Actie tegen sluiting van Daat-Drenthe

GGZ heeft een nieuwe visie en wil daarin af van de langdurige zorg werkplekken. Dit houd kortgezegd in dat ze alleen nog mensen willen helpen met psychische problemen die binnen afzienbare tijd (ongeveer een half jaar) weer naar regulier werk kunnen doorstromen. Alle andere mensen die binnen oa. Daat-Drenthe onderdeel van GGZ werken of dagbesteding hebben hun werkplek daardoor dreigen te verliezen.

Voor Daat-Drenthe die vestigingen heeft in Hoogeveen, Beilen, Emmen en Assen betekend dit na alle waarschijnlijkheid dat er dadelijk ruim 450 deelnemers en ongeveer 45 medewerkers op straat komen te staan. En dit alles omdat de hulp die hun bieden aan de kwetsbare groep niet meer past in de visie van GGZ.

Dit zou toch niet mogen gebeuren in deze toch al kwetsbare tijd waar de zorg al zo onder druk staat en er overal al wachtlijsten zijn. We willen met deze actie proberen te voorkomen dat ook deze zeer kwetsbare mensen in een diep zwart gat terecht gaan komen zonder vangnet. Je hoort al zoveel verhalen van mensen met psychische problemen die niet of niet optijd de juiste hulp krijgen. Deze mensen hebben nu nog een veilige werkplek.

Met uw stem hopen we GGZ op andere gedachten te kunnen brengen nu de plannen nog niet vast staan. Help ons deze plekken te behouden voor de mensen die dit nodig hebben voor hun is het hun veilige haven en hun enige plek voor goede sociale contacten en de plek waar ze zichzelf kunnen zijn.

Aub help ons en stem mee en deel dit zo veel u kunt.

Alvast bedankt namens iedereen die bij Daat-Drenthe werkt.

Door te ondertekenen, machtig ik Daat-Drenthe om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.