oprichten???


Gast

#65

2014-11-14 16:24

hoorn moet blijven

Gast

#66

2014-11-14 18:20

Misthoorn hoort bij een havenstad. Jammer wanneer alles wat ingehaald is door technologie, het veld moet ruimen. Analoog aan: kerkklokken zijn ook blijven beieren om 8.00, 12.00 en 18.00 uur, maar er is vrijwel geen arbeider meer op de akkers.

Gast

#67

2014-11-14 18:45

Hij moet blijven wwant schepen kunnen in gevaar raken als het mistig is
Gast

#68

2014-11-14 19:14

Woon al enige jaren niet meer in Harlingen, maar bleef bij mist het geluid van de misthoorn missen.

De eerste keer in mijn "nieuwe" stad werd ik totaal verrast toen ik de gordijnen open deed en mist zag. In Harlingen wist ik al zonder mijn ogen te hebben geopend dat er mist was. Dat vertrouwde geluid is één met mijn Harlinger gevoel.


Gast

#69

2014-11-14 19:29

Een deugdelijke navigatie dient te worden gevoerd met alle daarvoor beschikbare middelen. Tegenwoordig is er radar gps en elektronische kaarten maar die kunnen de menselijke waarneming niet volledig vervangen. Een misthoorn is geen primair navigatiemiddel meer maar het draagt bij het aanlopen in de mist wel bij aan je "situational aywareness". Daarbij varen er op het wad nog genoeg schepen die niet vol hangen met allemaal electronica en dan wordt de misthoorn van een groter belang. Je gaat als Rijksoverheid toch niet bezuinigen op de veiligheid in iets wat je als zelfde Rijksoverheid als kwetsbaar ecosysteem hebt aangewezen.


Gast

#70

2014-11-14 20:58

We zijn een havenplaats! Daar hoort die misthoorn gewoon bij. Wie hier is opgegroeid, weet dat de misthoorn gewoon van ons is!

Gast

#71

2014-11-14 21:01

De misthoorn hoort bij Harlingen.

Gast

#72

2014-11-14 21:04

Moet dan alles worden gesloopt omdat één of andere geïmporteerde malloot de slaap niet kan vatten?
Ik word juist helemaal rustig van dat geluid; voor mij betekent het "thuis"!

Gast

#73

2014-11-14 22:52

dit hoort niet alleen bij Harlingen maar bij iedere zeehaven
dit sfeervol geluid mag niet verloren gaan

Gast

#74

2014-11-15 00:08


Natuurlijk heb ik dat geluid ook wel eens verwenst als kind zijnde. Maar na de uitleg van mijn vader bezorgde het mij een gevoel van veiligheid. Veiligheid voor de mensen op zee, of in ieder geval een wegwijzer naar de vertrouwde veilige haven. Veiligheid voor zijn kinderen wanneer ze sochtends naar school gingen als waarschuwing om vooral extra goed op te letten. Opluchting wanneer 'het geluid' gestopt was, minder zorg om dierbaren. Zelfs wanneer hij tijdens een mistige nacht de slaap niet kon vatten bracht ook het geluid hem afleiding. Harlingen is een Havenstad, met daarbij zijn zilte lucht, zeemeeuwen en vissersschepen, maar vooral ook de Mist. Het zou zo tekst voor een mooi boek kunnen zijn. Met als titel: ' De verMISTe MISThoorn..

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-11-15 00:10