Onschuldige kinderen uitsluiten is een brug te ver

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-09-22 14:28


Gast 1

#2 De vraag

2014-09-22 17:51

Moet men zich eens niet afvragen wat de ware oorzaak is van deze beslissing ?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-09-22 18:43



Gast

#4 Re: De vraag

2014-09-22 18:48

#2: Gast 1 - De vraag 

 Vindt u dat onschuldige kinderen gesactioneerd moeten worden voor meningsverschillen tussen volwassenen en dat een jeugdclub daar dan een goede reden voor kan hebben? Kinderen zouden in een jeugdafdeling centraal moeten staan en niet opgeofferd worden voor een meningsverschil.


Gast

#5

2014-09-22 19:30

Dit kan gewoon niet mensen teken A.U.B

Gast

#6

2014-09-23 07:05

We hopen dat de rust in de club kan terugkeren. Dat iedereen er gelukkig kan zijn. Onderlinge problemen tussen volwassenen zorgen voor de motivaties, frustratie en verdriet bij trainers en kinderen.
Persoonlijk heeft het aansluiten bij deze club voor mij en mijn dochter heel wat nieuwe vriendschappen betekend. Motivatie vinden voor een sport en inzet. Laten we dit niet kapot maken.
Laten we vanuit de ouders een signaal geven dat we een team zijn. Dat iedereen welkom is en dat we iedereen samen eillen houdrn. Dan heb ik het zeker over de uitgesloten ki deten, maar ook over Kelly, Jeaninne en eenieder die omwille van de situatie wil vertrekken.
Iedereen terug erbij

#7 Re: Re: De vraag

2014-09-23 07:11

#4: - Re: De vraag 

 Bovendien heeft zo'n beslissing weerslag op iedereen. Dit kan de ondergang van een club betekenen, waarbij maar enkelen met het probleem te maken hebben.

Wij moeten toch biet weten wat een ander zijn probleem is???

Wat ik vaststel is dat er trainers vertrekken, kinderen extreem verdrietig zijn, vriendschappen worden verscheurd en dat omwille van een aantal ego's.

Verder weet ik niet veel van het probleem af, maar toch herft het weerslag op iedereen. Jammer

 

hmm

#8 de vraag...

2014-09-23 14:09

elk verhaal heeft meerdere kanten waaruit het kan worden bekeken. Ik zie nergens een kritische vraag over de de houding van de ouders van de kinderen waarvan het lidmaatschap niet wordt verlengd. Hebben zij het 'spel' ook niet te hoog gespeeld? Zijn de kinderen ook niet het slachtoffer van de houding van de respectievelijke ouders?

Het verhaal van water en wijn...was blijkbaar uit...idd jammer en niet in het minst voor de 'getroffen' kinderen.


Gast

#9 Re: de vraag...

2014-09-23 14:25

#8: hmm - de vraag... 

 Dan moeten ze sancties treffen tegen de ouders en niet verbieden de kinderen hun geliefkoosde sport te laten beoefenen met hun vrienden.

Gast3

#10 De vraag...

2014-09-23 14:45

Dat er een conflict tussen ouders en/of bestuur is, is 1 zaak. Dat moet uiteraard opgelost worden tussen volwassenen. Om in de sportieve sfeer te blijven: een medaille heeft 2 kanten, dus de oplossing ligt ergens in het midden.

 

Maar, kinderen uitsluiten van deelname aan hun favoriete sport bij hun favoriete club is niet een oplossing die in het midden ligt. Ze verliezen in 1 klap hun vriendjes en tijdsverdeling. Wat nu belangrijk is, is dat de ouders een oplossing vinden zodat we ons eindelijk weer kunnen amuseren met atletiek in de familiale en gezellige club die Racing Gent normaalgezien is.


Gast

#11 Re: Re: Re: De vraag

2014-09-23 22:48

#7: Iedereen terug erbij - Re: Re: De vraag 

 In elke sportvereniging zijn er meningsverschillen tussen ouders en bestuur/trainers. Of het nu atletiek is of voetbal, maakt niet uit. Maar nooit mogen die meningsverschillen uitgewerkt worden op de kap van de kinderen. Zij komen om zich te amuseren, te ontplooien in een sport die ze graag doen, en liefst van al in een onspannen en sportieve sfeer. Ik vrees dat het bestuur van Racing Gent met dergelijke praktijken ver over de schreef is gegaan. Laat het gezonde verstand zegevieren. Misschien moeten er een paar mensen in het bestuur eens diep in hun binnenste kijken of ze nog wel van het juiste hout zijn gesneden om een atletiekclub met een familiaal karakter te besturen.

bezorge gast

#12

2014-09-24 05:24

Ik hoop dat iedereen in deze zijn besluit kan en wil herzien zowel het bestuur, de trainster Kelly , de ouders en de medewekers die willen afhaken.

Ik vrees echter ook dat er beleidsmensen , zowel in het bestuur of de jeugdcommissie ,zijn die eens diep in hun binnenste moeten kijken of ze wel nog de juiste attitude hebben om deze mooie vereniging in de juiste richting te begeleidenen en de zich voordoende problemen op te lossen .

Er zal echter spijtig genoeg na dit voorval iets blijven hangen in de club die de mentaliteit niet ten goede komt.

Het positieve uit deze droevige situatie is dat we als ouders nu goed beseffen dat we als één blok kunnen en moeten reageren en er misschien eens aan denken om één of ander oudercommite in het leven te roepen of dat het bestur daar eens werk van maakt.

 

Gast

#13 Re: de vraag...

2014-09-24 12:41

#8: hmm - de vraag... 

 Als ik het zo allemaal een beetje volg denk ik dat hier de nagel op de kop is geslaan door hmm !

verontwaardigde hmmm

#14 Re: Re: de vraag...

2014-09-24 12:49

#13: Gast - Re: de vraag... 

 Dan heb je het inderdaad maar een heel klein beetje gevolgd! Je hebt dan in elk geval niet opgemerkt dat het hier enkel gaat over de sanctie die niet naar de kinderen zou moeten gericht zijn. Deze hebben nl. al helemaal niets misdaan. Volwassenen worden verondersteld onder mekaar problemen op te kunnen lossen. Dit is een jeugdclub, hé. Maar helaas volgen de meeste mensen ook deze redenering ook maar een beetje...


Gast

#15 Re: de vraag...

2014-09-24 13:14

#8: hmm - de vraag... 

Als ouders het nuttig vinden dat hun kinderen meer wedstrijden doen, wat is dan het probleem? Of als ze al eens zelf een extra training geven, wie ligt daar van wakker? Ze verplichten jou toch niet om hetzelfde te doen! Leven en laten leven, zou ik zeggen, ik heb mij in elk geval nooit gestoord aan het gedrag van die mensen, maar wat ik nu allemaal voor onzin over hen moet horen, om van te walgen ...

 

Gast

#16 Re: Re: de vraag...

2014-09-24 13:34

#15: - Re: de vraag... 

Heel juist, walgelijk...

Bovendien heeft zo'n ouder op die wedstrijden al meermaals mijn kind (en vele andere) vrijblijvend mee onder de vleugels genomen en samen met hun eigen kinderen mee begeleid.

Er zijn er niet veel die dat kunnen en willen doen.


Gast

#17 Re: Re: Re: de vraag...

2014-09-24 13:37

#16: Gast - Re: Re: de vraag... 

Iemand die me geknipt lijkt als trainer dus, kan misschien een tip zijn, nu er op dat vlak toch geen overschot lijkt te zijn heb ik zo de indruk.


Gast

#18

2014-09-24 15:00

Een regelrechte schande is dit Racing Gent ! Trainers die jarenlang inzit hebben gegeven voor de club zo behandelen ! Jullie zijn echt goed bezig ! Ik denk dat er heel maar dan ook heel veel ouders achter kelly staan , awel laat dan van jullie horen en laat dit zomaar niet gebeuren!!!


Gast

#19 Re: Re: Re: de vraag...

2014-09-24 15:02

#14: verontwaardigde hmmm - Re: Re: de vraag... 

 Klopt, het gaat hier niet over fout of niet fout van de ouders. Hier wordt enkel aangekaart dat kinderen moeten vertrekken omdat bepaalde ouders / trainers het niet kunnen hebben dat ze extra trainingen volgen en goede vriendjes zijn met ...
Het is tevens niet aan de club om te gaan bepalen hoeveel wedstrijden een kind doet en of er eventueel bijgetraind wordt. beter wat extra techniek trainen dan ouders die extra looptrainingen voorzien voor hun kinderen.

Mooi voorbeeld van een atlete welke extra trainingen kreeg van papa, Melissa Dupré. Dit wil echter niet zeggen dat nu iedereen meot beginnen bijtrainen. Maar als er bijgetraind wordt, beter techniek onder begeleiding dan extra looptrainingen.


Gast

#20

2014-09-24 20:33

bestuur = bende idioten tesamen.tis te hopen dat er veel leden opstappen !

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-09-25 04:38



Gast

#22

2014-09-25 04:55

Dit bestuur kan misschien een oplossing bieden inde strijd tegen IS. Geen enkele raket die zo precies haar doel kan raken! De vraag is nu of er echt geen andere onherstelbare schade is aangericht met dit bombardement?


Gast

#23

2014-09-25 05:14

Racing Gent shame on you !!!!

Betere trainers buitenwerken ipv er voor te zorgen voor het behoud ervan !

we kunnen alleen maar hopen dat de ouders er massaal op reageren zodat het"bestuur" eens terug met beide voeten op de grond terechtkomt.

ik stel alvast voor om nu vrijdag iedereen spontaan niet te beginnen trainen en samen te komen en gesprek te eisen met de zogezegde barons van racing club !

 


Gast

#24 Re:

2014-09-25 07:26

#23: -  

Denk hier wel goed over na, want misschien bij jij dan wel de volgende die zijn biezen mag pakken, en zijn je kinderen ook de dupe  ...

brrr

#25 Re: Re:

2014-09-25 08:15

#24: - Re:  

 Vind het erg dat we schrik moeten hebben om ons mening te uiten...is dit democratie? Misschien moet het bestuur een stemming organiseren over de questie... Misschien moet er in het bestuursregelment komen dat kinderen niet kunnen ontlaan worden wanneer de kinderen niets ten laste kan gelegd worden.  Of wat hadden ze gedacht van een tevredenheidsenquête...