Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#301

2014-06-30 19:55

ik voel me niet op mijn gemak met zoveel buitenlanders

Gast

#302 Re:

2014-06-30 20:31

#300:Hoi 300 Wij zitten met exact hetzelfde probleem. Voeg je bij ons via geenazcinbinnenstad@gmail.com. We onderzoeken ook de mogelijkheid tot planschade, daar is zelfs veel jurisprudentie over, maar we zetten eerst maximaal in op het voorkomen van dit onzalige plan.


Gast

#303 Re:

2014-06-30 20:38

#300: -

planschade claimen, is jurisprudentie over.


Gast

#304 Re: Website, folderactie en mailadres

2014-06-30 20:42

#268: buurtbewoner - Website, folderactie en mailadres

ik denk dat ik dezelfde domme man van de sp heb gesproken; hij zei toen ik vroeg naar zijn standpunt dat ik maar met de vvd moest praten als ik tegen was. lekker visitekaartje voor deze sociale partij, waarvan overigens de meeste bestuurders in het Ginneken wonen, ver weg van de Koepel!

 

Gazzie

#305 Asielzoekers, waarom niet?

2014-06-30 21:45

Barst weer van de onderbuikgevoelens. Deze mensen zitten maximaal 6 weken daar en verhuizen dan naar een opvangcentrum. In die 6 weken zijn zij o.a. bezig met hun intake, volgen zij dagprogramma's en gaan inderdaad de stad in net als de inwoners van Breda. Ook de kreten dat het om 400 jonge mannen gaat is nergens op gebaseerd, het zijn (bijna) allemaal gezinnen met kleine kinderen.
En bij geen enkel AZC is er sprake van grote overlast, ook niet van criminele actieviteiten op een enkele uitzondering na. Helaas wijst men bij zo iets altijd naar een AZC in debuurt. Denk daarbij aan de trieste moord op Marianne Vaatstra waarbij men met een beschuldigende vinger naar het AZC in de burt wees. We weten inmiddels allemaal wie de werkelijke dader is.
Ik vraag mij ook af hoeveel van deze nog geen 1000 mensen die ondertekend hebben (op een inwonersaantal van 185.000) werkelijk in de buurt van de Koepel wonen.

Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2014-06-30 22:15


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2014-06-30 22:16


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2014-06-30 22:17



Gast

#309 Ik schaam me voor de linkse kerk.

2014-07-01 06:37

# 805, Meneer Gatsie. Deze handtekeningen lijken mij eerder van omwonenden van de koepel te komen. Is het meest logische ook niet het meest voorkomende? Daarnaast, wat is een stem voor, de uwe ten opzichte van meer dan 800 tegen van omwondenden? Of woont u net als de halve SP fractie in het Ginneken en wilt u deze opvang daarom in de Boschpoort in plaats van in de Klokkenberg? En in plaats van aan te komen met de Zaak Vaatstra ( overigens zeer onbeschoft richting een familie die een dochter heeft verloren en hier verder geheel buiten staan) reagreet u liever eens inhoudelijk op de argumenten die op dit forum worden gegeven. Iets dat we ook van COA, gemeente en Rijk verlangen, maar niet krijgen. Met andere woorden, u bent vermoedelijk weer een van velen die er zelf niet naast wonen maar de mond vol heeft van humaniteit over andermans rug. En als u zo'n doordrukker van de amateurs SP of GL bent, dan bent u een van zeer weinigen die bang is voor de stem van de omwonenden en als een clubje dictators dit bij uw burgers door de strot duwt. Schaam u dan en bedenk dat wat u zaait, ook zult oogsten. Het vertrouwen in de linkse politiek en organisaties neemt af en af, omdat u bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. De huidige sentimenten zijn u dan ook geheel zelf aan te rekenen, door u als een dictator te gedragen, geen informatie te geven en niet open te staan voor debat.
Gatzie Gatzie

#310

2014-07-01 07:00

# 305 Gatzie: Je bent zeker het pseudoniem van Van Lunteren ? Lees de linkjes o.a. zoals gepost door 282, 284, 285 enz. We verzinnen het niet, het is de realiteit. Niet gaan lopen roeptoeteren en met slap gezwam proberen een stempel te drukken (zoals de gemeente dat zelf noemt op de informatie-avond). Soest is na 2 jaar procederen door omwonenden nu dicht. Als je wilt weten waarom, lees dit dan bijvoorbeeld eens: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20340588.ece. En doorstromen van mensen ? Ja dat klopt, het COA verplaatst opstandige/criminele/agressieve asielzoekers constant tussen de locaties. Studeer lekker verder en kom maar eens terug als je wat meer levenservaring hebt opgedaan en weet hoe de wereld echt in elkaar steekt.

Gast

#311 Gatzie gatzie

2014-07-01 07:12

hier. voor de duidelijkheid: Soest is 'horrorhuis' zat

door Frans Schrader
SOEST - De omgeving van voormalig hotel Het Witte Huis op de grens van Amersfoort en Soest is het meer dan zat. Sinds de komst van tientallen asielzoekers naar het eens zo statige hotel, bekend om zijn vlaggenpracht en fraaie tuinen en gelegen aan de Birkstraat, regent het klachten over overlast. Als klap op de vuurpijl knalden enkele asielzoekers met hun auto dwars door de voorpui van de voorzitter van de stichting die de zaak aanhangig maakte.

De voornamelijk Afrikaanse asielzoekers zijn er enige tijd geleden in groten getale gehuisvest. Dit ondanks het feit dat bewoners in de statige omgeving van Soest-Zuid, waar tientallen peperdure bungalows staan, herhaaldelijk protest hebben aangetekend.
Nadat het hotel werd omgetoverd in een opvangoord voor de asielzoekers, kwamen de klachten. Intimidaties van voorbijgangers, berovingen waarvan sommigen in de buurt uit angst geen aangifte durven te doen, handel in drugs, vernielingen van tuinen en parken en zelfs prostitutie hebben van Het Witte Huis de voorbije tijd een regelrecht horrorhuis gemaakt. In de strijd tegen de prostitutie heeft de politie al diverse controles uitgevoerd.
De vele tientallen asielzoekers trekken uit verveling de buurten van Soest en Amersfoort in. „Ze lopen vaak hinderlijk midden op drukke wegen en weigeren opzij te gaan. Dat leidt tot enorme irritatie”, zegt een bewoner in de directe omgeving van Het Witte Huis. Hij wil nadrukkelijk anoniem blijven.
Voorpui eruit
De Stichting Birkstraat/Zandlaan heeft de zaak deze week bij de bestuursrechter aanhangig gemaakt. Enkele asielzoekers knalden vervolgens met hun auto dwars door de voorpui van de voorzitter van de stichting. Advocaat Bijkerk, die de stichting bijstaat, verklaart: „De daders zijn aangehouden. De buit die ze bij de brutale missie hadden buitgemaakt, is terug. Maar het toont de overlast die momenteel wordt veroorzaakt.”
Verbetering
Tijdens de zitting bij de bestuursrechter stelde de gemeente dat het asielzoekerscentrum vergelijkbaar is met een zalencentrum. Ook vragen over de brandveiligheid pareerde de gemeente, ondanks het feit dat er in het nabije verleden kleine brandjes in de kiem werden gesmoord.
Volgens de stichting blijkt uit het bestemmingsplan dat Het Witte Huis en directe omgeving voor horecadoeleinden is bestemd en niet voor asielzoekers. „Wat het Centraal Opvang Asielzoekers daar doet, heeft echter niets met horeca te maken”, aldus Bijkerk. Het COA op zijn beurt stelt dat er na aanvankelijke overlast nu sprake is van „betrekkelijke rust in de omgeving. We zijn in druk overleg met de omwonenden en proberen het voor beide partijen zo goed mogelijk op te lossen. Er zit al verbetering in”, aldus een woordvoerder.
gast

#312 We helpen mee aan afpersing

2014-07-01 07:19


Gast

#313 Re: Asielzoekers, waarom niet?

2014-07-01 07:27

#305: Gazzie - Asielzoekers, waarom niet?

Jij woont vast en zeker niet in de buurt van de koepel.

Pseudoniem

#314 Besluitvorming asielopvang

2014-07-01 07:36

Besluitvorming asielopvang

Nogal wat burgers vinden dat het college van B&W een ingreep van deze diepgang en omvang in de binnenstad niet alleen had moeten voorleggen de gemeenteraad, maar ook aan de inwoners. Die hadden immers niet voorzien, toen zij de gemeenteraad kozen, dat zij en de raad, voor zo’n ingreep zouden komen te staan.

De ingreep zal ernstige gevolgen hebben voor leefbaarheid en de aantrekkelijkheid van de binnenstad. Veel van wat daar is bereikt zal weer verloren gaan. Veel van wat we daar zouden willen bereiken zal niet meer kunnen. Het beeld van ‘Breda Nassaustad’ en ‘Stad van beeldcultuur’ zal worden weggedrongen.

We kennen drie niveaus van democratie: informatie, inspraak en instemming. De informatie is geweest, maar was onvoldoende. Bij inspraak wisselt het college met betrokkenen van gedachten over het voornemen van het college, vóór dat zij daartoe besluit. Het college vreesde die gedachten al en heeft inspraak daarom maar overgeslagen. Je moet kritiek op je beleid immers niet breed organiseren.

Inspraak is nu alleen nog mogelijk op de te sluiten overeenkomst met het COA. Noodzakelijk, maar niet voldoende voor een ingreep met deze diepgang en omvang. Ook met inspraak zal het college niet alle betrokkenen bereiken. Dat is het meest mogelijk met een referendum onder de inwoners. Daar zal het college ook wel niet aan willen.

We zullen zien.

bezorgde inwoener

#315 AIVD maakt zich zorgen om 30 teruggekeerde jihadisten

2014-07-01 07:36

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2014/juni/30/ook_nederland_nu_aanslag_gevoelig_

Eritrea en Syrie zijn toch ook Moslim-landen in oorlog ? Hoe zit dat dan precies met asielzoekers uit die landen ? Doet COA of aivd achtergrond-check of zo ?

Gast

#316 verdeeldheid

2014-07-01 07:36

O.a. het ondernemingsplatform in de Boschstraat en de wijkraad geven hun voorkeur aan overleg boven het stappen naar de rechter voor een kort geding. Zijn jullie bang van de Gemeente Breda?
Ik ben ook voor overleg, maar al tig keren is toch gebleken dat er van de gemeente en politiek uit er geen oren naar zijn voor overleg.
Het is triest dat er naar de rechter gestapt moet worden maar het kan blijkbaar niet anders.
Ik wacht woensdagavond even af en als het moet dan sluit ik mij aan bij de mensen die naar de rechter willen stappen.
Inmiddels al overleg gehad met mijn rechtsbijstandverzekeringsmaatschappij.
boze inwoner

#317 De roadshow van het COA

2014-07-01 07:45

Goh, waar hebben we dit eerder gehoord ? COA is genadeloos voor omwonenden.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2062343/zorgen-om-komst-asielzoekers-naar-zutphen.htm#.U7Jmkfl_uoM

dit kan toch niet waar zijn

#318 Details Markelo

2014-07-01 07:57

Dit is wat je krijgt als je veel alleenstaande mannen uit Afrika bij elkaar zeet ipv echte vluchetlingen. Ik heb te doen met die paar gezinnen uit Syrie. En aan alle ouders met schoolgaande kinderen in de buurt van de Boschpoort: Sterkte !! http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/b751cdc1-d466-456a-8a74-ab5fbc8763cf

zzzzzzzzzzzzzzz ambtenaar

#319 en zo werkt nu een overleg met de wijkmanager / CAO manager

2014-07-01 08:13

Nijmegen: Ook de buurtbewoners rond het Asielzoekerscentrum (AZC) hebben de laatste tijd regelmatig te maken met overlast. Zo bestaat de indruk dat er de laatste maanden meer herrie is. Vooral van kinderen die ’s avonds laat nog buiten lopen te schreeuwen.
Wijkmanager Wim Cousijn stelde voor een onderzoek te doen hoe het gaat tussen het AZC en de buurtbewoners. Volgens Ahmad Nakshbande van het AZC waren er de laatste tijd juist minder incidenten. ’De nieuwe groep is relatief stuurbaar, de oude groep onderhandelde veel meer.’Volgens Harry Clemens heeft basisschool De Muze de afgelopen tijd meer overlast. ’Er wordt veel gevoetbald en spullen worden kapot gemaakt.Verder staan aan de Limosstraat de ramen vaak open. Dit veroorzaakt veel herrie. Ook wordt er veel rommel uit het raam gegooid. Dit is geen gezicht voor de ouders die de leerlingen naar school brengen.’Volgens Cousijn zijn de mogelijkheden voor de jeugd te beperkt. Hij gaat kijken of hij geld kan krijgen voor aanleg van speelgelegenheid. Nakshbande legt uit dat ze lid kunnen worden van een voetbalvereniging. Ze krijgen dit vergoed. ’De oude bewoners wilden overal aan deelnemen, deze groep nog niet. En als er ’s avonds na 22 uur nog herrie of overlast is, kunnen de buurtbewoners contact opnemen met de beveiliging van het centrum. Cousijn vreest dat de overlast toeneemt nu de avonden langer worden. Hij wil weten wat Nakshbande aan het probleem gaat doen dat er steeds bierflesjes uit de ramen worden gegooid. Nakshbande geeft hier de komende tijd extra aandacht aan.

https://www.dewijkwebsite.nl/wijkverhalen/van-inbraak-tot-bierflesjes-gooien.html

Hier kunnen vast 20 fte's van de gemeente voor worden vrijgemaakt en kunen we met alle ondernemers en inwoners aanschuiven aan de overlegtafel en later aantekeningen vergelijken. Overlast hangt dus blijkbaar sterk af van samenstelling van de groep, maar FEIT BLIJFT B&W DAT ER ALTIJD SPRAKE IS VAN OVERLAST ! DUS NIET IN HET CENTRUM !!

Gast

#320

2014-07-01 08:39

Het is al vreemd om vluchtelingen op een gevangenis bewaarplaats te laten verblijven omdat deze mensen al genoeg hebben meegemaakt, lijkt me niet uitnodigend.
In 1x zo'n grote groep bijeen vindt ik een situatie waarbij ik me nog meer onveilig ga voelen in deze omgeving.

Gast

#321 Re: http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/

2014-07-01 09:32


Gast

#322

2014-07-01 09:42

Eerst een explosie aan studentenhuisvesting in de binnenstad en nu weer van asylzoekers! Ook "meer dan genoeg" kent zijn grenzen!
bijna ex inwoner binnestad

#323 ik ga verhuizen

2014-07-01 09:44

De gemeente en haar ambtenaren hebben absolute macht over ons.

Het kan vele duizenden euro’s kosten om een onjuiste beslissing terug te draaien. Dat mag je allemaal zelf betalen en al je vrije tijd in stoppen om bij de rechter uit te leggen dat het echt wel een heel verkeerde beslissing was. De ambtenaar die de beslissing genomen heeft wast altijd zijn handen in onschuld (he Patrick van de SP). Bovendien heeft de gemeente onbeperkte bronnen (ons belastinggeld), dus ze kunnen eindeloos doorgaan. In het bijzonder de kleine zelfstandigen zijn vrij wild voor ambtelijke willekeur en machtswellust. We moeten tientallen vergunningen aanvragen en aan honderden regeltjes voldoen. Uiteraard moeten we daar eerst grof voor betalen.

En kijk nu eens. De gemeente/overheid wil zelf iets en er bestaan ineens helemaal geen regels meer. Laat staan fatsoensregels. Ik kap ermee. Dit is de druppel. Straks 's-avonds na een lange werkdag door de rotzooi moeten lopen / zonder laptop (want dat wordt te link) om thuis te komen en te luisteren naar de verhalen van mijn vrouw en kinderen dat ze overdag niet meer veilig over straat kunnen, zijn lastiggevallen, uitgescholden of beroofd ? Nee dankjewel.



Niet in de Koepel!

#324 Asielzoekers 36 x crimineler dan autochtonen (Bron: Ministerie van Justitie)

2014-07-01 09:58


Gast

#325

2014-07-01 10:18

De binnenstad, Boschstraat en omgeving, heeft al genoeg op te lossen problemen. Een zwakke wijk moet niet met deze opvang worden belast.