Aanpassing reglement containerpark Oudenaarde

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aanpassing reglement containerpark Oudenaarde.


Gast

#1

2014-10-24 15:37

Groot gelijk! Dit is het zoveelste bewijs van een absurd beleid!
Paul Cardon

#2

2014-10-24 16:49

Waarom niet met een weegbrug, zoals in Wortegem. Betalende fracties per gewicht laten betalen is de eerlijkste manier. Eenmaal een investering voor weegbruggen, maar later geen discussies meer.


Gast

#3

2014-10-25 07:59

En dan hebben we het nog niet gehad over de mensen die met de fiets afval naar het containerpark brengen!

Gast

#4

2014-10-25 12:45

Een containerpark hoort gratis te zijn!!!
Dit soort maatregelen werken sluikstorten en afvalverbranding in eigen hof heel erg in de hand!
Al helemaal als er niet goed nagedacht is over waar je dan voor moet betalen ook...

Gast

#5

2014-10-25 14:45

Deze situatie in Oudenaarde is inderdaad absurd, wegen voor en na is de beste oplossing dan betaal ieder voor de afval die hij binnen bracht.
CDB

#6

2014-10-26 20:44

Waarom moet er eigenlijk betaald worden voor:

* frituurolie (volgens de reclame acties "wees geen Smerige Swa en breng het GRATIS naar het containerpark)

* elektrische apparaten waar reeds recupel op werd betaald

* ...

 

Beter systeem (reeds van toepassing in bv Evergem, en werkt perfect):

eerste deel = gratis (metaal, papier, isomo, elektrische apparaten, KGA, ...)

tweede deel = betalend, met weegbrug (voor alle andere fracties)

 

Indien een weegbrug een te grote investering is (voor een stad met grotere jaarlijkse inkomst dan uitgave?!) kan hier nog steeds een meer rudimentair systeem gebruikt worden voor het betalende deel. 


Gast

#7

2014-10-27 10:09

Oneerlijke inning van de stad. Ik persoonlijk had enkel een aanhangwagen met hout, plastiek. Jammer maar ik rij met een lichte vracht en die was leeg kostprijs 20€. Na een klacht bij de gemeentelijke diensten ter plaatse en aan het bestuur is men niet ingegaan op de vraag voor een kredietnota, voor de lege lichte vracht. Mijn antwoord daarop is dat sluikstorten hierdoor weer gestimuleerd zal worden.


Gast

#8

2014-10-27 11:30

Werken met het gewicht lijkt mij logischer en eerlijker

Gast

#9

2014-10-28 12:44

het is absurd een forfaitaire heffing te hanteren voor harde plastic / houtafval zonder rekening te houden met het gewicht / het volume ( 5 euro voor dumpen van 1 emmer (kostprijs lager dan het gehanteerde forfait)en een plastic speelgoedje)

Gast

#10

2014-10-29 08:32

This absurd under regels , ze zullen zich dan verwonderen dat er meer zal aan sluikstorten gedaan worden

Gast

#11

2014-10-30 13:07

Prima initiatief deze petitie, eerlijkheid voor alles! Een beetje vriendelijkheid en zinvolle uitleg van de containerparkmedewerkers zou ook niet misstaan, zeker bij mensen die het nwe systeem nog niet kennen. Ik werd zelfs bedreigd een GAS-boete te krijgen door een klein incident uit onwetendheid....


Gast

#12

2014-10-30 20:17

Spijtig dat deze goede petitie zo laat komt!
Optimist

#13 Eerlijkheid

2014-10-30 20:38

ik heb een zeer kleine wagen maar met trekhaak en ging daarmee naar het park.  10 euro was mijn kost.  Ik liet de vriendelijke man van het park zien dat er niets in mijn auto lag maar dat was geen reden om vijf euro te rekenen.  Anderzijds moet ik zeggen dat tien euro nu ook niet het einde van de wereld is he.  Daarom ga ik het bestuur nog niet van wanbeleid beschuldigen.  Oundenaarde is een fijne stad!


Gast

#14

2014-10-30 20:39

Inderdaad, vooral de kost naar harde plastic/hout is overdreven.

Tijd om het terug in de tuin op te stoken...


Gast

#15

2014-10-30 20:55

Stel voor dat de mensen die op het containerpark werken de aanhangwagens van de mensen met een lege wagen te lijve binnen trekken, ze lopen daar nu toch met te veel is nuttiger dan kaarten in de winter

Gast

#16

2014-10-30 22:37

Wie invloed heeft op de reglementering kan voorstellen niet meer voor lege wagens te hoeven betalen. Dat zou toch een haalbare aanpassing moeten zijn.


Gast

#17 Re:

2014-10-31 04:31

#16: -  

 dat voorstel hebben we in de gemeenteraad gedaan maar de meerderheid wou er niet op ingaan

Dr Eva

#18

2014-10-31 08:07

Het grote probleem is dat er hierdoor terug meer sluikstorten zal ontstaan, en verbranding van afval, wat allesbehalve gezond is...


Gast

#19

2014-10-31 08:30

goed idee !
Gast

#20

2014-10-31 12:55

Een goede zaak aan het controleren en betalen nu; die parkopzichters kunnen de tijd beter invullen - vroeger was er tijd te veel om lang en marginaal aan het kafferen te gaan tegen iemand die zich vergiste van bak...

BA18

#21 Re: absurd inderdaad

2014-10-31 17:32

#9: -  

 Toen ik enkele maanden met tuinafval naar het containerpark ging, had ik ook wat afval mee uit mijn tuinhuis, waaronder 5 houten plankjes. Niets vermoedend geef ik dit aan : hiervoor zal ik als ik de toezichter goed begrepen heb, in december 5 euro voor betalen.

Wat mij ook stoort is dat de buurtgemeenten er een andere politiiek op na houden en ik hoor dat mensen met familie in die gemeenten aan containerparkshopping doen. Dat kan toch de bedoeling van het afvalbeleid in Vlaanderen niet zijn.


Gast

#22

2014-10-31 19:58

discriminatie tussen alleenstaanden, kleine gezinnen en grote gezinnen. discriminatie tussen mensen die de stad wonen, in een huis of appartement en de mensen die buiten het centrum wonen en een tuin hebben waar ze alles kunnen verzamelen. Discriminatie tussen grotere gezinswagens en kleine auto's. Ik ben bereid om te betalen maar op deze manier niet.
Zelf meegemaakt met een oudere dame die met haar wagen naar het containerpark kwam. Zij had enkel een zak bij met harde plastiek omdat dit niet in de huisvuilzakken mag. Zij woonde op een flat. Waar moeten zij hun afval bewaren?
Ook de verpakkingsindustrie moet dringend iets doen aan de afvalberg die zij produceren voor de consument.

Gast

#23

2014-11-02 10:01

er zijn nog andere absurditeiten, ik moest een heleboel kleine prullen ,onbrandbare dingen (paraplu's bv) ,terug meenemen en in mijn gewone vuilniszak steken !!!

Gast

#24

2014-11-02 10:24

men creerd sluipafval

Gast

#25 Re:

2014-11-02 13:56

#24: -  

 Ik reed met een mercedes vito camionette met aanhangwagen. Er werden mij 2 beurten aangerekend. Ik kocht een VW transporter die 5 cm hoger is en nu worden er 4 beurten aangerekend!? Waar zit de logica .....

Blijkbaar moet men in Oudenaarde op het containerpark betalen volgens de wagen waar je mee rijdt en niet volgens het afval dat je binnenbrengt?

Waarom kan elke Inwoner van Oudenaarde niet betalen volgens het afval dat hij naar het containerpark brengt in plaats van te betalen volgens het vervoermiddel waar je mee komt?