Huisartsenpost Hellevoetsluis moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Huisartsenpost Hellevoetsluis moet blijven.


Gast

#26

2014-10-19 18:01

Moet alles hier weg. Hierdoor gaan er doden vallen.

Gast

#27

2014-10-19 18:06


Onbegrijpelijk, onwenselijk, onmenselijk.

In de ogenschijnlijk niet meer te stuiten afbraak van de zorg, onderwijs, cultuur etc. moest ik vernemen dat de nu ook huisartsenpost Hellevoetsluis gaat sluiten, na de eerdere sluiting van de avond en weekend apotheek. Eenzijdig opgeheven met argumenten die kant noch wal raken. Het gaat domweg weer om geld. Een kille bezuiniging waarbij de patient wederom de dupe is.

Wij hebben er niet om gevraagd om ziek te worden. Niemand heeft er om gevraagd om ziek te worden en dan heb ik het niet alleen over chronische zieken, maar ook dat wat in het weekend nou weleens gebeurt. Ziek worden.
En dan heb je zorg nodig. Soms kan het even wachten, soms niet en heb je snel hulp nodig. En dan wil je niet met de bus of taxi naar Spijkenisse. Nog niets eens met je eigen auto als je doodziek bent. Dan wil je zorg en steun.

Ik vind het steeds moeilijker te verkroppen als je ziet dat zorgverzekeraars miljarden oppotten, farmaceuten miljarden verdienen aan patenten, de overheid miljarden uitgeeft aan niet werkende ICT projecten, onnodige bouwprojecten, z.g. verbeteringen aan de infrastructuur die gestoeld zijn op plannen van jaren oud.

In Zuid-Holland ben je als zeehond beter af. Een opvang in Stellendam en op slechts 20 kilometer verder nog eens een giga opvang. Voor ongeveer 1400 zeehonden. Ik zeg niet dat je geen zeehonden moet opvangen, maar met de sluiting van een huisartsenpost in een verzorgingsgebied met ruim 90.000 inwoners bekruipt mij toch het gevoel dat we, op zijn zachtst gezegd, niet goed bezig zijn. Ofwel volslagen gek zijn geworden.

Gast

#28

2014-10-19 18:18

Post moet gewoon blijven.....

Gast

#29

2014-10-19 19:10

Als meldkamercentralist vind ik het onbegrijpelijk dat dit idee alleen al ergens is ontstaan, laat staan dat er nog steun voor is gevonden ook binnen de politiek!! Grote schande en een gevaarlijke beslissing!

Gast

#30

2014-10-19 19:15

Het zo fijn zijn als degene die het voor het zeggen heeft eerst zou nadenken , en niet over hoeveel het zou besparen , maar hoe men de mensen zou kunnen helpen , je zal toch met een zieke baby nacht zitten , geen auto hebben en geen geld voor een dure taxi.wat moet je dan?Een dure ziekenwagen laten komen, want dat word dan de enige optie.

Er word toch al zoveel afgepakt , geen Apotheek open in het weekend of s'avonds, en dan ook dit weer, word er een beetje moe van .


Gast

#31

2014-10-19 20:14

Hij moet blijven!! Als er wat met onze kinderen gebeurt mogen we ver gaan reizen!

Gast

#32

2014-10-19 21:23

Huisartsenpost in Hellevoetsluis moet blijven
susanne
Gast

#33

2014-10-19 21:23

Ik wil Dat het blijft en zeker omdat ik ze vaak nodig heb vanwege 3 kleine kinderen en denk je van alle oudere mede hellevoeters die afhankelijk zo van andere omdat ze anders niet erg kunnen die moeten ook snel zorg kunnen krijgen en dan ook nog te bedenken dat je in Spijkenisse bij de hap geld moet betalen voor het parkeren echt belachelijk Ik zeg gewoon hier houden is voor iedereen praktischer ook voor de watersport en toeristen in de zomer


Gast

#34

2014-10-19 22:36

we betalen ons suf aan de zorgverzekering, welke idioot grote winsten maakt, maar de zorg wordt uitgehold tot ver beneden peil!!!!!!schandalig. hier in de omgeving moet er een HAP zijn, en niet ruim een half uur rijden!!!!!!

Gast

#35

2014-10-20 05:37

Laten we met zijn allen eens opstaan tegen deze belachelijke beslissing!!!!

Anonymous

#36 Re:

2014-10-20 05:38

#29: -  

Er is geen steun hiervoor gevonden binnen de politiek. Ook de politiek is net zo verrast door dit besluit als alle andere.

De politiek zal zich gaan inzetten om dit besluit te keren


Gast

#37

2014-10-20 06:23

Moet blijven

Gast

#38

2014-10-20 06:37

ongeveer 45.000 inwoners en dan geen huisartsenpost dat kan gewoon niet.

Gast

#39

2014-10-20 07:11

Iedereen tekenen! ! Het is van de zotte dat de HAP dicht gaat.

Gast

#40

2014-10-20 07:22

Goede zaak

Gast

#41

2014-10-20 07:31

In een grote gemeente als Hellevoetsluis en omliggende gemeentes die hier ook gebruik van maken, moet deze post gewoon blijven !!!

Gast

#42

2014-10-20 07:50

onverantwoord met zoveel sportbeoefenaars in de omgeving.

Gast

#43

2014-10-20 08:26

Een dienstdoende apotheek in hellevoet/brielle zou ook geen overbodige luxe zijn. Hoe komen mensen met weinig inkomen en zonder vervoer s'nachts in Spijkenisse????

Gast

#44

2014-10-20 09:02

Huisartsen post gewoon blijven. Einde discussie

Gast

#45

2014-10-20 09:31

Zorg moet bereikbaar en betaalbaar blijven voor iedereen! In plaats van dat de HAP weg gaat, zouden ze bij de HAP een apotheek moeten maken, zodat de mensen in Hellevoetsluis en omgeving ook daar meteen hun medicijnen kunnen halen. Dus niet weghalen die HAP maar uitbreiden!!! We betalen verdomme genoeg met zijn allen! Zorg dat de zorg goed en bereikbaar is voor iedereen!!!
Pierre

#46 HAP auto

2014-10-20 09:48

Afgezien van de waarde die veel mensen hechten aan de HAP in Hellevoetsluis, heeft de HAP auto duidelijk een meerwaarde voor de gemeenten op Voorne (inclusief Oudenhoorn). Tijdens de openingsuren is de HAP auto uit Hellevoetsluis sneller bij een spoedmelding op Voorne dan een HAP auto uit Spijkenisse. Als de HAP gesloten wordt, vermoed ik dat  Spijkenisse extra artsen in moet gaan zetten op hun post en een extra auto en dat de druk op de ambulancehulpverlening gaat toenemen (AZRR).  Gelukkig hebben wij op het eiland een Rapid Responder (ambulance met enkel verpleegkundige) Na beoordeling van de verpleegkundige van de Rapid Responder kan het zijn dat er een ambulance moet komen voor vervoer of dat de verpleegkundige de patient door stuurt naar de SEH. 


Gast

#47

2014-10-20 09:59

Gezien ook de sluiting van de bedden op het MFC van delta ziekenhuis zou dat betekenen dat in de weekenden en de avonden/nachten cliënten die nu in crisis bellen naar het mfc en doorverwezen worden naar de huisartsen postt naar Spijkenisse zullen moeten.
Iets wat vaak niet haalbaar is voor cliënt in psychische crisis. De huisarts is op deze tijdstippen degene die een crisisdienst in kan schakelen om een cliënt tr laten beoordelen. ........
Pierre

#48 Re:

2014-10-20 11:07

#4: -  

 Uit uw beschrijving blijkt hoe belangrijk de HAP in Hellevoetsluis voor uw man is geweest. Ik denk dat dit een 112 melding waardig had geweest als er geen HAP in Hellevoetsluis had geweest. 


Gast

#49

2014-10-20 11:31

Het is al een schande dat een piepkleine apotheek heel Voorne-Putten moet voorzien 's avonds etc. Maar nu ook nog een huisartsenpost met al die bewoners van Spijkenisse etc erbij. Belachelijk. Wat hebben wij aan inwoners zo'n 170 duizend bij elkaar opgeteld.

Gast

#50

2014-10-20 12:03

schandalig, de tarieven zijn al 3 dubbel en de bezetting slecht. je zal maar geen vervoer hebben !