NoodstopVathorst
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NoodstopVathorst.
Gast |
#272014-11-18 13:26Amersfoort Vathorst moet op de kaart moet zoveel toekomstige inwoners! |
Gast |
#30 alternatief voor de auto2014-11-19 08:38Reizen met de trein tussen Duivendrecht of BijlmerArena en Vathorst duurt langer dan met de auto zelfs in de drukke spits. Met Intercity's vanaf Vathorst scheelt dat genoeg om de auto voortaan te laten staan en de drukke A1 te mijden. Nog goed voor het milieu ook |
Gast |
#312014-11-23 11:49ben het helemaal eens met intercitystop vanuit noorden ook vanuit westen is me overkomen dat intercity niet verder gaat dan schothorst, dit ook mee gedeeld aan conducteur |
Gast |
#322014-11-25 13:27Graag ook overstappen van Amersfoort central ri Amersfoort vathorst aanpassen.. Sta altijd minimal 10 minuten / kwartier te wachten voor ik naar vathorst kan. |
Yvonne |
#33 Re:2014-12-10 07:25Goed initiatief! Reizen vanaf Vathorst is echt een crime. Of je hebt vertraging of de trein rijdt niet of je hebt geen aansluiting in Amersfoort of Utrecht. Door de bijna dagelijkse vertraging mis je überhaupt alle aansluitingen. Er is veel te weinig overstaptijd. Zo fiets ik elke dag naar station Schothorst om de trein te pakken naar Den Haag. Vanaf Schothorst is dat een prima trein. Maar vanaf Vathorst lukt dat niet. En waarom rijdt de trein met eindpunt Schothorst niet door naar Vathorst? Wat een frustratie! Hierdoor sta je vaak 15-20 minuten te wachten op Amersfoort. Dacht dat het fijn moest zijn om met de trein te reizen?!?!? |
Gast |
#342015-01-05 05:31Vroeger vertrok de stoptrein naar Amsterdam altijd om .25 en .55 vanaf station vathorst. Hierdoor was de aansluiting met de intercity ook gelijk geregeld. Waarom kan de rare verschuiving naar .05 en .35 niet teruggedraaid worden? Dat zou de bereikbaarheid van de wijk vathorst (iedere 15 minuten een trein naar Amersfoort centraal) meer ten goede komen dan 2 vertrekkende en aankomende treinen binnen 5 minuten. |
Gast |
#352015-01-05 08:35Ik snap je frustratie heel goed. Ik werk in Amsterdam en ben ook dagelijks 3u kwijt aan reistijd. De trein van 7:35 of 7:38. Meestal is de stoptrein van 7:38 naar Utrecht te laat dus neem ik liever de trein van 35 zodat ik in ieder geval op tijd ben in Amersfoort. Daar is het dan ongeveer 12 - 15 min wachten tot de intercity naar Amsterdam vertrekt. Uiteindelijk begin ik ook om 9u. Ben ik om half 8 's ochtends de deur uit en 's avonds om 7u weer thuis. Je hebt zeker gelijk over het gedeelte dat de verbinding niet optimaal is. Zeker niet met een jonge wijk als Vathorst. Ik werk ook 3 dagen per week maar reis ben alsnog 33u pw onderweg/werk. Goed initiatief en ik hoop dat het voor mij ook wat sneller wordt op deze manier om te reizen! |
Gast |
#362015-01-05 10:52Super goed initiatief! Hopelijk gaat het lukken en zo ook voor de innercity naar Utrecht!! |
Daniël |
#37 Enkele tips2015-01-05 17:52Allereerst: ik kan me jullie frustraties prima voorstellen, de verdeling van de treinen is hier gewoon uiterst merkwaardig. Omdat ik vanuit m'n hobby (wat bovengemiddeld geinteresseerd in het OV) ook de andere kant van het verhaal ken heb ik wel enkele tips en wat informatie over de andere kant van het verhaal die jullie kan helpen je doel te bereiken: Het voornaamste zijn de keertijden. NS hanteert een norm van 4 minuten tussen aankomst van de trein uit de ene richting en vertrek in de andere richting. Vandaar dat ze waarschijnlijk niet ingaan op het doortrekken van de intercity tot Schothorst naar Vathorst. Deze heeft namelijk nu al erg weinig keertijd op Schothorst en wordt bij de kleinste vertraging al tot Amersfoort ingekort. Zodoende zijn er twee goede kansen voor jullie: 1) Zoek aansluiting bij de groep die vanuit Harderwijk bezig is met een intercitystop. Een van hun suggesties is namelijk het doortrekken van de IC die nu tot Schothorst rijdt naar Harderwijk. Dat vereist slechts de aanleg van één wissel, maar is verder heel goed in de huidige dienstregeling in te passen. Die trein zou dan ook een stop in Vathorst kunnen maken, waarmee jullie je zo gewenste verbetering hebben. En uiteraard is in dit geval een grotere groep die iets wil alleen maar in jullie voordeel. 2) Neem contact op met Rover Eemland. Zij zijn al een tijd bezig om de aansluitingen tussen de Sprinter uit de richting Zwolle op die richting Amsterdam te verbeteren. Als zij hun verschuiving voor elkaar krijgen levert dat mogelijk voor jullie een betere aansluiting op. Dit is echter wel een minder kansrijke optie omdat er hier heel veel complicerende factoren zijn. Al die Sprinters moeten ook ergens tussen de ICs passen namelijk en er zijn slechts beperkte plekken waar ingehaald kan worden.
Mochten jullie nog vragen hebben of iets nader bekeken willen hebben, laat het maar even weten (Stuur even een tweet naar @dbleumink voor m'n mailadres, dat zet ik hier liever niet zo openbaar neer) |
Gast |
#382015-01-14 07:56Een super initiatief! elke morgen ga ik om 6:45 van huis om savonds als het allemaal mee zit en de trein niet gekeerd word op amersfoort maar gewoon doorrijd naar schothorst weer om 18:45 thuis. Ik ben per dag 2x 1:45min onderweg en heb dus 17.30uur reistijd per week, maar meestal is dit meer door vertragingen en uit val van treinen. |
Gast |
#412015-01-19 06:21een betere en vooral een goedkopere dienstregeling verminderd het autoverkeer |
Gast |
#42 Flexibiliteit Utrecht-Vathorst gewenst2015-01-19 08:20Als daarmee ook meer flexibiliteit komt van en naar Utrecht, maakt het mij ook blij! :-) |
Gast |
#432015-01-19 08:52Prima idee... mocht dit niet mogelijk zijn laat de NS dan in ieder geval overwegen de tijden dat treinen aankomen/vertrekken iets meer te spreiden. |
Gast |
#452015-01-19 11:04Ik wil graag ook dat treinen vanuit Amsterdam stoppen in Vathorst. Ik denk aan 8:31 trein vanuit A'dam CS die in Amersfoort stopt en daar vaak een hele tijd staat te wachten en leeg weer wegrijdt. Waarom dan niet even doorrijden naar Vathorst? |
Gast |
#46 TOP2015-01-19 11:11Heel goed initiatief, ik heb hier al vaker een melding over gedaan bij de NS. Zou er heel gelukkig mee zijn als het lukt! |
Gast |
#482015-01-20 08:09Heel goed initiatief. Reis dagelijks 1,5 uur, omdat er vanuit vathorst weinig mogelijkheden zijn richting hilversum |
Gast |
#492015-01-22 07:47Het is vrijwel niet te doen om van Arnhem naar Vathorst te reizen. Daarmee is het niet een realistisch alternatief voor de auto voor langere tijd. |
Gast |
#502015-01-22 17:17Goed initiatief dit zelfde geldt ook voor richting zwolle naar het noorden |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1119 Gemaakt: 2025-05-03
STOP het hoofddoekenverbod
487 Gemaakt: 2025-05-08
Stop het hoofddoekenverbod in provinciale scholen van Oost-Vlaanderen
405 Gemaakt: 2025-05-04
Freerunparkje Meerland
326 Gemaakt: 2025-05-06
Meer veiligheid in Rotselaar-Heikant
272 Gemaakt: 2025-05-07
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1908 Gemaakt: 2025-03-19
Behoud foodtruck Cakelicious
123 Gemaakt: 2025-05-10
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
146 Gemaakt: 2025-05-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1960 Gemaakt: 2024-07-07
Bescherm de Wolf
126 Gemaakt: 2024-08-14
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
384 Gemaakt: 2025-04-22
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
86 Gemaakt: 2025-05-03
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
512 Gemaakt: 2025-04-29
STOP het hoofddoeken verbod
66 Gemaakt: 2025-05-06
Nee, tegen meer AZC’s in Lansingerland
921 Gemaakt: 2025-04-16
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
63 Gemaakt: 2025-05-08
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
233 Gemaakt: 2025-04-16
BBQ'en met de eerste zonnenstralen van de dag!
55 Gemaakt: 2025-05-10
Crossbar challange video Lela Lindsey Sandy
52 Gemaakt: 2025-05-08
Ahmed Marcouch, Moet Aftreden Als Burgemeester!
50 Gemaakt: 2025-05-05