Eerlijkere regels sociale huurwoningen gemeente Velsen

Zoals velen ben ik al enige tijd via de woningbouw / Mijnwoonservice op zoek naar mijn eigen woning in IJmuiden (gemeente Velsen). Ik verdien net iets meer dan modaal, ben vrijgezel en heb geen kinderen. Nu loop ik al jaren tegen het volgende aan (en vooral sinds Mijnwoonservice): vrijwel alle woningen die de laatste jaren online komen te staan, geven voorrang op 55 / 65+, gezinnen of mensen met lage inkomens. Dit zorgt er voor dat mensen zoals ik gewoonweg niet de kans krijgen om in aanmerking te komen, terwijl wij onder de maximale inkomensgrens van sociale huur zitten en dus gewoon recht zouden moeten hebben op een sociale huur woning. Het frustreert mij enorm dat ik na jaren bij veel woningen nog steeds onderop het lijstje kom te staan en ik zie hier graag op korte termijn verandering in.

Te lezen aan de reacties op de (weinige) artikelen die over het woningtekort in deze regio worden geplaatst, merk ik dat ik niet de enige ben in deze omgeving die met dit probleem te kampen heeft.

Ik heb deze petitie opgezet om een standpunt te maken naar de gemeente, en hopelijk snel verandering te krijgen in de regels.

Het plan is om de petitie bij diverse instellingen neer te leggen, en uiteindelijk met mensen hierover in gesprek te gaan over het eerlijk maken van de regels betreft social huur woningen in Velsen.

Door te ondertekenen geef ik Sherelle de Koning toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.