Bent u ook tegen het nieuwe afval beleid van de gemeente Ridderkerk? Teken dan de petitie!

Per 2020 is er een nieuw afval beleid van start gegaan in de gemeente Ridderkerk. Voor de inwoners kwam deze vorm van het afvalplan als een verrassing. Ook financieel worden de inwoners benadeeld door dit nieuwe plan. Met een extra restafvalcontainer betaal je 3 euro per extra leging. Grof vuil ophalen is niet meer gratis maar kost 20 euro per keer. De afvalstoffenheffing gaat omhoog met een verhoging tussen de 20 en 40 euro per jaar. De gft bak wordt niet meer gereinigd vanuit de gemeente. Kan wel op eigen kosten van minimaal 65 euro per jaar.

Dit alles is niet in overleg gegaan of van te voren aangegeven. Als u het hier ook niet mee eens bent, teken dan ook de petitie!

Door te ondertekenen geef ik S. Reising toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.