Een verblijfsvergunning voor Reza Neiaze

Beste allemaal,

in de Nederlands Gereformeerde Kerk is de 18-jarige Afghaan Reza in januari 2017 gedoopt. Hij is een meelevend lid van onze kerk.

Op 13 december 2017 is er weer een rechtszitting voor Reza. Volgens de zgn. commissie Plaisier is het inmiddels duidelijk dat Reza een oprecht christen is. Het is nu van belang dat de rechter en de IND hiervan overtuigd worden. Maar ook dat het daarom levensgevaarlijk is om Reza terug te sturen naar Afghanistan.

Volgens diverse bronnen (w.o. Amnesty International *) blijkt dat het voor bekeerlingen levensgevaarlijk is in Afghanistan. Zij kunnen gedood worden volgens de islam.

Bovendien is Reza een Hazara. De Hazara's worden als minderwaardig beschouwd en met de nek aangekeken. Zoals ook te lezen is in de boeken van Khaled Hosseini.

Daarnaast is Reza door zijn familie verstoten omdat hij christen is geworden.

Dit betekent dat hij op drie punten gevaar loopt in Afghanistan: als christen, als Hazara en zonder bescherming van de familie. En dat is niet wat we willen voor Reza. Wilt u s.v.p. achter Reza gaan staan door de petitie te tekenen?

Hartelijke groeten,

Lisette Breedijk

* Organisaties zoals Amnesty International, Vluchtelingenwerk NL, St. NL Comité Unicef, Open Doors, Human Rights Watch en de Beweging van ex-moslims van België.

* Als u graag alle achtergrondinformatie wilt lezen, stuur dan een mail via onderstaande link.   Ik stuur u graag de informatie toe.