Ook honden hebben recht op een stukje strand!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ook honden hebben recht op een stukje strand!.

Dogsfriendly.be

#76 Re:

2014-07-09 14:50

#9: -

Ik hoop dat u het regeltje gelezen heeft waarin de vrager stelt dat de hond aangelijnd moet blijven.

 

Als de hond aangelijnd moet blijven, vind ik de vraag onnozel, want overal in het centrum mag je met de hond aangelijnd.

 

 


Gast

#77

2014-07-09 15:13

zijn veel te weinig plaatsen waar honden kunnen loslopen

Gast

#78

2014-07-09 15:47

sommige honden zijn nog properer als sommige mensen!

Gast

#79

2014-07-09 16:14

honden behoren ook tot de natuur maar zij mogen niets meer!

Gast

#80

2014-07-09 16:14

Ik vind zelfs dat het moet mogelijk zijn om een hele dag op het strand te kunnen gaan met de hond.

Gast

#81

2014-07-09 16:20

Graag ook op het strand 'halve maan'
Tot 10, 30

Gast

#82

2014-07-09 16:32

Maar de eigenaars moeten een zakje bijhebben om hun kak op te ruimen.

Gast

#83

2014-07-09 17:40

#76: Dogsfriendly.be - Re:

Inderdaad aangelijnd heeft geen zin. Mijn hond is verzot op water  als ik die aangelijnd moet houden op het strand dan zie ik mezelf er al achteraan vliegen :-)  Als hondenliefhebber gaan we naar de hondenschool met onze trouwe  viervoeter, we leren ze om los te lopen en we leren ze om terug te komen maar in praktijk mogen ze nergens vrij rond lopen, moeten ze steeds aangelijnd :-(  Nederland is hierin veel beter, daar zijn overal losloopgebieden voorzien voor honden .

 


Gast

#84

2014-07-09 17:44

dit is super, ik heb ook al contact opgenomen met stad oostende via het klachtenformulier, helaas moet je 8 maanden wachten op antwoord en dan krijg je nog een een standaardantwoord waar het wel mag
andere kustgemeenten mag je de ganse zomer waar er geen redders staan, in oostende natuurlijk niet!!! in andere kustgemeenten mag je terug op het strand vanaf 1 september in oostende vanaf 1 oktober, je zou denken dat onze gemeenteraad niet graag hondjes ziet

ik sluit me wel aan bij iedereen die dit wil zonder de honden aan te lijnen, mijn hond zwemt ook graag en loopt ook graag eens vrij rond

 

hondenvriend

#85

2014-07-09 17:49

ik ruim altijd de uitwerpselen van mijn hond op, hier heb ik absoluut geen probleem mee, waar ik wel probleem mee heb is het feit dat de strandgasten een hoop vuiligheid zoals plastiek flessen, plastiek, papier, glas ed laten liggen, wie is dan properder de hondenbaasjes of de toeristen??

Gast

#86

2014-07-09 18:21

ik begrijp best dat ze niet overal op het strand mogen bv niet in de zwem en ligzones maar een stuk apart moet toch mogelijk zijn en vuilbakjes plaatsen waar ze enkel zakjes hondenpoep kunnen in deponeren aub

Gast

#87 Re:

2014-07-09 18:22


Gast

#88

2014-07-09 19:19

#1: -

Nja, ik mijn Oostende om aan strand te wandelen.


Gast

#89

2014-07-09 20:06

vindt dat er honden op strand mogen komen op bepaalde tijden maar dan wel poep opruimen !!!helaas verpesten sommige eigenaren voor ander Als iedereen overal en altijd poep zal ruimen ,..was er veel minder ergenis !!

Gast

#90

2014-07-09 20:57

Het strand behoort niet alleen toe aan de mens!
Maar aan alle levende wezens.

Gast

#91

2014-07-09 21:08

graag! dan kunnen we makkelijker vooraf of achteraf nog iets drinken/eten in 't centrum -> goed voor 't stad, wat extra toeristen :)

Gast

#92

2014-07-10 08:14

honden mogen al zo weinig en een veilig stukje natuur waar zij even uit hun bol kunnen gaan is toch het minste wat wij kunnen doen. wij als mens hebben ons al alles toe geeïgend. voor veel mensen is een hond een vervanging of invulling van een kind. voor kinderen is er zo veel en voor honden zo weinig wel honden belasting betalen maar er weinig voor terug krijgen elke stad hoort een behoorlijk stuk land vrij te maken voor honden zodat er veel mensen met hun honden gelukkig mogen zijn inplaats van in een verdom hokje te zitten

Gast

#93

2014-07-10 11:25

Graag een hondenstrand tussen raversijde en Kursaal.!ik woon aan het St.!Jan te Oostende en ga bijna iedere dag naar het strand met de hond,maar sukkel met mijn gewrichten.De afstand wordt mij immers te groot om naar raversijde te gaan.Ik denk dat ik niet alleen ben met dit probleem!
Mvg,Conny

Gast

#94

2014-07-10 11:32

Honden worden gestraft in de zomer.Alle zones mogen gebruikt worden in de winter en in de zomer dag op dag enkel OPEX en Raversijde is toegankelijk.is dit niet een beetje overdreven.iedereen is niet mobiel genoeg om zover te geraken. Daarvoor vraag ik toch 1 of 2 extra zones voor honden te laten lopen.
Mvg,odette

Gast

#95

2014-07-10 15:06

zij met hun paarden mogen overal, zelf daar waar het verboden is te komen, o.a. dezelfde stranden als voor de honden hun paardenvijgen nalaten en geen mens die daar over kraait. oostende moet als badgemeente steeds iets anders doen dan de meeste badgemeentes, zo ook hun zogezegde verbodtekens, die ook maar nergens in de wet staan vermeld en voor die sluikstorters hebben ze ook geen oog, zij die 's avonds met hun gevulde plastiekzakken met huisafval de vuilbakken op de stranden en in de duinen komen vullen, neen die met de hond dat is het gemakkelijkste doelwit.volledig akkoord dat ze verbaliseren bij het niet opruimen van de hondenpoep, maar laat toch genoeg plaats en uren vrij waar de honden vrij kunnen ravotten, zonder dat ze gevaar lopen.

Gast

#96

2014-07-10 15:46

ja, een stuk strand voor de honden en liefst in alle gemeenten. Laten ze eens solidair zijn !!!! Een hond heeft ook zijn/haar loop nodig. En ook liefst een stukje duinen, want tegenwoordig worden de honden uit de duinen geweerd, ten voordele van enkele ezels....die schijten toch ook, of niet soms ?Aan de Westkust staan er meer verbodstekens op het betreden van de duinen, dan waar ook elders !!! Laat ons de duinen gebruiken en laat de groenen wat meer verstand krijgen aub ! In de zestig jaar dat ik hier woon, heb ik de duinen zeker niet zien verbeteren, integendeel, met al hun stupiede regels. Natuurbescherming, is blijkbaar een woord dat door iedereen anders geïnterpreteerd wordt.

 


Gast

#97

2014-07-10 17:31

wanneer wordt 'de mens' weer verdraagzamer in deze wereld?

Gast

#98

2014-07-11 05:01

hallo heb hier aan deelgenomen met heel veel plezier vind dit een zeer goed idee en initiatief , maar ..... dan wel een plaats alleen voor honden en ook wel de uitwerpselen opkuisen van eigen hond hoop ik toch want als de zon schijnt hhahaaaa grtjs

Gast

#99

2014-07-11 06:24

Een super initiatief!! Honden hebben idd dat recht vind ik ook! Hoop dat het jullie lukt!

Gast

#100

2014-07-11 07:54

Wij gaan nu altijd op het strand van bredene, daar we een boete gehad hebben aan het fort van napoleon waar onze border aan het spelen was op het grasplein.
daarna liep de hond in de duinen en dat was het moment om ons aan te spreken en een boete uit te schrijven, ik ben blij dat er iemend het opneemt voor ons .
bedankt daarvoor
vyvey norette