“Demonstratie voor een volwaardig ziekenhuis SMC in Nissewaard is een must”

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Actie voor terugkeer van acute babyzorg in het SMC

2023-08-05 15:29:11

Beste ondertekenaars,

De Stichting Acute Zorg VPR is bezig om een protestactie voor te bereiden voor het terugkeren van een Acute babyzorg in het Spijkenisse Medisch Centrum.

Momenteel is er voor onze inwoners van Voorne-Putten en Rozenburg e.o. geen mogelijkheid om wanneer men moet bevallen, deze (spoed)bevalling in het SMC te laten gebeuren.

De zwangere aanstaande moeder moet helaas nu een enorme lange reis maken om te kunnen bevallen wanneer er spoed geboden is. In Rotterdam of Delft is het dichtstbijzijnde ziekenhuis te vinden.

Wij vinden dat onverteerbaar, aangezien er de afgelopen tijd al 2 bermbabys te betreuren is in extreem gevaarlijke omstandigheden.

Graag horen wij van u, via uw reactie of u onze actie steunt en of u dan ook aanwezig bent bij de protest demonstratie voor het Ziekenhuis te Spijkenisse.

De protestactie zal eind september plaats vinden. Exacte tijd en datum worden na uw reactie bekend gemaakt.

Vriendelijke groeten,

Willem Heijdacker, voorzitter

Het is zover

2022-12-06 20:13:52

Rectificatie:  spandoeken en toeters mee!

Nog een paar uur slapen en dan klaarmaken voor de demonstratie. Verzamelen voor het stadhuis te Rotterdam.

Woensdag 7 december. Kom!

Coolsingel, aanvang 13.00 uur einde 14.00 uur. Spandoeken en toeters mee. We gaan ze laten horen dat het anders moet met de acute Spoedzorg.

Wij zijn er! U ook?

Willem Heijdacker,

Bestuur stichting Acute Zorg VPR

Het is zover!

2022-12-06 19:04:35

Woensdag 7 december. Kom!

Wij zijn er! U ook?

Willem Heijdacker,

Bestuur stichting Acute Zorg VPR

Willem Heijdacker

Demonstratie oproep voor een verbeterde acute zorg in onze regiogemeenten van de VR-R

2022-11-20 13:54:56

Nog 7 dagen  Deel deze petitie zoveel mogelijk svp in uw netwerk. dank alvast.

De petitielink: https://www.petities.com/demonstratie_voor_een_volwaardig_ziekenhuis_smc_in_nissewaard_is_een_must

Ondersteun deze petitie s.v.p. door hem te tekenen, ook indien u niet naar de demonstratie komt.

Wenst u wel te komen?

Woensdag 7 december a.s. van 13.00 uur tot 14.00 uur op de Coolsingel voor het stadhuis van Rotterdam,.

U komt toch ook? Meldt u dan aan op e-mail adres:

info@stichtingacutezorgvpr.nl

Waarvoor?

– Een volwaardig ziekenhuis in Nissewaard, met 24/7 SEH en IC capaciteit.

– Het voorkomen van het faillissement van het Ikazia ziekenhuis te Rotterdam-Zuid.

– Het voorkomen van de sluiting SEH en IC capaciteit van het van Weel-Bethesda ziekenhuis in Dirksland.

– Meer Huisartsenposten in de regiogemeenten.

– Weer genormaliseerde aanrijtijden van Ambulances.

– Omdat het van belang is dat er geen verschillen zijn tussen inwoners uit de regio en de Stad Rotterdam wanneer we het hebben over acute zorg dicht bij huis.

– Omdat zowel de politiek als alle acute zorg keten partners, geen enkele rekening houden met de extra kosten die acute zorg voor inwoners uit onze regio met zich meebrengt t.o.v. de inwoners van Rotterdammers (reis-, verblijf-, energie-, parkeer- en vervoerskosten)

Waarom deze demonstratie?

– Ter ondersteuning van de voorzitter van de Stichting Acute Zorg VPR, Willem Heijdacker, die vanaf 14.00 uur in de bestuursvergadering van alle 15 burgemeesters van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, een toelichting zal geven op de door hen gegeven reactie n.a.v. de 5de Brandbrief Acute Zorg van de Stichting.

– De burgemeesters hebben zelf ook aangegeven voor een betere acute zorg in de regio te zijn. Het ontbreekt hen alleen aan tools om dit te kunnen realiseren.

– Minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport te overtuigen dat, concentreren van acute zorg in de grote steden alleen voor traumatische acute zorg realistisch is. Voor de overige 80%  moeten er dicht bij huis voldoende volwaardige acute zorg voorzieningen zijn.

Tijdens de demonstratie zal Willem Heijdacker de aanwezigen toespreken en uitleggen wat er zou moeten gebeuren om een verbeterde acute zorg te realiseren.

U komt toch ook? Meldt u dan aan op e-mail adres:

info@stichtingacutezorgvpr.nl

Namens de Stichting Acute Zorg VPR

Voorzitter Willem Heijdacker

Ga naar de website:

Bericht van 9 november 2022

2022-11-09 10:26:20

Nog 28 dagen: Deze petitie is bedoeld om de demonstratie te steunen en om eventueel aan te geven of men daarheen komt. Geef svp aan op de email: info@stichtingacutezorgvpr.nl  of u ook daadwerkelijk naar de demonstratie komt op 7 december a.s. Stadhuis Rotterdam, Coolsingel van 13.00 uur tot 14.00 uur.

Alleen steunen via "teken deze petitie" is natuurlijk oké.
Dank alvast

Waarvoor?

– Een volwaardig ziekenhuis in Nissewaard, met 24/7 SEH en IC capaciteit.

– Meer Huisartsenposten in de regiogemeenten.

– Weer genormaliseerde aanrijtijden van Ambulances.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.