De Spoedeisende Hulp (SEH) in het van Weel-Bethesda ziekenhuis moet openblijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Spoedeisende Hulp in van Weel Bethesda voorlopig gered.

2022-12-11 19:42:03

Spoedeisende Hulp in van Weel Bethesda voorlopig gered.

Vorige maand is door Inwonersbelang Voorne (IBV) een petitie gestart voor behoud van de Spoedeisende hulp(SEH) in Dirksland. Een maand later is deze al door ruim 8.400 betrokken inwoners getekend. Een sterk signaal van het belang hiervan voor de inwoners. Samen met de vele andere initiatieven heeft de petitie inmiddels gezorgd dat minister Kuipers de 45-minutennorm opnieuw gaat overwegen en voorlopig niet aanpast. De initiatiefnemers van de petitie Erik Noordzij en Janneke Postma zijn hier blij mee: “Er is nu tijd en ruimte om samen met inwoners en andere betrokkenen te werken aan het versterken van de positie van de SEH in het van Weel-Bethesdaziekenhuis. We moeten nu niet wachten, maar met elkaar aan de slag. Het laat ook zien dat 1 stem niet altijd tot verandering leidt, maar dat vele stemmen samen er wel 1 op gang kunnen brengen.”
De petitie wordt afgesloten en aangeboden aan de commissie VWS van de tweede kamer.

Inwonersbelang Voorne zal zich verder inspannen om gezamenlijk met het van Weel Bethesda te onderzoeken hoe het belang van het ziekenhuis én de Spoedeisende hulp vergroot kan worden. Wellicht dan over één of twee jaar uw ondersteuning opnieuw gevraagd wordt.
Tot zover onze hartelijke dank voor uw steun.
Janneke Postma en Erik Noordzij, leden Inwonersbelang Voorne.

Inwonersbelang Voorne (IBV)

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.