Eindstation Den Helder

Het klinkt als een slechte grap maar het is echt zo: de trein vanuit Nijmegen naar Den Helder, haalt regelmatig het eindpunt Den Helder niet.

De intercity van Nijmegen naar Den Helder loopt vaak onderweg veel vertraging op. De trein werd sinds de nieuwe dienstregeling inging, afgelopen zondag, al zeker acht keer bij Anna Paulowna uit de dienstregeling gehaald. Alleen maandag al vijf keer en sindsdien minstens eenmaal per dag. Ook vertrok hij maar liefst twaalf keer niet uit Den Helder.

Reizigers, waaronder Nancy List van Gemeentebelangen Den Helder, zijn daar verbijsterd en woedend over. Nancy moest de afgelopen week al 3x minstens een half uur wachten op het station van Anna Paulowna. "Een station met nauwelijks bankjes en geen voorzieningen. Ook wordt er door de NS geen informatie gegeven en is het maar de vraag of de volgende trein wel naar Den Helder gaat."

Onaanvaardbaar
Gemeentebelangen Den Helder vindt de situatie onaanvaardbaar. De partij wil dat er snel wordt ingegrepen. Scholieren uit Hollands Kroon en Schagen zitten op het ROC in Den helder en uit heel Nederland komen de Adelborsten naar het KIM in Den Helder. Maar ook het Marinemuseum, het Rob Scholte Museum en het eiland Texel slechter bereikbaar met het OV.

Reservetrein
Vroeger stond er altijd een reservetrein bij Den helder, maar die is bij de nieuwe dienstregeling geschrapt. De plannenmakers dachten dat die trein nooit gebruikt werd, terwijl dat wel het geval was.

Petitie
Teken deze petitie zodat station Den Helder het begin- en eindpunt blijft en Texel en Hollands Kroon weer beter bereikbaar worden met de trein. Ook willen wij de reservetrein terug op Den Helder.

Gemeentebelangen Den Helder

Gemeentebelangen Den Helder    Neem contact op met de schrijver van de petitie