Red het Wertheimpark

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het Wertheimpark.


Gast

#176

2014-10-22 10:54

Het lijkt mij geen goede zaak om naast het prachtige monument "NOOIT MEER AUSCHWITZ" en de mooie serene namenmuur van de Hollansche Schouwburg zo'n kolossaal monument te plaatsen.
Pat Ulrici

Gast

#177

2014-10-23 08:44

Een schande dat het oudste park van Amsterdam en bovendien het enige binnen de Singelring plaats zou moeten maken voor nog een museum nog meer horeca en het zoveelste monument voor oorlogsslachtoffers uit de tweede wereld oorlog. Wij Amsterdammers hechten meer waarde aan groen in onze mooie binnestad. Wij willen GEEN betonne muren in ons park.

Gast

#178

2014-10-28 07:39

Hiermee onderschrijf ik uw oproep tegen het megalomane namenproject in het Wertheimpark, Westerbork is daarvoor een veel geschiktere plek.
Hoogachtend,

Gast

#179

2014-10-28 21:13

Goede petitie.
Jammer van de ongelukkig gekozen petitie naam.
Deze dekt bij lange niet de lading van de goede tekst voor de petitie.

Gast

#180 Re:

2014-11-16 16:11

#177: -  

 Ik wil even reageren op de valse en volkomen verkeerde voorlichting, want er komt geen museum en absoluut geen horeca in het park. Dit is klinklare onzin en gewoon verzonnen door de buurtbewoners.

En wie zegt dat het een betonnen muur wordt?


Gast

#181

2014-12-11 10:02

dit mag nooit vergeten worden/weg!

Gast

#182

2014-12-11 10:04

Wertheimpark monument/Jan Wolkers/Amsterdam


Gast

#183

2014-12-19 18:23

Er is al een monument in het Wertheimpark. Ik denk dat de Hollandse Schouwburg, als historische locatie, zich beter leent als uitgebreid herinneringspunt aan wat we toch wel de zwartste bladzijde uit onze Amsterdamse geschiedenis kunnen noemen.

Gast

#184

2015-02-04 20:25

Het namenmonument is een mooi initiatief, maar het moet niet in het Wertheim park komen te staan. Het monument wordt kolossaal (hoogste punt 4.70m) en het parkje is daarvoor te klein.

Bovendien wordt het unieke Spiegelmonument van Jan Wolkers er dan door verpletterd.

Zoek een andere plek in de stad. 

Judith Bosch


Gast

#185

2015-02-26 17:31

Ik vind het monument van Liebeskind een goed plan maar wel op een andere lokatie
Gedacht wordt aan het Amstelpark of het Beatrixpark, of het Amsterdamse Bos , alle lokaties zijn een monument van deze importantie waardig en veel bezocht . Het monument dat Wolkers heeft gemaakt is indrukwekkend genoeg en dan de Hollandsche Schouwburg om te gedenken wat er is gebeurd van 1933 , 1942 tot 1945 met mensen in de buurt, in de stad en in het land: ze zijn gedeporteerd en vermoord .

Gast

#186

2015-02-28 21:50

Als we na 70 jaar nog niet klaar zijn met monumenten neerzetten, laten we dan eens gaan nadenken over wat dat eigenlijk is: herdenken. Wie is er op het idee gekomen omte zeggen: Auschwitz, daar moeten we ook eens iets mee doen, daar is nog niks voor.

Gast

#187

2015-03-05 08:42

als oud-Amsterdammer gaat het mij heel erg aan het hart dat steeds meer groen, bomen en parkjes ten offer valt/vallen aan verstedelijking = verstening.
En waarom moet er een nieuw holocaustmonument naast het Jan Wolkersmonument komen?!? Poets het parkje zelf op zodat het al bestaande monument (nog meer)beter tot zijn recht komt. Volg geen dumpmentaliteit maar hou er goed onderhoud op na.

Gast

#188

2015-03-15 11:17

Seg mensen aub zijn genoeg kriminelen die hier nie mogen zijn en ze blijven maar overvallen plegen en van alles : drugs .....
Mensen die hier willen blijven mogen nie. Ze werken ze doen hun best.
Ze zeggen ilegaal maar waar gaan hun belastingen naar toe?? Ze krijgen geen steun van iemand anders . Aubbb jullie gedachten gebruilken .

Gast

#189

2015-03-16 20:28

ik vind belangrijk dat kinderen die in het centrum wonen ook recht hebben om recreatie.

Gast

#190

2015-03-24 19:52

Het Wertheimpark is het enige stukje groen in de binnenstad. Ik begrijp niet waarom dat zou moeten wijken voor nog een monument, helemaal omdat het huidige monument van Wolkers zijn functie prima eer aandoet. Amsterdam is geen Berlijn en heeft geen ruimte voor een op Berlijn geïnspireerd oorlogsmonument.

Gast

#191

2015-06-13 06:29

Ben er heel toevallig van de week geweest. Dat park is helemaal goed, met name de sfeer. Houden zo.


Gast

#192

2015-09-18 15:45

De lieve luwte van het Wertheimpark mag niet verloren gaan voor omwonenden en voorbijgangers. Het kunstwerk van Jan Wolkers bewijst juist dat volume niet nodig is om de toeschouwer in het hart te raken. De zachtheid van de omgeving versterkt de harde waarheid die het monument weerspiegelt. Een 'in your face' monument haalt dat effect volledig onderuit. Het moet een park zijn met een monument en niet andersom. Een tweede monument dat nu al zoveel weerstand oproept kan nooit recht doen aan de namen van de slachtoffers. Hoe oprecht de intentie ook moge zijn.

Gast

#193

2015-10-27 20:26

Omdat een lelijk doolhofje in een park neer zetten millieu vervuiling is en er zijn al te weinig bomen in Amsterdam